Tilmeldt:
2. jul 2007 Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
mere køling? {{forumTopicSubject}}
Jeg har idag kørt over 100 km på min maxi.
Har kørt til V. Hjermitslev, kørt veteranløb der, og kørt det meste af vejen hjem.
Problemet er bare at nu hvor det efterhånden er gået hen og blevet sommer. Altså sommer er skide dejligt, for man kan køre uden jakke og sådan, men betyder desvære også at min maxi's motor bliver meget varm.
Den har sådan set samme opsætning som de østriske maxier. kører 50-55. nogen gange også 60 km/t.
20 km er ingen problem, det klarer den såmænd rimelig nemt uden at brænde sammen, men når jeg til sommer skal køre måske 300 km på en dag, så er jeg urolig for at stå på lars tyndskids marker med en cylinder og et stempel der er varmesat
Hvad gør jeg? skal jeg istedet for 2 % køre med 4, eller måske endda 5 % eller er der en bedre måde på det?
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Scootere: 2 Emner: 57 Svar: 224
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Scootere: 3 Emner: 58 Svar: 172
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
Den er jo sådan set standard. Da den kom ud af Puch Fabrikken i Østrig i 1974 havde den jo den opsætning min har, så den burde jo kunne klare det, men alligevel er der jo varmt herhjemme, og hvis den samtidig får fuld øre 100 km af gangen en dag hvor jeg kører 300 km, så bliver jeg sgu lidt nervøs
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
på vejen hjem kørte jeg kun 20-25 km, og der blev den så varm at den begyndte at hakke en smule, den lugtede varm, og udstødningen var så tæt på rødglødende som den kunne. hvis man satte en finger på havde det sagt TSSSS!
Hvad kan jeg gøre for at give motoren de absolut bedste betingelser, så den holder hele vejen?
Kører lige nu med Mineralsk olie fra thansen da det var billigst, men det kan godt være den skal ha noget synthetisk?
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Scootere: 2 Emner: 57 Svar: 224
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
på vejen hjem kørte jeg kun 20-25 km, og der blev den så varm at den begyndte at hakke en smule, den lugtede varm, og udstødningen var så tæt på rødglødende som den kunne. hvis man satte en finger på havde det sagt TSSSS!
Hvad kan jeg gøre for at give motoren de absolut bedste betingelser, så den holder hele vejen?
Kører lige nu med Mineralsk olie fra thansen da det var billigst, men det kan godt være den skal ha noget synthetisk?
mar 2008
Følger: 38 Følgere: 37 Scootere: 3 Emner: 111 Svar: 216
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Scootere: 5 Emner: 270 Svar: 5.175
Hvis du elsker din maskine tager du det bedste fuld syntetiske
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
Nej det er lang vej at trække hjem
Vil ikke ind til Thansen og købe nyt, for den cylinder jeg har i nu er perfekt
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
Hvordan skulle det blive relevant? btw skiftede jeg stempel for 3 måneder siden, og kører udemærket.
Det er jo ikke kompression der mangler, det er køling.
Tom
Det vil jeg gøre fremover. Hvor vil du mene man får den bedste olie?
mar 2008
Følger: 38 Følgere: 37 Scootere: 3 Emner: 111 Svar: 216
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Scootere: 5 Emner: 270 Svar: 5.175
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
Det er jo logik, men her prøver jeg at finde frem til en måde at undgå varmesætning.
Jeg har 2 sæt stempelringe med + 1 stempel + 3 tændrør + værktøj nok til alle tænkelige situationer.
Tom
det må jeg lige kigge på
okt 2007
Følger: 140 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 337 Svar: 9.123
hehe, jeg giver næsten 100 kr af liter for olie :;P
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 12 Emner: 98 Svar: 1.316
For det er jo kun kæden, 3 bolte og gaskablet og choker kablet som lige skal af og på igen
Ellers så skift stempelringe, pakninger, og nåleleje den dag du ved du skal ud og køre de 300 km, og så lad være at give fuld gas ned af bakker Og kør med fuld syntetisk olie. Og hvis det er kan du godt køre med 3% olie blanding det er der nogen gamle maskiner der gør (har jeg hørt) og det gør jo kun at den oser lidt mere..
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
100 kr for en liter? så har det dælme også af at være så godt at motoren holder for evigt
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
Tjah det var selvfølgelig også en slags løsning, men det er jo den originale motor til det stel, så er ikke meget for at få anden motor på
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 12 Emner: 98 Svar: 1.316
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 12 Emner: 98 Svar: 1.316
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 586
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Scootere: 5 Emner: 270 Svar: 5.175
så ville du være omtalt
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
vil helst undgå at brænde motoren af Men en bedre olie er en af løsningerne
Tom
Har faktisk haft det i tankerne, og hvis jeg ellers havde et svejseværk, så tror jeg heller ikke det ville være så svært.
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 586
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 6 Emner: 3 Svar: 587
Så skal du bare sørge for, at der ikke hænger mudderkager i køleribberne.
Herefter kan du køre 1000km om det skulle være.
50km/t og fuld gas er ingen problem.
mvh Offer
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
mere køling?