{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Det optimale træf. {{forumTopicSubject}}

Nu da sæsonen som sådan er ovre, sidder jeg og tænker over hvad der ville være det optimale træf i 2009. Skriv gerne jeres tilføjelser til mine ønsker, det kan jo være at en eller flere træfarrangører læser og tager ideerne til sig.

Mine prioriterede ønsker i denne retning for hver del ville være :

Banen:
1) En weekend med mulighed for overnatning fra fredag.
2) IKKE en KTA bane, men en Gocart bane, ganske som SSW og ASW.
3) Beliggenhed så det er nemt for både jyder, fynboer og sjællændere at tage dertil.
4) Ordentlige toilet og badeforhold (Jeg lugtede godtnok meget af gnu da jeg nåede hjem sent søndag aften fra SSW...)

Træfunderholdning:
1) Scooter-Shoppen som shop medbringende deres sædvanlige party-truck og festmentalitet smiley
2) Flere pitbabes.
3) Partytelt med musik og mulighed for køb af drikkevarer (hvorfor er det kun MC træffene som skal have mulighed for at feste sammen til deres træf, ikke sandt ?)
4) Eventuelt en arrangeret Grill-plads hvor folk kan komme og smide deres døde dyr over glødende kul.
5) Cafeteria eller pølsevogn som er åbent under træffet.

Sikkerhed:
1) Samaritter tilstede ved træffet - Gerne hele træffet men ihvertfald så længe banen er åben for kørsel.
2) Baneindkørselskontrol som det blev udført ved SpeedMeet med check for fornuftig kørebeklædning, hjelm, OG handsker (og nej, havehandsker er ikke OK).
4) Der slåes hårdt ned overfor kørsel i pitten med mere end ganghastighed. Wheelies hører IKKE til i pitten.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det optimale træf.
  • #1   2. sep 2008 Du laver da bare et træf....

  • #2   2. sep 2008 Nr. 1 vil vi prøve at undersøge om det er muligt næste år
    Nr. 2 har vi ikke mulighed for
    Nr. 3 vil jeg sige at Træf 7000 overholder best.
    Nr. 4 toilet forhold - ja tak det skal forbedres til ALLE træf. Med op i røven med badeforhold, jo mere man lugter af gnu, desto bedre

    Men ellers et udemærket indlæg du har fået strikket samme her:) Vil self. kigge på det når den tid kommer


  • #3   2. sep 2008 Jeg er ihvertfald igang med at undersøge muligheder i Horsens området, og er jeg sikker på scootershoppen også vil være med til da de jo er fra Horsens / Juelsminde.
    Dog har vi ingen go cart bane i Horsens, men ved ikke lige hvordan det ser ud med Tørring gocart bane. :s


  • #4   2. sep 2008 Jeg ville ihvertfald blive glad for hvis der kom nogle træf lidt tættere på fyn udover træf 7000 og dhs smiley fordi som du selv skriver så har flere fra fyn mulighed for at komme til træffene smiley

  • #5   2. sep 2008 Det med Wheelies i pitten, burde nogle af dem der køre på pitbike eller hvad de nu hedder.
    Lige høre lidt bedre efter.


  • #6   2. sep 2008 Synes det er nogle gode punkter og er enig i dem alle sammen..

    Nicolai og jeg går også og leger med tanken om et træf i 2009 ..


  • #7   2. sep 2008 skal være mere sprint næste år smiley

  • #8   2. sep 2008 Jeg sys at der skulle være to baner !
    For dem der køre for dmu og de 2 pit bikes de kørte som om at det galt deres liv .
    og det ødelægger lige som træffet for os der ik lige har dragt og modet til og smække sin scooter ned i svingene.
    eller at de tog hensyn,
    vi havde lejr rigtig tæt på lang siden og kunne se flere gange at det var ved at gå galt


  • #9   2. sep 2008 Også mangler skærbæk banen en sprint bane

  • #10   2. sep 2008 Patte - Du siger bare til hvis du får brug for hjælp til træffet - En gang imellem har en ældre forretningsmand i jakkesæt, lidt mere gennemslagskraft hos myndigheder osv.. smiley
    (Og der er allerede bestilt vejr til 19 apr ;))



  • #11   2. sep 2008 Nogen der ved noget om Tørring gocart / Erik W's action park ?
    Var der ikke nogen der kørte dmu træning der engang?


