Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stelnummer ?????
  • #1   10. jan 2018 På papirerne han skrev under på stod der self. et stelnummer som du vel har tjekket inden du købte?

• #2   10. jan 2018 Hele stelnummer var der ik

• #3   10. jan 2018 Du kan ikke bruge scooteren til andet end reservedele når den ikke har et stelnummer.
    Prøv at kontakte politiet eller evt en synshal og spørg om hvordan du får nyt stelnummer i?

• #4   10. jan 2018 tillykke du har fået en bunke dele

• #5   10. jan 2018 Der ud over kan du ikke bruge hans underskrift til noget som helst, scooteren kan være brand varm for den sags skyld.

Han kan jo bare benægte at det er denne scooter han har solgt til dig og sige det var en anden. Og så er det lige pludselig dig der bliver gjort til tyven.

En underskrift er INTET værd hvis ikke der samtidig er oplyst et tydeligt stelnummer.

• #6   10. jan 2018 Hvad vis han har papir

• #7   10. jan 2018 Kan jeg så få et ny stelnummer

• #8   10. jan 2018 Så skal du have en genindhugningsattest fra politiet, og så kan et værksted banke nyt stelnummer i. Men det kræver du kan bevise det er den scooter stelnummeret tilhører.

• #9   10. jan 2018 Hvis han har papir så har han jo også et stelnummer og så er det hele meget lettere.
    Så er det som Kenneth A. skriver.

• #10   10. jan 2018 Se i sæderummet, om stelnummeret står der.
    Og se om motornummeret også er ridset væk.

• #11   10. jan 2018 1.Hvor i sæderummet
    2.hvor på motoren
    3.Skal jeg ringe til politiet eller hvordan for jeg den genindhugningsattest

• #12   10. jan 2018 køb et nyt stel det er som regl det nemmeste

• #13   10. jan 2018 #11
    Det første du gør er at kontakte sælgeren og bede om de originale papirer hvor stelnummeret står på.

• #14   10. jan 2018 Har selv købt en hvor stelnummer var blevet sandblæst så det var næsten helt utydeligt. Jeg ringede blot til politiet og dernæst blev jeg bedt om at finde en mekaniker der ville hugge nummeret op og give en kvittering. Jeg havde type pladsen til at matche de utydelige cifre og tal

• #15   10. jan 2018 #14
    Det er jo intet problem når man har enten en registreringsattest, typeplade eller lignende. Men har man intet af det så begynder det at blive svært, og det tyder det ikke på at TS har.

• #16   10. jan 2018 En regattest er ikke nok til at få det genindhugget.
    Så kan man jo køre sin egen ind i en mur og bøje kronrøret fuldstændigt, for så at stjæle en og smadre stelnummeret og så få hugget sit eget ind i det.

• #17   10. jan 2018 #16
    Det giver ingen mening det du skriver og et virkelig underligt eksempel...!!
    Hvis en registreringsattest ikke er nok hvad vil du så mere ha?

Jeg går lige nu og renoverer en Velo Solex, den har heldigvis et tydeligt stelnummer, men havde den ikke det, hvordan ville du så lovligt få et nyt nummer til den?

Nu er det godt nok noget tid siden jeg solgte min scooter, en PGO Big Max, og så vidt jeg husker har den model ikke nogen typeplade, så hvordan vil du få hugget nyt nummer i sådan en hvis du ikke mener en registreringsattest er nok?

• #18   10. jan 2018 #16
    Du skal jo lige huske på at du skal have en synsmand med ind over processen med at hugge nyt nummer i.
    køber du feks et stel i udlandet uden dansk stelnummer, så skal dit gamle stel som du har kørt ind i en væg destrueres i samme ombæring som du får hugget nyt nummer i det nye stel.

• #19   10. jan 2018 #18
    Hvordan vil du dokumentere ejerskab på stellet med bortslebet nummer?

Reg attest er jo dokumentationen på stellet MED et tydeligt nummer.
    Uden nummer eller anden form for dokumentation, hvad så?
    Nu er det et billigt køretøj, så de går ikke så højt op i den, men prøv lige det der med en Mercedes eller en Ducati.

• #20   10. jan 2018 Sq da ikke hvis han sliber stelnummer væk eller sandblæser det væk... Det er svindel og jimbig han bruger som eksempel hvis ikke du har luret det...

• #21   10. jan 2018 #19
    ""#18
    Hvordan vil du dokumentere ejerskab på stellet med bortslebet nummer? ""

Du kan jo aldrig bevise at det her stel er dit hvis det ikke har noget nummer, det kan du heller ikke med en Mercedes eller en Ducati for at blive i din verden.

Men hvis du har en registreringsattest så du kan bevise du er ejeren af "en scooter" Du har højst sandsynlig også en kvittering fra politiet på at du har meldt den stjålet, og en kvittering på at den nu er fundet igen. Du kan også printe et forsikringsbevis ud så du kan bevise at du er ejer af en scooter som er melde stjålet. Så er det min bedste overbevisning muligt at få hugget nyt stelnummer i.

Forestil dig at du køber en sprit ny scooter, din nabo stjæler den og får slebet stelnummeret væk....!! Skal du så bare stå og se på mens han grinende kører på den hver dag uden du har nogen som helst mulighed for at få den tilbage igen? Det er jo det scenarie du stiller op, og undskyld mig, men sån er min verden bare ikke opbygget.

• #22   10. jan 2018 #21
    Det har stået dig frit for at "mærke" din scooter på anden vis og dokumentere dette, FØR den bliver stjålet.

Det kaldes for VIN etching

https://en.wikipedia.org/wiki/VIN_etching

Men går den, så går den da.

• #23   10. jan 2018 altså jeg har da nogen venner der har "lånt" noget scooter (er selv imod det) og de bytter sgu bare stel nr med en fra før 06 (man køber bare et stel fra f.eks. 04 og tar stel nr stedet og bytter og så sælger den uden nr) uden at spørge politiet eller lign. så man skal satme passe på når man køber scooter/knallert

• #24   10. jan 2018 #23
    Lige netop.
    Forestil dig, at du køber en scooter, på den måde.
    Ejeren af skjolde, sæde osv opdager sine dele og kan bevise ejerskabet via VIN Etching.
    Så har man sgu et problem.
    Jeg har hørt om det mange gange.

Det nærmest det omvendte af de annoncer hvor en komplet scooter sælges i dele og stellet er lige blevet solgt....
    Yeah right.

• #25   10. jan 2018 Man kan jo altid synde hvis man vil...!! Men som udgangspunkt må man gå ud fra at folk som ønsker en genindhugningsattest er ærlige mennesker.

Og verden er bare ikke så sort og hvid som du får det til at lyde som Tommy. Det er stadig muligt at få banket nyt stelnummer i en gammel rusten Puch Maxi, en Mercedes eller din scooter som har været stjålet, det handler bare om at have beviserne i orden.

• #26   11. jan 2018 En Maxi er født med en mærkeplade, som er nittet på.

• #27   11. jan 2018 Det er en Mercedes også.

• #28   11. jan 2018 Den har et nummer i sæderummet oppe ved låsen men han siger han ik har papir

• #29   11. jan 2018 Hvad er det nummer?
    Send det til mig i en privat besked, herinde.

• #30   11. jan 2018 Ok

• #31   11. jan 2018 Jeg venter stadig.

• #32   11. jan 2018 Hvordan sender man privat besked

Kommentér på:
Stelnummer ?????

Annonce