1.588 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Henrik M
Henrik M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Suzuki samurai dm50 kører mærkeligt. Suzuki samurai dm50 kører mærkeligt.

Har for et par dage siden fået gang i min kærstes dm50, som har stået stille i 6 år :). Har kørt fint de sidste par dage (35-40 km/t lovligt :)), både i fart og optræk, men i dag under en køretur, går knallert pludselig ned til 25 km/t (topfart), og optrækket i både 1. og 2. gear er blevet dårligt. Ligeledes kan den ikke holde tomgang, men er nødt til at give meget "gas" for at holde den igang. Hvad er typisk årsag til dette, og lad mig med det samme slå fast, at jeg er lidt af en klovn til knallerter, men mit eget bud ville være kaburatoren!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki samurai dm50 kører mærkeligt.
  • #1   5. sep 2004 prøv at rense karburatoren..

• #2   5. sep 2004 sørg for at tændrøret er skruet ordenligt på! Det samme med topstykket stram det...

Hvis det ikke hjælper så tjek pakningerne....

• #3   6. sep 2004 jeg har selv en samurai til at stå. Prøv med nyt tænrør..... eller prøv at give den lidt mere, eller mindre luft... min skal justeres heletiden...

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    sep 2004

#4   6. sep 2004 hmmmm fatter bjælle, har nu renset kaburatoren, skiftet toppakning og tændrør, og det hele er spændt ordentlig sammen.......men intet har virket, selvom jeg giver fuld gas, tøffer den stadig kun derud af :(. kan kun holde tomgang hvis jeg sætter chokern op, ellers går den ud. Har prøvet at dreje lidt på skruerne på kaburatoren, men der sker ikke nogen forandring (både stjerne- og ligekærv-skruen).

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    sep 2004

#5   6. sep 2004 Hvor vigtig er det med benzin/olie blandingen?, har selv blandet 4 ltr. 95 oktan blyfri med ca. 0,2 ltr. 2-taksolie (blandingsforhold 20/1), selvom der står på tanken at blandingsforholdet skal være 25/1)

• #6   15. sep 2004 hey jeg har en samurai jeg havde præcist det samme prob. prøv at tage et bor eller en skruetrækker og rens det lille rør der sidder på undersiden af din udstødning hvis du gør det en gang imellem så kan den køre bare start med et bor på ca. 7 mm og gå op min er på 9-9,5
    og den kører som en drøm

• #7   6. jul 2006 hey,
    det kan være så meget, men typisk når den tar topfarten og kan ikke gå i tomgang, er det nogen gange fordi den for for meget benzin måske skal du ha en mindre dyse i.

Kommentér på:
Suzuki samurai dm50 kører mærkeligt.

Annonce