{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

Topfart {{forumTopicSubject}}

Jeg har en PGO Hot50 som jeg er ved og tune.Min opsætning er:

Hebo 47,6 alu kit
21mm studs
21mm amal karburator m.dyse 100
Gianelli NRX udstødning
Carbon membranplader
forstærket malossi rem
polini speed control vario med 5gr.ruller
polini speed clutch
14/41 gearing
stærkere trykfjeder

Optrækket er ok, men jeg kan ikke presse den længere op end max 90km/t...Har prøvet større dyse og mindre men køre bedst på en dyse 100..Ingen utætheder og starter og køre godt i tomgang..Hvad kan der være galt, for med alt det på burde den køre lang over 100, måske end 110km/t..Den er villig til og tager flere omdr med mindre ruller, men ikke mere fart..Hvad kan jeg gøre???

Mvh herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Topfart
  • #1   25. dec 2004 Ja det er rigtigt at den er justerbar, og jeg tror nok at den står på nr to, dvs at den tager fat ved end 6500omdr eller sådan noget..Ihvertfald mellem 6500 og 7000..Men kan dog ikke komme længere ned end 6000...Ja amal er ikke lige den bedste men aligevel burde jeg nemt komme over 100km/t..Jeg køre med 5gr ruller og bliver de tungere kan den slet ikke køre og tager slet ikke ret mange omdr..Så jeg går ud fra at rullerne skal være lettere...Men jeg har dog hørt at Lyddæmperen på knækudstødninger tit og ofte er begrænset..Altså der sidder et lille rør inde i selve lyddæmperen...

  • #2   25. dec 2004 Jeg ved jo ikke om den er begrænset i selve lyddæmperen.Det er jo det tykke rør lige efter knækket..Man kan jo ikke se begrænsningen da den sidder inden i..Men jeg ved ikke om der er en..Der er ingen i manifolden eller stykket op til udstødningen eller i enden af den..Men derfor ved jeg ikke om der er en i dæmperen..Det er jo ikke alle der køre med en i dæmperen...

  • #3   25. dec 2004 Jamen først vil jeg lige se om der er en i lyddæmperen, hvis der ikke er en er jeg løbet tøt for ide´er..Derfor spørger jeg herinde om der er en der har nogle...Hvad vil du skyde på at topfarten ville være med det jeg har på???

  • #4   25. dec 2004 Har du ikke nogle ideer om hvad det kan være hvis det ikke er en begrænsning i den skide lyddæmper??..Hvad koblingen angår ved jeg ikke om jeg skal stille den ned til de mindste antal omdr før den tager fat???

  • #5   25. dec 2004 Det hedder vidst Hebo racing 47,6 alu..Det er en racercylle..Jeg køre med en Gianelli NRX eller shot, det kan jeg så ikke lige huske hvad for en, men en af de to..Tror at det er en NRX..Stærkere fjeder kan jeg ikke få til PGO..Men kender du godt de begrænsninger der er i sådan en lyddæmper??

  • #6   25. dec 2004 Hvis jeg nu kommer over de antal omdr cylinderen arbejder på som vidst nok er mellem 8-9000 til ca 12000omdr hvad sker der så??

  • #7   25. dec 2004 Jamen de skriver jo at den cylle har en område hvor den arbejder bedst..oig der ligger den sådan ca mellem 8000 og 12000omdr..Så kan man jo bare sparke nogle helt vild lette ruller i hvis det fungere sådan, for så kommer der mange omdr på..Det er den villig til og tage , men det ændre nu ikke topfarten..Har prøvet med 3 og 4 gr..

  • #8   25. dec 2004 Det er en god kobling..Det er en polini speed clutch til 500-600kr..svare meget til malossi delta clutch..

    Men forstår ikke helt hvorfor topfarten skulle blive mere med tungere ruller da du jo skriver jo flere omdr jo mere fart..Men med tungere ruller kommer der jo færre omdr...


  • #9   25. dec 2004 Ok!..:-)...Misforstå mig nu ikke..Jeg prøver bare og forstå alt det der med rullernes virkning osv...Med min udstødning fulgte der nogle 4,3gr ruller med, men desværre passer de ikke da jeg skal bruge 13x16 og disse var 12x15,5 hedder de vidst..Men det er jo nogle relative lette ruller..Så udstødningen må jo kunne tage en del omdr..

  • #10   25. dec 2004 Lad os nu sige at der er en begrænsning i den dæmper..Hvor meget betyder det når den er ude??

  • #11   25. dec 2004 Kom lige i tanke om at jeg køre med et nyt athena evo stempel..Det er jo dem som er flade i toppen..Det er det originale ikke..Men tror du virkelig at det kan være skyld i det??

  • #12   25. dec 2004 Ja jeg har købt et nyt stampel til kittet..Købte et Athena evo 47,6mm med tolerence B som det gamle..Det skulle passe til kittet selvom det ikke er et hebo stempel..Men jeg prøvede og købe et evo stempel som er fladt i enden hvor de andre buer en smule..altså i toppen af stemplet..Han sagde at det ikke gjorde noget at det var fladt altså et athena evo..men gør det nu også det?

  • #13   25. dec 2004 Ja om stemplet er skyld i at den ikke kommer længere op i fart eller kan være skyld i det?

Kommentér på:
Topfart

Annonce