998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Race Køre. hjælp til start Race Køre. hjælp til start

davs jeg søger lidt hjælp til starte op af jer kloge hovedet til noget race tro ikke man kan starte midt i en sæson( staves ) men jeg bygget en jog r som jeg prøv kørt lidt til traf med og synes jeg gerne vil gå til det eller va man ska sige hørt os der nogle der træner på go kart banen skærbæk eller sådan noget nogle der evt ved ang kun skrive noget indfo vil være lækkert
og va klasse man sku begynde i sige 13hk? men har jog r som med 15hk tro kommer op på 16hk når jeg færdig ved ik men hvor langt max op eller skal jeg bygge en ny op isted?

beklager alle de mange sprøgesmål smiley

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race Køre. hjælp til start
  • #1   4. jul 2013 følger lige med her smiley

• #2   4. jul 2013 og beklager at jeg staver af røv og i en forstår det men prøv afligevel:)

Johnny os en der vil starte?:)

• #3   4. jul 2013 ja jeg har da leget lidt med tanken og tror det kunne være sjovt, så laver nok et projekt i løbet af vinteren smiley

• #4   4. jul 2013 fedt. en runner jog r eller nogle ide? hvor fra sønderjylland kommer du fra bare sådan ca?:)

• #5   4. jul 2013 jeg har en nrg som der nok bliver The chosen one og jeg bor i Hejls smiley

• #6   4. jul 2013 wow et styk til skærbæk så:)

• #7   4. jul 2013 jo det er et fint stykke smiley

• #8   4. jul 2013 Det her blir langt og skrive men nu skal jeg guide dig smiley

Ville sige du skulle bruge et år på og køre nogle træf først smiley hvis du mangler træning så tag et år til træfne og se hvordan dit tempo er der først smiley til dm er der noget mere knald på.......

Du skal være medlem af en klub, ved ikke lige hvem der er omkring sønderjylland men eller Så søg ved road racing herning, eller Roadracing fyn. der er jeg og de er desværre bare lidt dyre med kontigent. efter det skal du bruge en transponder til dm, koster 2200kr Din maskine skal opfylde lidt krav BLA;

Sikrede bolte med gearing og bremser,
    Styr stop for din maskine ikke bare tonser rundt ved styrt
    Overløbs beholder
    Den må ikke larme for meget maks 112DB så vidt jeg husker
    Maks 70cc
    Dine ben skal kunne samles (dine knæ skal kunne rører hinanden)
    Du må ingen glas dele ha på maskinen (en scooter har ingen ;))
    Du skal bruge org krumtapshus (vil sige du ikke må bruge hiper blok på en maskine der er født med minarelli motor)
    Du må maks køre med oktan 112......
    Du skal bruge org benzin tank

Følger du de regler går du lige igennem teknisk kontrol smiley

Når du kommer til og køre dm smiley så vil jeg anbefale dig og vælge 13hk klassen smiley du kan sagtens drosle din fra 16 og ned til 13 smiley 15-16hk er i teorien ikke stærkt nok til HPR klassen der ligger maskinerne med 20 til 23hk så der har du nok ikke maskin kræften til og være med smiley

Et Dm løb koster 600kr og deltage til + 300kr til træning derud over skal du frem og tilbage, ha mad. et af løbne foregår i sverige det koster os lidt xtra, kan os fx sige at team KGI har ca 20sæt dæk med til en løbs weekend, der blir kørt 2 løb hver weekend der køres så det hurtigt 1500kr bare for 2 løb og træning.

Det ikke billigt og køre race men til gengæld møder su super flinke mennesker og vi er altid klar til og hjælpe smiley

• #9   4. jul 2013 wow en guid lad mig sige transport til traf er ikke noget problem og hvor langt vi snakker self altid det næste men altid klar til den anden ende af dk smiley

hm ja prisen for være klub klager mig heller ikke vil 2200kr år? va hvis jeg self tager transport osv:/
    ang dæk ( skal man jjo ik skifte hver løb?)
    de sagde skærbæk jeg lå lige kanten til sku med de hurtige ud køre:)

• #10   4. jul 2013 Transponder er en gul boks der bruges til og tage tider med smiley den betaler du kun for og købe og den koster 2200kr smiley klub koster son reglg 540kr hvert halvår smiley

Oppe i sverige hvor jeg var med sidst Brugte man et sæt dæk pr træning smiley det vil sige på 20min var et dæksæt færdigt smiley MEN! du er ny så du bruger nok et sæt dæk på en weekend smiley og du skal simpelhen ud og se et dm løb kan jeg høre for tempoet i den hurtige klasse til Racetour er intet og sammenligne med tempoet til et DM løb smiley der går det meget stærkere ude til træfne slapper dm kørene bare af og hygger de gir den slet ikke samme gas som til et løb smiley

• #11   4. jul 2013 PS! ude til dit første DM løb skal du ha et flagkursus som du skal bestå samt en køreprøve smiley

