744 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

SSW - Utallige Styrt SSW - Utallige Styrt

Ja som overskriften siger havde jeg sgu ikke tal på hvor mange som styrtede :S

3 fra Addicted Tuners styrtede + pjevs + mange andre.

Var banen dårlig eller var folk bare meget dumdrestige?

Desuden kan jeg oplyse at en knægt også væltede på sin runner uden skjolde og fik presset ind i benet. God bedring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SSW - Utallige Styrt
  • #1   1. sep 2008 Av , Det lyder ikke sjovt det med benet ;S

• #3   1. sep 2008 det betyder jo bare man skal investere i en <b>dragt</b> MARTIN!!:) , folk forstår ikke man skal varme dæk op, de kommer på banen og fyrer den af:P!, asfalten var ikke spor dårlig, tror som sagt bare det er dækne:)

• #4   1. sep 2008 Hey (:
    Mig med benet. Jeg var simpelthen for dum at køre uden skjolde og med et tilsyneladende MEGET lidt skævt styr.
    Var lige kommet rundt i et sving, og den fik så noget at leve af, så den lige kom på baghjul, og så rettede jeg styret op (og på den måde kom hjulet til at lande en smule skævt på banen). Så væltede lortet sgu for mig, og af ren refleks satte jeg benet ned - på den dumme side af den ''stang'' der holder fodskjolde på min Runner, hvilket resulterede i, at den borede sig 2 cm ind i mit ben, og lavede et 8 cm langt, 4 cm. bredt, og 2 cm. dybt sår.
    Og jeg brækkede spolebenet (den lille knogle ved skinnebenet).
    11 sting og en stivkrampevaccination til mig.
    Må passe bedre på næste gang /:

• #5   1. sep 2008 En lille tilføjelse.
    Hvis ikke jeg havde min køredragt på, var den der pind gået HELT gennem benet, og jeg ville have utallige hudafskrabninger over hele kroppen.
    Og hvis ikke jeg havde min hjelm.. Tør slet ikke tænke på det, omg (:

• #6   1. sep 2008 Nick - Upcoming TS Runner ! .
    du har min medfølelse! væltede selv til asw og brækkede benet rimelig heftigt og må/kan stadig ikke gå på det + jeg nok ska opereres om nogen år fordi min "vækstzone" blev fuldstændig smadret smiley det næste stykke tid blir sku ik nem for dig

• #7   1. sep 2008 . var en af dem som styrtede smiley men var på benene igen med det samme

• #8   1. sep 2008 *K[L]ING *
    Jeg takker ! (:
    Meeen, tror nu ikke det bliver så slemt. Jeg fik ikke gips på, men sådan nærmere en form for støttebind. Og så skal jeg gå med krykker i 3 uger. Så det går nok tror jeg (:
    Er ellers ked af at høre det med dit uheld /:
    Jeg styrtede første gang min Runner kom på bane. Haha smiley

• #9   1. sep 2008 Nick - Upcoming TS Runner ! .
    kun støttebind? var det ik et åbent brud? hvad skete der med runneren? takker for sympatien smiley

• #10   1. sep 2008 *K[L]ING *
    Jeg skulle ikke nyde noget af at kigge på det sår der mere end en hurtig gang (hvilket I andre vidst også hørte :p), så jeg ved ikke rigtig..

Men det med støttebindet er et eller andet med infektionsfare ved gips.. Et eller andet ! (: Fik ikke helt fat i det (:

- Så lidt (:

• #11   1. sep 2008 Hmm, man kender vel ikke maskinens grænser, før man har været nede og bide i asfalten smiley

• #12   1. sep 2008 Næh.
    Men denne gang var det så maskinen der bed i mig xD

• #13   1. sep 2008 jeg havde ikke engang køredragt på smiley

• #14   1. sep 2008 Jeg nåede at køre med min én gang (:
    Nu er den klippet op. Heldigvis dækker forsikringen en ny - håber jeg smiley

Men bliver altså nødt til at give dig (OG ALLE ANDRE DER KØRER STÆRKT UDEN DRAGT PÅ!!) et dummeslag. Det er ALT for dumt ! (:

• #15   1. sep 2008 jeg styrtede ikke, men jeg har ikke nogen køredragt så jeg presser ikke min aerox helt til hvad den kan (selvom den alligevel får lidt tæsk) - men det er bestemt IKKE en undskyldning for ikke at have en dragt, hvilket jeg også skal have fat i, både pga sikkerhed og pga jeg gerne vil endnu længere ned i svingene.

