{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Christian Z
Christian Z
Tilmeldt:
29. apr 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Piaggio Typhoon Tun Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hey. jeg søger lidt hjælp her.

har en Piaggio Typhoon og det eneste er nok af skiven er væk og plumpen er væk.

Nogen der evt kan give et godt link til noget tunsæt eller noget andet ?

i første omgang er der nok 1000 - 2000 jeg giver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Typhoon Tun Hjælp.
  • #1   26. aug 2009 Variator og udstødning er nok det mest optimale at skifte på en standard smiley

  • #2   26. aug 2009 nej ? udstødning og cyl.. derefter vario smiley

  • #3   26. aug 2009 Hvad årgang .. er den med 12mm eller 17,5 karbu ?


    Smid trophy kit på den og en passende potte TP powred hvis du ikke vil ha knæk eller doppler S3R hvis du vil ha knæk

    Med trophy + S3R + 17,5mm så kan man lave 10+ hk og et extremt godt optræk

    Det var opsætningen på min gamle tyffe og den rendte 95 rigtige kmt uanset om det gik ligeud eller op ad bakke .. Velogmærke med mine 100kg på ryggen


  • #4   26. aug 2009 nej vario og udstødning er bevist at det er det der er bedst, cylle gør jo motoren træt, og gør at den kræver mere veligeholdelse

  • #5   26. aug 2009 haha winter hvad snakker du om?
    En cylinder giver da mare end vario. motoren træt? det giver sku da mere knald på hvis du smider sportcylinder på og det slider ikke meget mere end std. cylinder, så lidt det ikk kan mærkes.


  • #6   26. aug 2009 # Vinter # 8920 # ,

    Du ved da ikke en skid om det ... Men vil da godt se dig lave 10+ HK på en tyffe ved kun at skifte vario og potten (LOOOOOOOOOOOOOOOOL)

    Skifter du cylle og potte til det jeg har skrevet så har man 10+ HK garaenteret .. Har lavet det trick 4-5 gange nu


  • #7   26. aug 2009 Ja men alle ved at jo mere standard den er jo længere holder den jo smiley
    Har ikk snakket om at den skal være vild eller noget, jeg skiver bare det jeg ville gøre :b


  • #8   26. aug 2009 Vinter: du er da en hat og høre på man !
    Et S6PS, Tp Powerd hvis du ikke vil ha knæk, en Nardo hvis du vil, og en speedcontrol smiley så er du fanme flyvende smiley og især hvis du også udstyrer med en 17,5 smiley


  • #9   26. aug 2009 Ja men alle ved at jo mere standard den er jo længere holder den jo smiley
    Har ikk snakket om at den skal være vild eller noget, jeg skiver bare det jeg ville gøre :b


    OMG OMG !!!


  • #10   26. aug 2009 nææh det er ikke sandt.. hvis jeg skifter alt ud så holder det sgu nok lige så længe.. en S6 HPC R/T tap, S6 50cc, TPP, Speedcontrol osv. jeg tror sgu næsten at det holder lige så længe ;D

  • #11   26. aug 2009 Ja hvis du skifter ALT.. men jeg har læst at han har 1000-2000 kr.. Det kan han jo ikk skifte ALT for smiley
    Han kan self vælge hva han vil, jeg skriver hva jeg ville vælge, ingen har sagt at han skal gøre som nogen af os herinde siger smiley


  • #12   26. aug 2009 men vinter. du snakker og røven den går. diskutionen formår du alligevel at dreje til din fordel. utroligt nok! Det her handler om hvad Christian Z får mest fart ud af for pengene og selvfølgelig noget der holder oven i hatten, hvis det kan lade sig gøre. og det kan det. og ja, du skal ikke belære nogen om at scooteren fra fabrikken holder længst, det er alle klar over selvom det ikke var det emnet gik ud på. det der giver bedst er hvis du smider en sportscylinder på og en 17,5 eller en 19mm kaburator og en udstødning som TP nardo (hvis du vil ha' et knækrør) eller den billige, men også fornuftige løsning TP powered (ikke knæk) så skulle du gerne rulle afsted med en fart på 90-100 km/t

    (link fjernet)
    (link fjernet)
    http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=11503&item=8255

    samlet pris: 1943kr + forsendelse


  • #13   26. aug 2009 # Vinter # 8920 #

    Nu er det jo en piaggio .. EN piaggio tap afliver man ikke bare lige .. og slet ikke med kits i sportsklassen ...

