534 visninger
|
Oprettet:
Hvad bruger man dyser til?? {{forumTopicSubject}}
Hep Hey
Ja jeg ved ikke så meget om knallert, og jeg ved slet ikke hvad dyser bruges til?? Jeg sætter snart dette tun på min fz50 http://www.protuna.dk/product.asp?c=24669070&n=19065927&pn=19065953
skal jeg sætte nye dyser på til det? eller behøver man det? Kan man overhovedet få nye dyser til fz?
Mvh Benjamin
jan 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 167
mar 2004
Følger: 48 Følgere: 48 Scootere: 9 Emner: 120 Svar: 1.519
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 22 Svar: 184
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 85 Svar: 676
mar 2004
Følger: 48 Følgere: 48 Scootere: 9 Emner: 120 Svar: 1.519
mar 2004
Følger: 48 Følgere: 48 Scootere: 9 Emner: 120 Svar: 1.519
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 85 Svar: 676
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 60 Svar: 250
Tak for de nyttige svar
Ja hvis de sidder i karburatoren sidder der sQ nok de rigtige i når man køber den. Men når man ikke ved hvad en dyse er, er det jo lidt svært at regne ud
Mvh Benjamin
jun 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 11 Emner: 5 Svar: 1.165
1. ! Zeimond! Walla!!! P
En dyse bestemmer ikke hvor meget benzin der skal ned til svømmeren. (i bundkaret af kaburatoren.)
2. Henrik P
En dyse forstøver ikke benzinen. det er ikke helt korrekt.
3. Morten Q
Og det er især ikke en tomgangsindstilling.
4. ny forklaring.
Benzinslangen fører benzin ned i (bundkaret på kaburatoren) når det når en bestemt højde ligger der en såkaldt svømmer i bundkaret der går op og lukker af for benzin da den flyder oven på benzinen.
op gennem dysen ligger der så en mængde benzin. og i det du hiver i gashåndtaget hives (spjældet) op inde i kaburatoren. der stømmer luft ind, først gennem filter.
luften løber gennem gangen i kaburatoren og idét den strømmer forbi dysen trækkes en mængde benzin med. derfor kan dette indstilles hvor meget benzin der skal føres med ved hjælp af dysen.
det føres gennem studs og når stempel er i top suges benzinen ind i krumtapshuset (kan poleres for bedre gennemgang) når stempel så er på vej ned bliver benzin under tryk ført fra tryk til en slags vaccum op til topstykket. stempel går op igen og der sker en explotion via tændrør. (gnisten der føres fra svinghjul)
Tomgang:
der sidder et lille dyserør til tomgangen der giver den lidt at leve af.
spældet står fx 1, 5mm oppe så der kan komme lidt luft igennem.
igennem andre kanaler der styres gennemgang af luftskrue trækkes luft ind og op og holder maskinen igang i tomgang.
der findes mange detaljer i noget så ellers enkel som en kaburator.
dette er den korrekte forklaring af kaburatoren.
med eventuele fejl da der står så meget at jeg ikke selv gider læse det igennem igen. håber du kan bruge det til noget.. ellers kan i andre.
jun 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 11 Emner: 5 Svar: 1.165
mads er også.
men formuleringen er ikke for god. det er jo ikke direkte indsprøjt så den sprøjter ikke benzin ind.
det står bar stille i en overflade som luften så griber fat i. og benzinen bliver forstøvet gennem studs som kan være lidt rug. den bliver blandet med luft og trykforskellene hjælper også til.
Hvad bruger man dyser til??