  • #12   2. sep 2008 » Speed-Addicts; Cedde^ ™

    Lyder fremragende smiley

    Fordi tror helt sikkert der vil komme flere mennesker hvis træffene lå lidt tættere på fyn smiley fordi tror ikke at folk gider og køre så langt hvis man skal til horsens eller deroppe ad:)


  • #13   2. sep 2008 Nikolaj L
    Nu ligger Horsens jo ikke ligefrem flere hundrede km væk fra fyn, smiley
    Kan da godt se at Frederica ligger tættere på, men så find da lige en go cart bane dernede.


  • #14   2. sep 2008 lav et i kbh

  • #15   2. sep 2008 jeps, Cedde & Jeg, skal have snakket med den gokart bane her en gang i vinter smiley

  • #16   2. sep 2008 Krelle

    Hehe nej Horsens er ikke så langt væk igen, men jo stadig nogle kilometer alligevel smiley ja det med at finde en gocart bane det er så et større problem.


  • #17   2. sep 2008 Jørgen - Jeg garanterer for at DMU kørerne tager hensyn - De kører ikke nær så hårdt til træf, som de gør til løb.

    Personligt ville jeg ikke undvære DMU folkene til træffene, af den simple grund at de ved hvad de gør på banen, og ikke mindst når der er uheld. Både til ASW, og til SSW var det oftest DMU kørerer som agerede "flag-mænd" ved uheld, så farten blev sat ned før uheldspositionen.

    De er MEGET mere observante med hvad der sker på banen, end de gængse træfdeltagere som generelt kører med tunnelsyn : "Jeg skal bare holde øje med hvad der sker 10 meter foran mig, og ikke være observant på hvad der ellers er på banen. Og når jeg vil køre i pit, så behøver jeg hverken at give tegn, eller på anden måde vise at nu stopper jeg op. Og jeg stopper da bare op på den anden side af banen lige overfor pit-lane, så det er ligesom når jeg skal krydse vejen..."
    Ovennævnte er ikke engang en sarkastisk udlægning af situationen, men en reel situation fanget på onboard cam til SSW...


  • #18   2. sep 2008 Jeg er også meget interesseret i at hjælpe, hvis der skulle komme noget på Fyn.
    Ellers vil jeg sige at de listede ønsker lyder rigtig godt.
    Måske kunne man dog godt nævne det med 2/3 baner.
    1: Til erfarne kørere som DMU.
    2: Os alm. kørere.
    3: Sprint.
    Evt. kunne man opdele banekørslen i tider, så amatører har en chance for at prøve at køre, uden at køre i vejen for andre. Det er i hvert fald det der skræmmer mig lidt fra at køre.


  • #19   2. sep 2008 Jeg mener at DMU kørende er altid velkommen.
    Jeg lære en masse af deres køreteknik hver gang.
    Og jer der kigger jer tilbage og køre til en eller ande side for at få dem fordi, i laver nærmere mere farlige situtaioner.
    Da dmu kørende, nok selv skal finde en vej uden om jer.
    Så bare kør somom i ikke aner at de er bagved jer.
    Og kør i det tempo i har lyst til.


  • #20   2. sep 2008 Dennis S L J

    Har du nogen idé om hvor der ligger et eller andet brugbart til træf på fyn? smiley


  • #21   2. sep 2008 De skal selvfølgelig have lov til og være der jeg sys bare de køre for vildt. jeg var ved og blive kørt ind i 2 gange og jeg holdte mig ellers godt ude i svingene

  • #22   2. sep 2008 Dennis S L J

    Når du er alm kørere på banen, Så er det vidst nok lige DMU kørene som skal tage hensyn til dig..


  • #23   2. sep 2008 Patte - Iøvrigt, punkt 2.2 - Gør du noget ved det også ? smiley


  • #24   2. sep 2008 ællinge. smiley
    kæmpe anlæg!


  • #25   2. sep 2008 Og ser lige at jeg fik slettet punkt 3 under sikkerhed :
    3) Flagmænd ved svingene, som til DMU løb. Det sørger for at alle er informeret om uheld længere fremme på banen, og derved øges sikkerheden markant.


  • #26   2. sep 2008 Jørgen j J - Det er lige præcis det du ikke skal gøre, hold jeres bane, jeg kommer sku nemt uden om hvis det skal være, ellers så holder jeg mig bagved indtil man kan komme sikkert forbi.

  • #27   2. sep 2008 Synes også DMU kørene er velkomne, det er et scootertræf for folk der vil køre på deres scootere så kan man ikke bare sige: "du er for god til at køre scooter du må ikke være med". synes det var sjovt at køre efter dem, og se om man kunne følge med.

