Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fz50
  • #1   15. sep 2009 støre studs 200 kr ,-
    dyse op 20 kr ,-

    og ofte kan de få bedre træk med 3 bundpakninger! og det er ikke PIS! smiley

    håber jeg kunne hjælpe smiley


  • #2   15. sep 2009 Hehe okey tak for din mening .!
    Ska' li høre nogle fler meninger, men ska nok tænke over dit forslag .! smiley


  • #3   15. sep 2009 Så kommer den knallert de fleste har spurgt efter endelig. Og ja, jeg ved godt at mange kører på denne knallert. Suzuki FZ50 er efter min mening ret godt plumberet, så for at i ikke skal miste modet, gennemgår jeg som det første hvad du skal gøre for at kunne starte hele tuningsmøllen!! Du skal nemlig have plumben væk, som det jo gælder for alle knallerter iøvrigt.

    Jeg starter med at fortælle at plumben på en Suzuki FZ50 IKKE sidder i selve indsugningskanalen...der sidder istedet en membran *he,he* Nej, selve plumben sidder i indsugningsstudsen, og den sidder i krumningen. Dette gør at plumben på en Suzuki FZ50 til tider nærmest er umulig at få ud, og når du endelig har fået den ud, kan du alligevel ikke bore den skrøbelige studs ret meget op. Den letteste løsning er at lave en tilsvarende studs selv. Herved kan du endda selv bestemme diameteren, og hvis du laver denne diameter på 17,5mm. kan du benytte en 17,5mm. Mikuni karburator. Ellers kan man købe en 16mm. studs, den er også rimelig god.

    Når du har fået fjernet plumben, skal du igang med topstykket. Da jeg testede en FZ50, fandt jeg frem til, at det uden problemer kan lade sig gøre at plane topstykket helt ind til køleribberne....om det kan klare mere kan man kun spå om, det testede jeg ikke. Når du alligevel planer topstykket, er det en fordel at pudse/rense topstykkets forbrændingskammer med noget Rens Let ståluld eller andet. Stemplet kan du i siderne ud mod skyllekanalerne file 1 mm. opad. Rens også gerne stempeltoppen for sod/koksrester. Skyllekanalerne i cylinderen kan du file blanke med fint sandpapir/smergellærred..pas på ikke at ridse. Rens også udstødningskanalen for koks & sodrester. Indsugningskanalen som sidder i selve motorblokken/krumptaphuset skal da selvfølgelig også laves glat med fint sandpapir/smergellærred smiley Membranen skilder du forsigtigt ad, og giver selve membranhuset en omgang med sandpapiret...nu har du jo gjort dit til at benzinblandingen får mest mulig fart på, på sin vej mod forbrændingskammeret smiley

    Udstødningen på en FZ50 er grim, og den giver intet fra sig, uden en pokkers masse arbejde først. Den bedste måde er at prøve at lave et større forrør, og så svejse det på din gamle lyddæmper....det giver ikke meget, men politiet kommer da på en lidt sværere opgave når de i forbifarten kigger på din Suzuki FZ50 for at se om den skulle være ulovlig....!

    ************ EKSTRA HURTIGE TRICKS TIL FZ50 ****************

    1* Hvis du vil have noget mere fart på din FZ50, skal du lade være med at fikse i din gamle udstødning, men i stedetfor købe en brugt tunudstødning fra en EU45 knallert. Proma Legal anbefales!!! Denne skærer du forrøret af, og forsyner den med et forrør som passer på din FZ50, gerne et forrør med en større diameter.

    2* Hvis din FZ50 ved tuningsindgreb bliver meget sløvere, så fortvivl ikke. Dette kan skyldes at det er på tide at omdyse din karburator specielt hvis du kører med standard karburatoren... Dysen skal du skifte til en dyse der er ét nummer større. Når du har gjort det, stiller du på blandeskruen indtil knallerten går roligt i tomgang. Når du vil indstille knallerten til at give alt hvad den har under fuldgas, sætter du den op på sin støttefod, får en ven eller kæresten til at give den fuld gas, og indstiller nu på din reguleringsskrue indtil den tager flest omdrejninger....så er den klaret, og du får mest fart på dyret smiley

    3* Hvis du ønsker at give cylinderen et ekstra kick (når du alligevel pudser dem blanke), kan du gøre dem bredere. Du kan faktisk gøre dem 1mm. bredere i hver side. Dette giver pænt...hvis du gør dit arbejde grundigt og sørger for at dine (nu) forstørrede skyllekanaler stadig er blanke indvendigt.

    **************** Tuningsmuligheder som er udelukket ****************

    1* Man kan købe et gearingssæt/kit til Suzuki FZ50, men det ikke holder. Så hold dig fra at geare FZ50éren.

    2* Når jeg tester (specielt udstødninger) bruger jeg meget tid, og jeg finder så frem til det der er bedst på den pågældende knallert. Jeg monterede en Biturbo lyddæmper på det standard forrør der sad på FZ50éren, og måtte sande at man overhovedet ikke kunne få noget som helst ved dette. Faktisk gik knallertens acceleration helt NED, og en person med rygerlunger kunne løbe den op. På toppen gav Biturboen dog sølle 3km/t i følge speedometret... smiley

    God fornøjelse !


  • #4   15. sep 2009 kom lige i tanke om jeg havde det til at ligge på computeren smiley

  • #5   15. sep 2009 16mm studs
    45 km/t cylinder


  • #6   15. sep 2009 Jesper J

    ja det passer smed 5 i min det gav helt vildt smiley til at det kun var extra pakninger smiley


  • #7   15. sep 2009 tak for hjælpen alle sammen .! smiley
    Nu for jeg sku nok og lave xD


  • #8   15. sep 2009 Juul J, har allerede 45 km/t cylle på, men kun 41mm, har over vejet at købe en 45mm i stedet for, men hva vil det gi .?

  • #9   15. sep 2009 Og forresten, hvor kan jeg få 45mm 3 skyller billigst henne .? smiley

  • #10   24. sep 2009 koblings fjedre

Kommentér på:
fz50

Annonce