{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Hvad bruger man dyser til?? {{forumTopicSubject}}

Hep Hey

Ja jeg ved ikke så meget om knallert, og jeg ved slet ikke hvad dyser bruges til?? Jeg sætter snart dette tun på min fz50 http://www.protuna.dk/product.asp?c=24669070&n=19065927&pn=19065953
skal jeg sætte nye dyser på til det? eller behøver man det? Kan man overhovedet få nye dyser til fz?

Mvh Benjamin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad bruger man dyser til??
  • #1   27. sep 2004 hehe dysen sidder i kaburatoren..! det er den der sprøjter benZ ud i motoren..! vis du ik har den har du en knallert der ik kan køre så jah et eller andet sted kan du da vel då den smiley

• #2   27. sep 2004 Hey benja!! en dysse er den der sidder i din kabborator! den bestemmer mengden a benzin som der skal ned i dit bundkar på kabboen!! og vil nok regne med at du ska ha en dysse 90`!

• #3   27. sep 2004 ja når du køber det tun til den ska du ha andre dyser til. dysen er den der forstøver benzinen så den bliver til en gas. de dyser du skal ha skal du købe i protuna i den rigtige størrelse. det står på siden

• #4   27. sep 2004 Så vidt jeg kan huske, er dysen den der sidder inde i din kaburator, og er den du indstiller på, når den står i tomgang.. Tror ikke du behøver at købe en ny, da jeg kan se der er kaburator med i købet... Og er det bare mig, eller minder den side ikke lidt om tsvansens?

• #5   27. sep 2004 hey der sidder jo nok den rigtige dysse i den kabbo du får med!!

• #6   27. sep 2004 Morten !! det er Tsvansens Gruppen!!

• #7   27. sep 2004 Ok, vidste jeg ikke smiley

• #8   27. sep 2004 Hey alle

Tak for de nyttige svar smiley

Ja hvis de sidder i karburatoren sidder der sQ nok de rigtige i når man køber den. Men når man ikke ved hvad en dyse er, er det jo lidt svært at regne ud smiley hehe.

Mvh Benjamin

• #9   28. sep 2004 NEJ NEJ NEJ NEJ.

1. ! Zeimond! Walla!!! P
    En dyse bestemmer ikke hvor meget benzin der skal ned til svømmeren. (i bundkaret af kaburatoren.)

2. Henrik P
    En dyse forstøver ikke benzinen. det er ikke helt korrekt.

3. Morten Q
    Og det er især ikke en tomgangsindstilling.

4. ny forklaring.

Benzinslangen fører benzin ned i (bundkaret på kaburatoren) når det når en bestemt højde ligger der en såkaldt svømmer i bundkaret der går op og lukker af for benzin da den flyder oven på benzinen.

op gennem dysen ligger der så en mængde benzin. og i det du hiver i gashåndtaget hives (spjældet) op inde i kaburatoren. der stømmer luft ind, først gennem filter.

luften løber gennem gangen i kaburatoren og idét den strømmer forbi dysen trækkes en mængde benzin med. derfor kan dette indstilles hvor meget benzin der skal føres med ved hjælp af dysen.

det føres gennem studs og når stempel er i top suges benzinen ind i krumtapshuset (kan poleres for bedre gennemgang) når stempel så er på vej ned bliver benzin under tryk ført fra tryk til en slags vaccum op til topstykket. stempel går op igen og der sker en explotion via tændrør. (gnisten der føres fra svinghjul)

Tomgang:
    der sidder et lille dyserør til tomgangen der giver den lidt at leve af.
    spældet står fx 1, 5mm oppe så der kan komme lidt luft igennem.
    igennem andre kanaler der styres gennemgang af luftskrue trækkes luft ind og op og holder maskinen igang i tomgang.
    der findes mange detaljer i noget så ellers enkel som en kaburator.

dette er den korrekte forklaring af kaburatoren.
    med eventuele fejl da der står så meget at jeg ikke selv gider læse det igennem igen. håber du kan bruge det til noget.. ellers kan i andre.

• #10   28. sep 2004 henrik P´s forklaring er dog mest rigtig.
    mads er også.
    men formuleringen er ikke for god. det er jo ikke direkte indsprøjt så den sprøjter ikke benzin ind.
    det står bar stille i en overflade som luften så griber fat i. og benzinen bliver forstøvet gennem studs som kan være lidt rug. den bliver blandet med luft og trykforskellene hjælper også til.

Kommentér på:
Hvad bruger man dyser til??

Annonce