• #16   1. sep 2008 Var tæt på at styrte i noget dejlig kølervæske, men gjorde det dog ikk smiley

• #17   1. sep 2008 jeg havde ingen problemer synes at banen havde mega godt greb? :S

• #18   1. sep 2008 Var sku også nede og ligge en tur, men der skete intet overhovedet, og var hurtigt på benene igen smiley . Mit styrt var pga min fod stak sådan lidt ud af siden ved fodskjoldet, så den fik lige fat i asfalten, også lavede scooteren et hop og derved mistede jeg kontrollen smiley .

• #19   1. sep 2008 <b>DU ER SÅ DYGTIG CRALLE smiley

• #20   1. sep 2008 Krelle . - Yeah selvfølgelig smiley

• #21   1. sep 2008 Man kan under sig over at der ikke er nogen former for sameritter på banen til sådan et træf.. Bør der sku være til så store træf .. Se bare DHS der var Røde kors der

Kan huske sidste år da en gut fik smadret sit knæ.. Folk var mere int. i at få ham af banen så der kunne køre igen som at finde ud af hvor skadet han var .. Knæ ryg og div. led er ikke noget man spøger med og de 10 mennesker der stod om ham havde ikk en skid forstand på førstehjælp og os der kunne måtte ikke få plads... Grunden til at jeg ikke ville hjælpe med skader iår havde ellers båre osv. med

• #22   1. sep 2008 Erik A
    Fordi der er mange folk der tror de er så pisse kloge på hvad de laver hele tiden (:
    Jeg har f.eks førstehjælps kursus, og jeg er da rimelig sikker på at jeg ikke ville komme til (nok primært fordi jeg kun er 15) (:

• #23   1. sep 2008 Erik - ikke altid de syntes det er det værd at komme til - altså sammeritter - desværre....

jeg har dog massere af forstand på skader, led, brud og hele lortet smiley

• #24   1. sep 2008 Lasse .. Det er sku da nogen man bestiller til at komme og betaler lidt for at de kommer.. Ikke nogen der kommer af fri vilje ... Jeg har div. så jeg ihvertfald kan tage mig af PTL crewet hvis nogen af dem kommer tilskade

Nick Har været vagt samaritter siden jeg var på din alder (er 29 nu) og har været til masser af motorsport og håndbold osv. og behandle skader

Hvis ellers dem der afholder træffet gad spørge så kunne jeg nok godt stille op med 4-5 samaritter mod betaling af transport og brugte matrialer

• #25   1. sep 2008 Erik A
    Det ville ihvertfald være UTROLIG nice at kunne komme under behandling med det samme, istedet for at ligge i 15 min., eller hvor lang tid jeg lå og skreg (:

• #26   1. sep 2008 Nick Ja jeg ville desværre ikke gå over til dig da der jo st

od like 20 mennesker rundt om dig

Smerten kunne jeg nok heller ikke have fjernet men gjort den mindre bla ved støtte til benet (Har de der luftposer til at sætte på arme og ben som falck også bruger) evt. n oget koldt på da det stoppe blødning samt bedøver

Så ser man også tit at folk nærmest flår hjelmen af personen.. det er det SIDSTE man gør.. Er der skader på nakke eller ryg har hjelmen bedst af at blive siddende til kyndig hjælp kommer fra (Læs falck mand eller læge)

Udover det så skal folk lære at holde sig væk når nogen er kommet tilsakde ... kun dem der virkelig kan hjælpe bør være ved personen + en kammerat forældre e.l.

