Hjørring Træf - 7. Maj {{forumTopicSubject}}
Så er der mere info omkring træffet. Håber at se mange af jer...
For at få udnyttet de maskiner som mange af os går og bygger på, har vi fået stablet et Sprint event op og stå. Første afdeling kommer til at foregå på Hjørring køretekniske anlæg. Alt er kommet på plads med Politi og baneejerne. Nu skal vi have den danske SprintCup i gang. Aftalen om sprintanlæg er også på plads og over de afdelinger der kommer i SprintCuppen, vil det være det samme anlæg alle gange.
Speedline kommer med deres rullefelt og der vil køre vores DynoCup, som bliver afholdt til de træf som RaceTour er arrangør for.
Både i SprintCup og DynoCup vil Top10 samle point til den samlede stilling. Så har du et håb om at vinde når sæsonen er slut, så gælder det om at slå til nu.
Træffet er et 1-dagstræf og der er derfor heller ikke mulighed for overnatning.
Vi håber at se en masse folk med en god energi til, at få maskinen op af kurven på rullefeltet eller håbet om at få den hurtigste tid på 150meter.
HUSK ANSVARFRASKRIVELSE! Findes på www.racetour.dk/regler_krav
Dato: 7. Maj 2011
Tidsplan for dagen:
08:15 Porten åbner
08:30 Tilmelding af maskine til Sprint (åben til 15:00)
09:00 Sprintbanen og Rullefelt åbner
16:00 Sprintbanen og Rullefelt lukker
16:30 Præmieoverrækkelse
17:00 Porten lukkes
Priser:
Med scooter: 200,-
Uden scooter: 75,-
Rullefelt: 100,- pr. rulning
Ang. Priser kan det tilføjes at man for de 200kr får indgang til eventet, og man får ét nummer til sprint.
Ekstra klasse/maskine vil koste 100kr pr. klasse/maskine.
Hvis man vil køre i 2 klasser eller med 2 maskiner vil det så koste 300kr, 3 klasser/maskiner 400 osv.
Det koster ikke ekstra at deltage i DynoCup på rullefeltet, med flere maskiner.
Der deltages i DynoCup på rullefeltet og i SprintCuppen på sprintbanen.
Klasser i SprintCup:
I alle klasserne vil der kun blive kørt på tid, dvs hurtigste tid med reaktionstid vil blive dagens vinder, så der vil ikke blive kørt knock out, da det vil tage hele eftermiddagen.
Kører du gearmaskine, skal du huske at læse under FFA100 – Max 100 ccm og FFA200N – Max 200 ccm for at se hvilke vilkår du skal kører under.
AC75 Scooter – Max 75 ccm. Luftkølet/AC cylinder
Reglerne i denne klasse er følgende:
- Cylinderen skal være en fra fabrikken produceret luftkølet cylinder.
- Sænkning af forgaffel er ikke tilladt (så længe at den derved bliver lavere end std.)
- Montering af større bagfælg ikke tilladt. Dog såfremt der er tale om fælgskift i samme størrelse på begge fælge er dette lovligt.
- Scooteren skal have monteret langt størstedelen af alle skjolde. Her ses dog bort fra mangel af enkelte skjolde.
- Motorophæng må ikke forlænges samt stelkonstruktionen skal fremstå orginal. Dog er fastmotorophæng tilladt.
- Montering af wheelie bar eller andet der giver store sprintfordele er ikke tilladt.
- Nos flaske skal være afmonteret
AC75 Sprinter – Max 75 ccm. Luftkølet/AC cylinder
Reglerne i denne klasse er følgende:
- Cylinderen skal være en fra fabrikken produceret luftkølet cylinder.
- Alle andre former for modifikationer er tilladt så længe motoren ikke overstiger 75 ccm.
- Nos flaske skal være afmonteret
LC75 Scooter - Max 75 ccm. vandkølet/LC cylinder
Reglerne i denne klasse er følgende:
- Sænkning af forgaffel er ikke tilladt (så længe at den derved bliver lavere end std.)
- Montering af større bagfælg ikke tilladt. Dog såfremt der er tale om fælgskift i samme størrelse på begge fælge er dette lovligt.
- Scooteren skal have monteret langt størstedelen af alle skjolde. Her ses dog bort fra mangel af enkelte skjolde.
