{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
181 visninger | Oprettet:

hjælp til leningsnet på monza... {{forumTopicSubject}}

jeg har lidt et problem.. jeg kan ikke få nogle pærer til at lyse hvis jeg kobler en fatning og en pære til ledningerne direkte fra svinghjulet.. nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at det lyser
der kommer godt nok strøm.. for ledningerne kan lave gnist

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til leningsnet på monza...
  • #1   6. maj 2008 Pæren er gået? Har du husket stelforbindelse?

• #2   6. maj 2008 pæren er ikke gået.. jamen fortæl helt nøjagtigt hvordan det skal kobles sammen.. der går de to ledningerne nede fra svinghjulet.. og hvad så derfra..

• #3   6. maj 2008 Der kommer sikkert 2-3 strøm ledninger nede fra svinghjulet, for de skal være til nogen nytte skal du selv lave en stelforbindelses ledning, altså en ledning som sidder fast på stellet og virker i princippet som minus på et batteri. Hvis du så går op til din pære, så sidder der på fatningen to mulige steder at koble ledninger på -> der skal du på den ene, koble én ledning fra svinghjulet på, og på den anden skal du sætte én stelforbindelses ledning på. Så har du et kredsløb til pæren og hvis den virker, så vil den også lyse smiley

• #4   6. maj 2008 okay.. var det jeg gjorde.. men det virkede ikke.. og brugte forskellige pærer.. kan man ikke godt nok se det bare ved at træde på kickstarteren??

• #5   7. maj 2008 nej nej det er sku ikke godt nok.. smiley Du skal have startet knallerten først smiley

• #6   7. maj 2008 Har nøjagtig samme problem

• #7   7. maj 2008 Onkel S - Der kommer 4 ledninger fra svinghjulet..

• #8   7. maj 2008 jep, det er bare forskelligt afhæning hvor mange gear og årgang man har smiley men de er alle sammen strøm (pluds+) ledninger, og de skal sættes til en pære, horn what ever der bruger strøm, + der skal en stelledning (minus-) til også. Selvfølgelig kan jeres strøm-spoler været gået og der vil derfor ikke blive induceret strøm fra spolen. I sådan et tilfælde skal spolen enten udskiftes eller repares hvis man er virkelig god til at lodde, men det kan ikke anbefales smiley men start knallerten og sæt en pluds ledning til bunden af pæren og en minus til det metal som er rundt om pæren. så burde den lyse smiley

Kommentér på:
hjælp til leningsnet på monza...

Annonce