277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gear, hvordan Gear, hvordan

Hey sg...
står med en monza 3g og har aldrig brugt gear før...
nogle der kan fortælle mig hvorn det virker ?

hvorn sidder gear'ne og hvad gør man når man skal stoppe i et lyskryds fx....

ved det lyder dumt men har aldrig prøvet. og vil ikk lig bolle gearne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gear, hvordan
  • #1   8. jun 2008 Mener du med at bruge kobling?

• #2   8. jun 2008 Morten - MBP .
    jaaeh ;D
    den er nemlig lidt vild og vil ikke smides af

• #3   8. jun 2008 Jeg plejer lige og give den et par huk med gassen, og imens så lige slippe kobling i en rimelig blød bevægelse, så syntes jeg at man sætter bedst igang, og uden at file for meget på koblingen.

• #4   8. jun 2008 sætter den i 1 gear... slipper kodlingen (langsomt til at starte med!) og når du så kan mærke at den flytter sig, så kan du give lidt gas. og når du så er kommet igang så slipper du bare koblingen..

når du så skal op i 2g. så slipper du gassen, holder koblingen ind. sætter den op i 2g slipper koblingen og giver gas. smiley

når du skal skal stoppe så holde du bare koblingen inde smiley

• #5   8. jun 2008 Fix din instruktionsbog, der står en kørselsvejledning i.

Men her:

1. Start maskinen og lad den blive lidt varm - der er ikke noget værre end kolde tæsk til en motor.

2. Træk koblingen og sæt den i første gear. Jeg ved ikke om Monzaer har hæl-tå system, eller kun har en gear arm. Tror faktisk det er hæl-tå. Hvis det er, så trykker du med tæerne stille og roligt ned på pedalen, så du hører og mærker, den går i gear. HUSK! Dette er en geararm, altså en skifter, så den skal ikke behandles som en bremsepedal = der skal ikke bruges vold eller trykkes hårdt.

3. Slip koblingen langsomt, samtidig med du giver gas. Den skal have mere pulver end du først tror, men du får hurtigt fornemmelsen af, hvordan det skal gøres.

4. Når den løber lidt op i omdrejninger, slipper du gassen og trækker koblingen ind. Trykker ned med tåen så den går i andet gear. Og holder stadig koblingen inde.

5. Slip koblingen langsomt, og giv gas samtidig. Du skulle nu mærke, at maskinen trækker igen i andet gear.

6. Gentag nummer 4 og 5 i samme rækkefølge, så du nu er i 3. gear. Dette burde være kørselsgearet ved normal hastighed.

7. Du nærmer dig et lyskryds, og skal derfor ned i fart. Du trækker koblingen, og bremser langsomt ned, mens du skifter ned af i gearene igen med hælen. Ikke noget med at skifte hurtigt ned i gearene, da det er meget slidende for motoren. Men altså hold koblingen inde, og gå ned i gear, lidt af gangen, samtidig med du bremser med fod og hånd samtidig. Tag den evt i frigear når du holder stille, hvis du skal holde i længere tid, så du ikke slider unødigt på koblingen.

8. Gentag #1 igen.

NB: Det er meget vigtigt, at man på 2-taktede motorer ikke motorbremser, da disse smører på en anden måde en 4-taktere nemlig gennem benzinen, så alt nedbremsning SKAL foregå med bremserne, og ikke i motoren.

Jeg tror, det er alt du behøver, for at komme igang - held og lykke.

Mvh Kåre

• #6   8. jun 2008 Faktisk så skrev jeg det hele selv. Ved ikke lige hvad der gik galt, men alt i alt, så er det pisse nemt, når bare lige man er igang.

• #7   8. jun 2008 Kåre - RMX
    Mange tak kåre...
    ejer ikke en instruktions bog da det er en jeg har byttet mig til smiley
    men mange tak for hjælpen

• #8   8. jun 2008 Godt godt, håber det kan bruges. smiley

Kommentér på:
Gear, hvordan

Annonce