  • #28   2. sep 2008 Hvis Cedde og Jeg må holde træf, så bliver der måske sådan at på et tidspunkt kan DMU kørene få lov til at lave en lille opvisning, hvor de kan køre et lille løb eller sådan noget.
    Og det træf bliver holdt fra fredag til søndag smiley


  • #29   2. sep 2008 Jog-Speed - Mader !

    Hvor henne på fyn ligger Ællinge?


  • #30   2. sep 2008 Aj slap af det er ikke som om jeg tuder men jeg vil jo bare ik have at der skal ske flere uheld end nødvendigt smiley
    Det giver jo også et kæmpe drenalin sus når de kommer forbi med den fart
    så det er da helt i orden
    jeg må bare få fat i en dragt også ned i svingene


  • #31   2. sep 2008 synes der er nogen som giver den lige lidt for meget gas.
    kommer inden om i svingerne selvom man ligger meget tæt på kanten. der var flere gange hvor jeg var ved og bliver mast som en sandwich..


  • #32   2. sep 2008 Nikolaj L > Jeg har desværre kun kendskab til KTA på Fyn, men det skal ikke afholde mig fra det :).

    Anders B > Det kan skam godt passe, men jeg kan nu også godt forstå dem der er tilbageholdende og "bange" for DMU kørerne. Selvom de har mere kontrol over, ja alt :).

    I øvigt er flagposter en god idé. Eller svingposter skulle man måske sige.


  • #33   2. sep 2008 Kig på de uheld der skete til SSW - Hvor mange af dem var en DMU kører involveret i ?
    Hvor mange sammenstød med en DMU kører var der ?
    Det er IKKE DMU kørerne der forårsager uheldene, kan vi vist godt være enige om.

    Og iøvrigt, så er det ikke DMU kørernes måde at køre på, den her tråd handler om, men om hvad man ønsker der skal være til et optimalt træf.


  • #34   2. sep 2008 jeg håber på mere sprint næste år..

  • #35   2. sep 2008 Jeg håber på race på go cart baner smiley

  • #36   2. sep 2008 Kan vi ikke bare få lukket en del er e45'eren ned til mega sprint :P?

  • #37   2. sep 2008 dutch - du har helt ret, "desværre" er der bare ikke altid mulighed for dette...

    jeg har forsøgt HVER eneste gocartbane i HELE midtjylland med en radius på ca 80 km fra herning, ikke en eneste ville lade os køre der pga sikkerhedstilladelser (deres baner er ikke godkendt til vores scooterkørsel siger de).


    ordentlige toilet forhold ja tak!, men det kræver også noget af de besøgene, det er ikke kun arrangørene man skal skyde der.

    pitbabes ? - kan der aldrig blive for mange af smiley kender en god stak som nok godt vil være let på klædte til et evt Herning Træf.

    Druk, grill osv om aftenen - Det er pisse hyggeligt ja, men det er ikke sikkert alle folk kan styre det, du ved jo hvordan alcohol kan påvirke folk, men så må man jo bare smide folk på porten!. ang. grill'en. er der jo altid mulighed for at medbringe sin egen smiley syntes ikke der var plads nok til en til SSW, men hvis nu folk havde "camperet" mere venligt så var der måske..



    Ang dmu køre på banen - tja altså jeg har lært en hel del af bare at se på deres kørestil, så jeg er rigtig glade for dem, den farligste på banen var en pink std puch! - dog overværede jeg en hvis hvid jogr der var skyld i et par uheld :D, BUT SHIT HAPPENS!


  • #38   2. sep 2008 kunne da være fed..
    eller bare på en motorvej som er ved og blive bygget ?? .. kunne da være fedt og få lavet et træf der smiley


  • #39   2. sep 2008 + jeg tror hvis alle disse kriterier skal opfyldes, ville prisen for indgang nok også stige....

  • #40   2. sep 2008 | Mads b .
    Det med motorvej der er ved at blive bygget, tror jeg desværre ikke er mulig.
    Da selv sportcarevent, blev aflyst, pga. kommunen, alligevel ikke ville have dem til at køre på motorevejen.


  • #41   2. sep 2008 Lasse - Rox upcomming! -
    Prisen burde stadig, i forhold til hvad man ellers bruger på en weekendtur i byen, kunne holdes på et fornuftigt niveau.
    Jeg synes at de 200 - 250 kr som niveauet har ligget på til ASW og SSW er utroligt billigt i forhold til hvad man ellers bruger på andre hobbyer. Hvis bare 75 % (og specielt punkt 2.2) af mine prioriterede ønsker blev opfyldt til et træf, betalte jeg gerne 400-500 kr for sådan en weekend.
    Sammenlign sådan en pris med hvad folk ofrer på tundele, osv, så er det stadig billigt for en hel weekend's sjov og race.