• #12   4. jul 2013 ska jeg bestø køre prøve har kørekort:p ej hva menere i med køre prøve så?
    har været op set dm løb vil give ret i der smæk på og vil ik starte i år med evt næste år så prøve køre helle det her år:)

oka så 1500kr PR wekkent ca :)? for dæk. dm løb og racetour det hænger slet ik sammen hastighed mæsig:) ( min point ) wow der meget jeg ska gem gå smiley hmm med alt det vil jeg tage til del overvejelse og måske vente til man 18år når man tjerer lidt flere penge smiley

• #13   4. jul 2013 Løb 600kr skal du jo så gange med 2 smiley
    Træning 300kr
    Transport CA 600 borset fra sverige da du har 2 broer du skal over smiley
    Mad, mig og min kammerat brugte 600kr sidst smiley
    Brandstof, jeg har 30liter med til en weekend smiley
    Jeg bruge nok et dæksæt på en Dm weekend så det er 1400kr

Så alt i alt koster sådan en weekend mig omkring 4000kr rundt regnet smiley

Flagkursus skal du vide hvad flagene betyder! køreprøven er bare en der kigger på du køre på banen og ser om du ligger og køre for mange spændene linier og er til farer for os andre, har aldrig hørt om en der er dumpet smiley

• #14   4. jul 2013 Evt fang mig til DHS hvis du kommer der så viser jeg dig gerne hvordan du laver tingene og svarer dig på flere spørgsmål smiley

• #15   4. jul 2013 tro jeg lige tager smut forbi dig til DHS så kan jeg nemmere formulere sprøgesmålne osv men ind til videre tak lyder mere mere spænde:p

man kun evt tage med nogle over broen smiley
    shit i sulten man 600kr wekket tro jeg max vil kun spise for 200kr :i
    va bruger du ca en hel sæson 7k?

• #16   4. jul 2013 har lige købt dæk hjem for 9000kr smiley + jeg skifter stempel sådan en gang imellem smiley så smadre man måske en udstødning til et løb så sådan en reserve ham man også smiley nye bremse en gang imellem også smiley hvis man nu smadre skjolde eller et styr er det os godt og ha xtra af smiley

• #17   4. jul 2013 hjelm har jeg den kostede mig 2500kr tysk motorcykel hjelm smiley ja self klar over men hvis man tænkere ud over det bare for træning dæk løb osv7000kr hver halv år. sp kommer skiftning stempel eller andere ting bag efter:)

• #18   4. jul 2013 bare for løb og træninger er 7000kr ja for et helt år smiley der er 9 afdelinger af dm smiley

• #19   5. jul 2013 smiley 7000kr + dæk + fragt + alt de små ting så nemt 12000kr i året:/

har racecup ikke noget man kan melde sig ind i isted måske os noget bane kørsel ved dem må vel os være eller er det bare jo lort?:)

• #20   5. jul 2013 Prøv du nu bare at køre med i racecuppen her til THY træf. Så kan du prøve det uden de helt store omkostninger. Racecuppen er bestemt ikke lort og det går stærkt så der er masserer at lære, og der er mange forskellige tempoer så der er nok en du kan hænge på og lære en del. Det er mit råd til dig.
    Ellers så er det jo tilladt at melde sig til DM selvom man ikke er den hurtigste da man kan lære en hel masse ved DM.

• #21   5. jul 2013 jonas : var ikke mening sige lort på den måde men ment i tempo og andere ting meget mere ( vild ) til dm men har racecup os noget da og lige så fortælle mig hurtig om det.
    kommer self køre til thy og det noget problem der. ja øvelse gør mester bare ik lige 5 løb smiley

• #22   5. jul 2013 Forstår ikke helt dit indlæg, men prøver.
    Racecuppen er ikke opdelt i tempoer officielt men når den køres så er det jo naturligt, at folk kører forskellige tempoer så der opstår en masse små race i det store race.
    Jeg mener at du skal prøve at køre med i racecuppen da det giver meget mere end du regner med og så er det mega billigt i forhold til DM. Så alt i alt prøv at meld dig til racecuppen og se hvordan det går og så tag den derfra. Det får du nok mest ud af. Hvis du så synes at det er fedt at køre med i racecuppen så meld dig da til 13 hk Dm næste år og få noget fedt race der.

• #23   5. jul 2013 oka undskyld du ik helt forståd men forstået det rigtig. tro melde mig til 13hk klasse næste sæson ved racecuppen. ja dm lige vildt nok bare startee i pluslig:)

men takker mange gage:)

• #24   6. jul 2013 Du har misforstået noget. Der er ikke noget der hedder 13 hk ved Racecuppen da Racecuppen er en åben klasse hvor alle kan deltage. 13 Hk klassen er Dm. Om det e for vildt for dig at starte til dm ved beg ikke, men som jeg skrev for. Prøv at deltage i Racecuppen og se hvordan det går. Selv hvis du ikke an følge så godt med så overvej Dm da du lærer meget.

• #25   6. jul 2013 jeg hører lige med her;-) så jeg er 100% på at knægten der ville ud og køre får rigtig info;-)

Kommentér på:
Race Køre. hjælp til start

Annonce