662 visninger
|
Oprettet:
angående Honda Wallaroo {{forumTopicSubject}}
Jeg har et par spørgsmål om mopeden !
1 : sidder der er ring i varioen ?
2 : der er 2 stilleskruer på kaburatoren den ene er tomgangs skruen men hvad er den anden ?
3 : der er en løs bøsning i indsugningen på luftfilter kassen kan man fjerne denne og hvilken dyse skal der så bruges
Jeg har fjernet begræsningen i udstødning og kaburator
men hvis der er en der ved disse 3 andre ting vil jeg blive happy
hilsen freakshow
feb 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 39 Svar: 542
3. Fjernes denne skal der omdysses
mar 2004
Følger: 48 Følgere: 48 Scootere: 9 Emner: 120 Svar: 1.519
Ska din walla ik ind på scootergalleri...
vil endelig også got vide det???
///Simon///
jun 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
og hvordan ved man at man har stillet luftskruen korrekt ?
feb 2004
feb 2004
Når den er fundet,drejer du luftskruen hurtigt i bund(med uret) og derefter 1œ omgang ud(modsat uret).
Så indstiller du tomgangen til at gå relativt hurtigt på tomgangsskruen (skru den indad / med uret).
Drej stille og roligt på luftskruen (1/4 af gangen, MAX) indtil motoren går så hurtigt som muligt. Drej en lille smule på den, og vent 5 - 10 sek for at se hvordan den reagerer på det. Når man har fundet det sted hvor motoren går hurtigst, så skruer man ned for tomgangen indtil den går i et acceptabelt tempo. Husk ikke at skrue for langt ned, så går den i stå ved lyskryds osv!
Som slutprøve "vipper" man lige gassen, altså ikke for hurtigt eller for langsomt, men sådan lidt kvikt. Motoren skal kunne tage gassen helt uden at tøve bare det mindste. Kan den ikke det, så drej blande / luft skruen 1/8 omgang ind (med uret) og prøv igen. Fortsæt til den tager gassen som den skal. Så burde motoren være korrekt indstillet.
På nogle modeller sidder justérskruerne i den anden side, afhængig af scooter/knallert-model.
Lavet af Energy.
feb 2004
angående Honda Wallaroo