{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Cylinder død på 5 min {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Har fornyligt skiftet til lang mina på min jog. Krumtap, lejer, simmeringe, nåleleje, studs, udstødning, variator og kobling er helt ny samt cylinder.
I dag kom vi så til første opstart. starter den i første hug (rimelig nice, hvis man tænker på at alt har været skildt ad i atomer). Lader den stå ca. 5 min og brumme i tomgang og slukker den så, for at tjekke om dysen er ca. nogenlunde ved at se på tændrørets farve. Tændrøret var på vej til at blive sort/brunt og cylinderen/stempel var smurt fint ind i olie (castrol) da vi monterede og fyldte ekstra olie i tanken for at være sikker på, at der var mellem 2 og 4 procent.
Jeg starter den igen og lader den stå ca. 5 minutter og varme op og så vil jeg trille lidt ned på min vej med miniman gas, bare sådan for at føle den. Efter 25 meter med ca. 15 km/t dør den og kompressionen går. Jeg trækker den ind og skiller den ad. Til min forbavselse ser jeg, at stempel har fået en flænge ude i den ene side ovenover stempelringene (i toppen) og dette har også forårsaget en meget lille rids lige ved udstødningsporten (håber jeg at kunne polere væk).

Spørgsmålet er bare, hvad der kan være skyld i det, og hvordan det kan ske så nemt? Låseringe osv. sidder stadig fast og stemplet har ingen ridser udover den flænge i siden i toppen.

VH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cylinder død på 5 min
Kommentér på:
Cylinder død på 5 min

Annonce