{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Dennis G
Dennis G
Tilmeldt:
25. okt 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

SFX problem {{forumTopicSubject}}

Hejsa =]

Jeg kan starte med at sige at jeg ikke ligefrem er nogen scooternørd. Tværtimod smiley Jeg ved usædvanlig lidt om scootere.

Jeg har en Honda SFX Repsol og for 3 dage siden kørte jeg over et lille humpel. Cirka 10-15 meter efter gik scooteren død.

Først troede jeg bare den var druknet, men den vil stadig ikke funke.

Jeg kan starte scooteren og den står fint i tomgang, men ligeså snart jeg gi'r gas så drukner den.

Hvis den har stået et kvarters tid eller mere, så kan den køre fint cirka 5 meter, men så går den død igen.

Jeg har næsten lige skiftet tændrør men jeg har tjekket det alligevel.

Tændrøret ser fint ud. Det er lidt brunlig.

Den er helt tør, men jeg ved ikke om det er normalt.

Er der nogen der kan hjælpe mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SFX problem
  • #1   25. okt 2004 hmm prøv og rens Karburatoren hvis du ved hva det er? det lyder som om den ikke får bensin

  • #2   25. okt 2004 Har du set om dit luft filter er røget af...??? eller måsle trækker den noget falsk luft ind

  • #3   25. okt 2004 Olander har du msn?

  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   25. okt 2004 Ok jeg ved godt hvad en kaburator er. Men hvordan renser jeg den og skal der speciel værktøj til at skrue den af?

    Jeg har ikke tjekket luftfilteret. Hvad er falsk luft og hvordan kan man se det?

    Tusind tak for de hurtige besvarelser smiley


  • #5   25. okt 2004 Jamen falsk luft er hvis der er utæt hed mellem kabuen og der hvor studsen går ned... men tjek lige dit luft filter....
    Hvis du skal rense din kabu så skal du pille bunden ud og toppen ud... men sørfor den fjeder i toppen ikke springer af H til...og så puster du den ellers bare helt ren... og hæller alt den benzin ud af bundkaret...

    Ps. når du skal starte den igen skal du træde nogen gange da der lige skal nogen benzin igennem kabuen igen....


  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   25. okt 2004 Det var ikke luftfilteret. Jeg har taget det helt af og sat det rigtig godt fast igen. Igen kørte den omkring 10m så blev den "kvalt"

  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   25. okt 2004 Det var ikke luftfilteret. Jeg har taget det helt af og sat det rigtig godt fast igen. Igen kørte den omkring 10m så blev den "kvalt"

  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   25. okt 2004 Det var ikke luftfilteret. Jeg har taget det helt af og sat det rigtig godt fast igen. Igen kørte den omkring 10m så blev den "kvalt"

  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   25. okt 2004 ups smiley

  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #10   25. okt 2004 Jeg har også prøvet at rense kaburatoren - (Den nederste del) Den så ikke beskidt ud. Jeg har renset den med papir og pustet i den. Er det rigtig gjort?

    Luftskruen?? - Hvor sidder den? Og er det ikke farligt at pille ved den, når jeg er en dør til scootere?


  • #11   25. okt 2004 skyder den??

  • #12   25. okt 2004 Det lyder for mig som om den for for lidt benz, som der er nævnt før i dette indlæg. det lyder som det min gør når der er frost og den har stået stille længe... men så skulle den jo virke fint efter at have stået i tomgang i et stykke tid. Jeg ville mene at det er dumt at stille på luftskruen hvis du ikke er så god til det med scootere... gør som mine venner der ikke kan finde ud af det... de spørger en af os der ved noget om det om vi ikke lige vil hjælpe med at se på set.... kender du overhovedet ikke nogen der kan hjælpe dig?

  • Dennis G
    Dennis G Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   26. okt 2004 Nålen, dysen? Har hørt udtrykkene men ved sq ikk lige hvad det er og hvor de sidder. Jo jeg kender en. Spørger ham i dag hvis den stadig ikke virker.

    Mange tak for hjælpen =}

    P.S Jeg skriver lige problemet herinde når jeg ved det, så i kan hjælpe andre i nød.


Kommentér på:
SFX problem

Annonce