  • #42   2. sep 2008 Dutch, jeg er ihvertfald også villig til at betale mere, hvis det endelig skulle være. smiley


  • #43   2. sep 2008 også jeg..
    håber på der kommer flere træfs i 2009 smiley


  • #44   2. sep 2008 Dutch - 100% enig, men nok ikke alle der deler den opfattelse - desværre, og hvis man står som arrangør og har smidt 20.000 ca til træffet og der ikke kommer nok (hvilket dog tvivler) ville man stå lidt med pikken i postkassen...


    BTW

    Har lige kontaktet Herning kommune & Ikast-Brande Kommune (ENDNU engang ang lån af gocartbane til weekendtræf næste år) smiley


  • #45   2. sep 2008 Lasse - Rox upcoming!
    Såfremt man kan få tilladelse til partytelt med udskænkning, så kommer der jo også en slat ind der. Husk det gamle ordsprog, om hvad man taber på karrusellen, må man tjene ind på gyngerne.


  • #46   2. sep 2008 dutch - så bliver man bare næsten nødt til at forbyde folk selv medbringer sprut, da der jo ellers ikke ville være særlig meget logik i at sælge sprut for at tjene lidt ind der,,,


    personligt har jeg den holdning, jeg arrangere ikke træf for at tjene penge, jeg gør det fordi jeg gerne selv vil køre og give andre samme mulighed, så længe jeg ikke taber penge er jeg pisse ligeglad om der er 100 kr eller 1000 kr i overskud...


  • #47   2. sep 2008 Lasse - Rox upcoming!
    Nej da - Man forbyder bare at det medbringes i partyteltet - Ganske som man ikke må medbringe egne drikkevarer på diskoteker og værtshuse.

    Og vi har den samme holdning - Eneste grund til at jeg ikke er gået igang med at arrangere træf, er at det vil tage for meget tid fra min kørsel - Så mange km landevej i DK, så lidt tid til at køre ;). (3222 km rundt i DK bare i august måned).


  • #48   2. sep 2008 Let the Battle begin against Ikast-brande kommune og politi!


    ellers må man jo gå til den lokale avis og brokke sig lidt og skabe lidt pr smiley


  • #49   2. sep 2008 Det ser rigtig godt ud, dog er der nolge problemer når der skal afholdes træf:

    1. Bane, der er ikke ret mange baner hvor vi er velkomne (uden for DMU regi) og de KTA der er, er ofte for kedelige og for svære at lave en fornuftig bane på.
    2. Omkostninger og tid.
    3. Bemanding (man skal hurtig bruge 20-30 mand til bane, indkørsel, rullefelt, pit, sodavand osv.)

    Ellers er det den helt rigtige opskrift du har der Dutch smiley


  • #50   2. sep 2008 ang. DMU kørene .. Nu deler jeg normalt pit med et par stykker af dem og det er nok dem jeg er mest tryg ved på banen .. selv og de gule til tider kommer lidt tæt på.. Jeg køre selv uden dragt og ved udemærket hvad skrammer det kan give (HAr hilst på en bil med 70+kmt uden anden beskyttelse som hjelm og handsker + alm. tøj)

    Har man ikke lyst til at skubbe lidt til den på banen og ikke vil have DMU køre og andre(ja jeg kommer sku også tæt forbi snøvlehovederne) Ja så bør man holde sig så langt væk fra idial linen som muligt.. Hvor denne linje er lære man bedst ved at kikke på hvor DMUerne køre..
    De er iøvrigt altid gode for en jagt og man lære noget nyt hvergang.. Bla. hvorfor de køre på slicks smiley


  • #51   3. sep 2008 Håber os at der kommer nogle flere træf i 2009.
    regner selv med at stable et på benene. Sammen med nogle kammerater



  • #52   10. feb 2009 Lidt farvet "krav" til underholdning...

    Kun krav 5 under "underholdning" er nødvendigt.

    De andre 4 punkter har endnu ikke gjort et dansk scootertræf til et bedre træf end andre danske træf.

    Om det skal være et 1-dags træf eller en hel weekend afhænger meget af træffet.
    Det er altid et hit at træf på kart banerne er holdt over 2 dage. Men 2 dage på et KTA ville for mig være 1 dag for meget. Hvis det "bare" er et alm KTA træf.

    Men hvis der kommer organiseret sprint - med rigtig anlæg osv. Så ville man med fordel kunne holde træffet en hel weekend. DHS er også blevet så stort at det virkede til at være for kort tid i 2008 med kun en enkelt dag.


Kommentér på:
Det optimale træf.

Annonce