{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Mikkel F
Mikkel F
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31

Hvad er der galt med min Fz50 {{forumTopicSubject}}

Hey SG

Har nogle problemer med min nyindkøbte Fz50 og har derfor nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Er helt ny til knallerter så kan være min problembeskrivelse ikke lige frem er i top. men here goes.

Da jeg købte den fungerede den fint, der så ikke ud til at være noget galt. Men første gang jeg skulle tanke og valgte at bruge alm 92 i tanken og knallert olie i olie tanken begyndte den at opføre sig underligt. Jeg fant ud af at det selvfølgelig var fordi at olie tanken slet ikke var sat til da den tidligere ejer kun havde brugt 2% olie/benzin blanding. Den kunne dog stadig køre den næste dags tid men så stod den af. Jeg har efterfølgende blandet olie i benzinen så det svare til omkring de 2%. Den er nu meget svær at få igang og kan ikke holde tomgang mere end 6-8sec.

Hvad kan jeg gøre for at redde den?

Jeg bruger omkring 10min konstant kickstater spark på at få den igang hvis den har stået mere end en time. Den starter i første hug når den først er igang men går som sagt hurtigt ud.

Lyder som om den drukner når jeg giver 3/4 dele gas og går ud.

Håber nogen kan hjælpe mig! Stil endelig spørgsmål hvis der er noget elementært jeg har glemt så skal jeg se om jeg kan svare på det.

//mdl

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der galt med min Fz50
  • Mikkel F
    Mikkel F Tilmeldt:
    jan 2009

#1   3. feb 2009 Ville det være nødvendigt? er der ikke en nemmere/billigere løsning? noget man kan smøre eller på anden måde få den igang igen?

• Mikkel F
    Mikkel F Tilmeldt:
    jan 2009

#2   3. feb 2009 Tusind tak for dit svar det må jeg prøve. Betyder det noget jeg har haft den kørende efterfølgende med 'den rigtige blanding' og kan det være rigtigt at stemplet sætter sig efter kun halvanden tur uden olie? Vi snakker måske sammenlagt 10-12km.

Igen tak for dit svar!

• #3   3. feb 2009 prøv og sprøjt diesel start ind i kaburatoren det skal jeg pgså ved min elelr smid en finger så langt i kaburatoren du kan

• Mikkel F
    Mikkel F Tilmeldt:
    jan 2009

#4   3. feb 2009 tak for de gode råd, det må jeg prøve.. Men har du/i nogle gode råd inden jeg går igang? Skal jeg på nogen måde tømme motoren for alt i den, og i så fald hvordan? er helt grøn og ved sq ikke rigtigt hvordan jeg skal gøre, men har heller ikke råd til at sende den til mekanikker.

• #5   4. feb 2009 nej min fz købte jeg den stod ude i 2 år jeg ga den diesel start måske skal du tage bundkar af og puste godt rundt inde i kabu sammel det igen og giv den diesel start så skulle den gerne være der

Kommentér på:
Hvad er der galt med min Fz50

Annonce