- Motorophæng må ikke forlænges samt stelkonstruktionen skal fremstå orginal. Dog er fastmotorophæng tilladt.
- Montering af wheelie bar eller andet der giver store sprintfordele er ikke tilladt.
- Nos flaske skal være afmonteret
LC75 Sprinter - Max 75 ccm. vandkølet/LC cylinder
Reglerne i denne klasse er følgende:
- Alle former for modifikationer er tilladt så længe motoren ikke overstiger 75 ccm.
- Nos flaske skal være afmonteret
FFA100 – Max 100 ccm AC/LC Herunder gearmaskiner op til 100cc.
Reglerne i denne klasse er følgende:
- Alle former for modifikationer er tilladt så længe motoren ikke overstiger 100 ccm.
- Nos flaske skal være afmonteret
FFA100N – Max 100 ccm
Reglerne i denne klasse er følgende:
- Alle former for modifikationer er tilladt så længe motoren ikke overstiger 100 ccm.
- Nos/gas er tilladt
FFA200N – Max 200 ccm
I denne klasse er alt tilladt mht. modifikation af stel og motor, skal dog foregå igennem en variator, dog max 200 ccm
I denne klasse skal alle former for gearmaskiner kører, som er mellem 100 ccm og 150 ccm, dvs alle gearmaskiner over 150 ccm må ikke deltage.
- Nos/gas er tilladt
Klasser i DynoCup:
AC Max 75ccm
LC Max 75ccm
FFA Max 100ccm
FFA Max 100ccm med NOS
FFA Max 200ccm med NOS
Regler og krav:
- Der må ikke være slør i forgaflen og andre bevægelige dele.
- Spikes og andre spidse genstande er banlyst ved kørsel på banen.
- Ved reparation/påfyldning i pitten, skal der bruges pap eller måtte. Denne miljømåtte kan bruges: Speedline Miljømåtte ellers er pap meget fint.
- INGEN kørsel i pitten!
- Kørsel i påvirket tilstand er banlyst.
- Kørsel med kølervæske er ikke tilladt, brug i stedet rent vand.
- Man skal rydde op efter sig selv, affald, oliespild eller anden form for svineri eller rod tolereres ikke.
- Deltagere har selv ansvar for at have eventuelle forsikringer på plads.
- Deltagere skal underskrive en ansvarsfraskrivelse. Hvis deltager er under 18 år, skal forældre eller værge underskrive ansvarsfraskrivelsen. Find ansvarsfraskrivelsen: www.racetour.dk/regler_krav
- Al kørsel sker på eget ansvar.
- Vold og hærværk politianmeldes.
- Kørsel skal ske iført; hjelm, handsker, og ”forsvarligt” tøj som minimum. Dvs. at klipklapper, T-shirts og shorts ikke er tilladt.
- Da der ikke er banekørsel til træffet, er forbremse ikke et krav. Dog skal de bremser der er monteret, virke optimalt.
- Regler for de enkelte klasser skal overholdes. Overholdes de ikke, ved bevidst snyd bliver man diskkvalificeret.
- Kører man i 2 forskellige klasser med samme maskine, så skal numret til klassen man ikke kører i være tapet til.
Arrangør: RaceTour.dk
Adressen til træffet er:
Hjørring Køretekniske Anlæg
Vester Hedevej 260
9800 Hjørring
Læs mere om RaceTour, hvad SprintCup og DynoCup går ud på, regler og krav på www.racetour.dk
RaceTour kan kontaktes på info@racetour.dk
maj 2004
Følger: 145 Følgere: 148 Scootere: 3 Emner: 880 Svar: 3.615
jan 2008
Følger: 247 Følgere: 274 Scootere: 13 Emner: 194 Svar: 5.395
nov 2010
Følger: 153 Følgere: 152 Scootere: 8 Emner: 52 Svar: 6.483
aug 2005
Følger: 104 Følgere: 201 Scootere: 23 Emner: 31 Svar: 1.733
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 30 Scootere: 1 Svar: 1
aug 2006
Følger: 53 Følgere: 58 Scootere: 3 Emner: 146 Svar: 484
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 31 Scootere: 1 Svar: 37
aug 2006
Følger: 53 Følgere: 58 Scootere: 3 Emner: 146 Svar: 484
maj 2004
Følger: 145 Følgere: 148 Scootere: 3 Emner: 880 Svar: 3.615
Hjørring Træf - 7. Maj