    Selv køre jeg på en typhoon og har haft flere af dem.. Den jeg har nu var 110% std. da jeg købte den for 3 år siden

    Den blev ret hurtig tunet først startede jeg med en sports opsætning (Trophy og TP powred) da jeg brugte den til daglig kørsel.. kørte vel 3000km på lidt over ½ år
    Fik så andet job hvor scooteren ikke var nødvendig til transport siden har den bla kørt med portet MHR ac krydret med C20 eller TS potte og italkit innerotor med 16-17 HK (Nok til at rive blæsehjulet fra hinanden)
    Groft portet S6R med C20 samt en del andre vold portede sports og racing kits

    Tappen fejler intet


  • #14   27. aug 2009 Nej, kig forbi profil fjols?
    Men jeg skriver hvad JEG ville gøre omg.. Det kan folk ikk fatte eller? :S


  • #15   27. aug 2009 jo det kan "folk" sagtens forstå. han kan bare få meget mere fart på ved at gøre som gangstar crew og jeg siger. Desuden siger du at det mest optimale at skifte udstødning og vario. Det er det ikke. Det der giver bedst er at starte med at skifte cylinder. derefter kaburator, og derefter udstødning. og de 3 ting skal helst skiftes på samme tid. Men det er i den rækkefølge det giver bedst.
    Men vínter - hver gang du bliver fanget i en af dine rakethistorier så drejer du lige samtalen et andet sted hen og du har rent faktisk bevæget dig væk fra hvad samtalen startede med. Desuden skriver du at en Cylinder gør motoren træt. Det vil jeg gerne vide noget mere om, kan du uddybe? Fordi jeg tror du snakker om noget du ikke har forstand på.


  • #16   27. aug 2009 Hver gang du laver noget ved motoren den ikk er bygget til mister du km.
    Det er det samme med en bil.. men da jeg skrev "nej vario og udstødning er bevist at det er det der er bedst" tænke jeg på hvis man ikk ville skifte cylle, det var så min fejl? er du glad nu? xD


  • #17   27. aug 2009 Så er det da godt at en typhoon/piaggio motor er bygget til 70ccm og ikke de 50ccm som de køre med her i DK


    Vinter Nu har jeg skruet i knallerter og scootere fra før du blev født .. og nej en motor midster ikke KM ved at blive tunet så længe man sørge for rette olie og passer lidt på den .. Specielt visse mærker er nærmest umulige at splitte ad og køre død bla piaggioerne pga deres kraftige motor opbygning


  • #18   27. aug 2009 Vinter. det er et spørgsmål om at kunne sit håndværk. Jeg har lavet scootere siden jeg var 14 år gammel og jeg har efterhånden prøvet en del cylindere og du kan sagtens få en 70ccm cylinder der holder lige så lang tid som standart, hvis ellers det bliver monteret ordentligt og som gangstar siger skal den selvfølgelig behandles ordentligt. Det der er med en scooter når den kommer fra fabrikken er, at de er indstillet 100% korrekt. og behandler du dem som der står du skal gøre i manualen, så er den nærmest ikke til at slå ihjel. Men kan du finde ud af at indstille dem lige så godt som fra fabrikken, så holder det også lige så lang tid. hvis ellers det er de rigtige dele du har købt =)

  • #19   27. aug 2009 Christian H Nemlig

    Se bare det der 24 timers løb .. Det holder maskinerne fint til .. hvis de er indstillet ordentlig

    Har også selv kørt meget lange ture hvor scooteren har lagt med max rpm i en time eller 2

    Den gamle tyffe kørte 20.000km med trophy opsætningen og da den blev smadret så tappen og resten af motoren ud som nyt


  • Christian Z
    Christian Z Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #20   10. sep 2009 Tak for alle jeres svar.

    Jeg banker lige nogen penge samme også køber jeg


    (link fjernet)
    (link fjernet)
    http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=11503&item=8255


  • #21   10. sep 2009 godt valg =)

  • #22   10. sep 2009 Jep synes også bestemt det er et godt valg:)

Kommentér på:
Piaggio Typhoon Tun Hjælp.

Annonce