{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

r-setup bøvl {{forumTopicSubject}}

Skrevet: Ons Mar 31, 2010 22:24 Emne: Typhoon bøvl, R-Setup.

--------------------------------------------------------------------------------

Hej folkens.

En makker er ved at peppe sin Typhoon, og jeg har prøvet at hjælpe i dag.

Her er sit setup:

R-Setup Red Top
R-Setup K14
Dellorto 22 mm
diverse kobling, vario etc.

Vi har prøvet alle dyse størrelser fra 115 til 200 som han har liggende, og den forholder sig næsten på samme måde ved alle dyser. Når den er kold, sparker den vildt af, virkelig meget. Bare den blir lidt varm ~30 sekunder, så sprutter den helt vild og kommer ikke op på max. rpm. Umiddelbart vil jeg jo bare sige at den skal have en endnu mindre dyse, men vi har ikke flere at teste med lige nu. Tændrøret kan vi ikke rigtig aflæse, den ser egentlig bare ud somom den går for mager. Men den har jo heller ikke kørt langt med bundgas fordi den sprutter så meget.

Næste ting vi har tjekket, falsk luft. Den er nu helt tæt ved membranen, og membranen lukker også helt tæt når man suger i den.
Så har vi lagt en tyk stel fra motorblok til stel på tændspolen. Derefter koblet alt fra, så det kun er den røde, hvide og grønne ledning der går op til tændspolen/cdi. Den røde har på et tidspunkt rørt ved stel, isolering var gnavet over og ledningen blank. Det gør den så ikke mere, men har det kunne skade maskinen? Vi har målt lidt med multimeteret, umiddelbart ser tingene fine ud, men jeg ved ikke hvad jeg skal måle efter og hvad værdier de enkelte ting skal have. F.eks. modstand i spolerne og spændinger.

Skal det måske bare være en mindre dyse, synes bare det lyder vildt at den skal have mindre end en det med sådan et kraftig sæt.
Når den sprutter spytter den helt vild meget benzin/luft blanding den forkerte vej ud af karburatoren.

Håber i kan komme med nogle tips, jeg er ret blank nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  r-setup bøvl
Kommentér på:
r-setup bøvl

Annonce