• #27   1. sep 2008 Jeg kunne slet ikke se der var så mange, haha smiley
    Men ville sgu have være lækkert hvis du kom med de poser og whatever du ellers kunne have haft med (:
    Nu tog jeg så selv hjelmen af, ved ikke om det var så smart, men altså. Jeg var pisse sur smiley

- Var der evt. nogle der fik styrtet på video eller billede? (:

• #28   1. sep 2008 Hvis man har smerter i nakke hoved eller ryg så behold hjelmen på

Man må ALDRIG pille hjelmen af personen .. kan han ikke selv så bliver den på ... Det er dog helt ok at løsne hageremmen eller klippe den over

• #29   1. sep 2008 HEHE Jeg tog også lige en glide tur, kom i svinget før man drejer, ud der var en der stod med sadel og sådan lidt af, så troede hans var i stykker, så fortsætter bare med fuld smæk rundt i svinget, da jeg hælder aller mest, men knæ næsten helt nede, mister jeg bag enden, det viser sig så der var en spasser der havde spildt vad, så ham den anden også var væltet, og nu mit knæ helt smadret, så jeg skal sgu nok også have dragt:)

• #30   1. sep 2008 Erik A
    Jeg havde ikke det mindste ondt (: Det var kun benet der tog skade (:

• #31   1. sep 2008 Hjalte <--- Ikke sikkert at man slipper skadefri med en dragt men man undgår det der er mest smerte i .. nemlig asfaltexsem

• #32   1. sep 2008 Diverse billeder der vedrører mit styrt vil blive uploadet i aften (:
    Evt. røngten også smiley

• #33   1. sep 2008 Ang styrt : Man er nødt til at presse sig udover grænsen for at kunne finde ud af hvor den går. Når man skal det, så sørger man for sikkerhedsudstyr.
    Jeg har endnu ikke fattet hvorfor der er så mange der uden at blinke bruger både 10.000 og 20.000 på tundele, men synes at 2500 er alt for meget at bruge på en læderdragt.

Jeg har personligt brugt mere på sikkerhedsudstyr (kørebeklædning, hjelm til en ordentlig pris og kvalitet, handsker, støvler, ordentlige dæk, ordentlige bremser) end på tundele, og det burde sq være den prioritet folk skulle have. Man ser mig ikke på banen uden beklædning med indlagt beskyttelse, ligeså ser man mig heller ikke på vejen uden hensigtsmæssig kørebeklædning.

Spørg jer selv : Hvis uheldet er ude ligemeget om det er på bane eller på vej, hvad er så vigtigst - Dig eller scooteren ?

Husk at uheld ikke kun sker pga en selv, men at andre kan forårsage et uheld hvor du ryger med. Se til Alstræffet - Da jeg var en tur oppe i brombærhegnet, skete der et uheld på banen. Mit uheld var ikke særligt alvorligt, der er en grund til at der er den skrænt og de buske plantet der, plus at jeg havde dragt, hjelm, støvler og handsker på - Det eneste der skete var et lille blåt mærke på låret, samt lidt ømhed i en tommelfinger. Men det uheld på banen hvor folk kørte ind i hinanden, fordi de lige skulle se hvad der var sket, kunne være gået meget mere galt end det gjorde.

Så næste gang I tænker på om I lige skulle købe en ny udstødning, eller smide det næste større cylle kit på, så brems lige op og sig til jer selv : "Måske skulle jeg lige vente med det til næste måned, og så investere lidt i en dragt til mig selv først."

• #34   1. sep 2008 Dutch - Præcis sådan tænkte jeg da jeg besluttede mig for at købe en dragt, havde godt nok sparet 8000 op som var begyndelse til opsparing af en bil, men der røg sku lige 6000 på dragt og handsker, og de penge er sku givet godt ud synes jeg.

• #35   1. sep 2008 styrde ógså uden dragt... Av av min arm og side og ben .. + fod.. og pemgepung.. helt nyt c30

• #36   1. sep 2008 Kan kun give dig ret Dutch !

