Har brug for hjælp med en Stalker! {{forumTopicSubject}}
Hey alle sammen! Jeg kører rundt på en lille staldmis, som jeg gerne vil have lidt hjælp med, både angående mild tuning og indstilling og generel info om stalker !
Det skal siges at det er den gamle model Så mener det er en hiper 1 moter der sidder på? Alt er standard undtagen udstødningen som er en Top Performance powered.
Så kommer spørgsmålene !
1. Hvordan får jeg den til at køre hurtigere, ved hjælp af "mild tuning". Jeg har pillet begge skiver og fjernet begrænsningen i luftfilteret. skulle jeg skifte membran? Og til hvilken? Hvad med dysning? Skulle jeg dysse den om til 56?
2. Den trækker bedst når den er kold (er det sådan med alle scootere?) men lige i starten når den får fat og begynder at trække, så kommer der sådan en "punkt" hvor den lige dør lidt og går ned i omdrejninger og så efter 2 sekunder kommer den så op igen og trækker videre... Hvad kan det skyldes??? Hvordan fikser jeg det???
Mange tak på forhånd !
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
Det skal ny model og den skal netop have en 72 dyse som regel.
Det døde punkt kunne meget godt lyde som en rem der glider pga en lidt for slap trykfjeder.
Rullerne er 19x15.5 og har været det på alle hiper2 motore siden 1998.
Hiper2 står for High Performence 2 stroke og det har alle piaggio motore heddet siden de blev introduceret tilbage i starten af 90'erne.
jan 2010
jan 2010
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
Hebos vario bruger desuden 17x12 og det er et levn fra de allerførste piaggio motor og det siger altså mig noget om at der ikke er sket udvikling på den siden.
jan 2010
jan 2010
Men som sagt den kører stadigvæk supergodt når den er kold, men når den så bliver varm dør den lidt? Især i optrækket.. Har lidt den teori at det kunne være autochokeren som slog fra, og at den så ikke får nok benz, har dysset om fra std 62 til 65, hvilket heller ikke rigtig hjælper.. Nogen ideer?? endnu højere dys eller andre ruller måske??
Har brug for hjælp med en Stalker!