{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

C N
C N
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23

Starproblemer... {{forumTopicSubject}}

Hej hej. Efter lidt forskellige reperationer osv. på min scooter, (Piaggio Typhoon 45) er jeg nu næsten endt ud hvor jeg startede smiley

Lidt baggrundshistorie:

Hele historien startede med at scooteren tabte benzin.
Løsning: Binzinslangen ned til karburatoren blev ikke længere spændt ordenlig fast med std. klemmen.

Næste projekt var så at jeg efterhånden var blevet utrolig træt af at scooteren aldrig kunne starte på hverken 1. eller 5. tramp på kickstarteren, og da slet ikke ved brug af elstarter. Dette blev værre og værre med tiden.
Løsning: Jeg skilte hele karburatoren ad.. Gennemblæste den med trykluft, og tadaaa. Scooteren startede med første spark på kickstarteren og nu kunne jeg også gøre brug af elstarteren.. Yippiie smiley

Perfekt tænkte jeg. Scooteren kørte som en drøm.. Men hvad fanden, den var sku begyndt at tabe benzin igen smiley
Løsning: Efter en del undersøgen med lys og lygte fandt jeg ud af at pakningen der sørger for at holde tæt ind til svømmeren, var mast så meget sammen at den ikke holdt tæt. Da jeg ikke umidelbart kunne erhverve mig en sådan pakning blev løsningen at kaste noget flydende pakning på og skrue skidtet sammen igen.

Igen tænker jeg super! Jeg samler skjolde osv. igen. Sparker kickstarteren en enkelt gang, og vupti svinet starter. Jeg kører en lille tur og alt fungerer fint. Derefter gør jeg scooteren ren med vandslange og sæbeindsmurt børste.
Næste dag da jeg kommer ud vil den fanma ikke starte.. Jeg tramper i den vildt mange gange og får til sidst gang i den.

Og nu er vi så fremme til slutningen... Hver gang jeg skal starte den på kold motor skal jeg trampe i den meget lang tid, hvorefter den hoster sig i gang med hvid røg ud af udstødningen..

Hvad sulen kan der være galt? Min første tanke var at der var kommet vand i karburator eller på dele omkring. Så derfor har jeg fyldt noget karburator sprit i benzinen for at tage evt. vand og jeg har desuden sprayet fugtfortrænger overalt jeg lige kunne komme til.

Nogen der kan komme med forslag til hvad jeg skal gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starproblemer...
Kommentér på:
Starproblemer...

Annonce