• #37   1. sep 2008 ang de styrt .. jo der var ham men benet det kom galt afsted ! MEN stort set alle styrt var ens egen skyld! men de gjorde jo alt for at holde banen finere lukkede bane af når der var brug for det og fik olie osv af banen!

og det er jo også på eget ansvars når man deltager til sårn noget!

ps. væltede også. kom for hurtigt i et sving og bagenden røg ud og fik en dyb hud afskrabing på min hånd ! men hvis jeg havde alt udstyr på var der ikke sket noget havde kun læder dragt og hjelm på

• #38   1. sep 2008 DMU kørende er skyld i meget.. jeg kendte en del der faldt pågrund a dem..

De køre inden om og udenom en.. men tør slet ikk ta et ordenligt sving for man er bange for der li kommer en inden om en..
    Har ikk noget imod dem.. men syns næsten de skulle ha deres egen bane så de ka ligge og køre så vildt som de gør.. vi andre vild bar fjolle lidt rundt på banen .._

• #39   1. sep 2008 K .
    Så må du jo bare blive lidt hurtigere? (:

• #40   1. sep 2008 jeg blev ikk taget a nogle .. kun i svingene.. ´da jeg ikk ka gi gas :D--

Men folk nok os lidt dumdrestige a det gode vejr smiley

• #41   1. sep 2008 K. Overvej at holde din bane så man kan udregne en vej forbi dig istedet for at tro vi ønsker i skal fortsætte ligeud i et sving når man er på vej uden om jer.

Ligesom i skal lade være med pludseligt at skifte retning. En eller anden knægt skiftede retning for at lade mig komme uden om, Og det gjorde han lige i det jeg havde set der var plads inden om ham. Resultat, han ramte mit forhjul så jeg styrtede. Gudske tak og lov for læder.

Og hvad ser der for folk der brækker benet når jeg ankommer og skal give en hånd med. Kan I så holde op. Men du klarede den da meget godt Nick. Og det var nu lidt spændende at kigge ind i såret når du bevægede din fod. Det så sjovt ud når musklerne derinde de bevægede sig frem og tilbage.

Men ja, venligst, Sammaritter til træf!

Med hensyn til banen. Så er den altså utaknemlig. Den er meget meget glat når den bliver bare en anelse våd! Så lige når man ligger allerbedst med nedlægning. Så kaster den en af.
    Hvilket jeg selv måtte sande... Øv øv. Det var den F32

• #42   1. sep 2008 Velo
    Var jeg meget slem at have med at gøre da du havde i mig, eller hvad er det du siger? smiley

• #43   1. sep 2008 Næh, det var ikke så galt, du var mindre stræk end mig og vejede heller ikke alverden.

Men hold nu op med at brække benene. Det var også mig der bar
    *K[L]ING * af banen til Asserballe træffet.

• #44   1. sep 2008 Vil nu ikk sige asfalten fejler noget.
    kørte der sidste år

• #45   1. sep 2008 Velo
    Det er mig stadig en gåde hvordan du kan være så stærk? smiley
    Jeg skal ihvertfald nok gøre mit til ikke at brække ben. Det har jeg satme ikke lyst til at prøve igen :s

• #46   1. sep 2008 Gid alle kørte som Velo beskriver det ..En del uheld ville undgåes
    Selv var jeg ved at klappe op bag i RpR da en eller anden knægt mente han pludselig skulle holde stille midt i svinget og sige noget til makkeren der kom bagved.. Ski ikke nemt at stoppe rundt i et sving når man er på jagt efter en anden

Hold kursen så skal racerne nok komme uden om dig UDEN at ramme .. OK de kommer tæt på

Hvis man er itivel om hvor "idial sporet" er så gå en tur rundt ved banen og kik hvordan racerne tager svingene.. Alternativt lig dig bag en racer og følg med ham rundt (Hvis du kan)

Kommentér på:
SSW - Utallige Styrt

Annonce