{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.138 visninger | Oprettet:

Bedste udstødning til Aprilia SX50? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ville lige høre hvilken udstødning der passer bedst til en Sx'er med std. cylinder og med pillede begrænsninger, jeg har selv tænkt på følgende:

Metrakit Thrower
Leovince V6
Hebo New Performer (oplagt)

Hvilken yder mest, og hvilken larmer mindst?

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste udstødning til Aprilia SX50?
  • #1   28. dec 2010 Jeg syntes jeg har læst lidt om at V6 giver lidt mere træk i de lavere omdrejninger, men tilgængel ikke giver så meget ekstra på toppen som New Performer. På baggrund af den udokumeterede viden, så ville jeg nok vælge V6, da det vil give mulighed for lidt mere nuanceret kørsel, hvor man ikke nødvendigvis skal være i høje omdrejninger hele tiden.

Men det lyder lidt som om at du helst ikke vil tiltrække så meget opmærksomhed fra politiet? I så fald vil jeg anbefalde dig at male tun forrøret sort og tage std lyddæmber på. Lyddæmberen har alligevel ikke meget at sige med ydelsen, men tilgængel får du god lyddæmbning og politiet bliver ikke så nemt interesseret i din maskine.
    Bare et forslag;)

• #2   28. dec 2010 Tak for svaret
    Du har ret i det med politiet, jeg skal ligge og køre over 30 km på den hver dag når den kommer ud af vinterhi, og det hjælper ikke noget at have en politimand med hund boende i huset ved siden af vores.

Så er det bare sådan at der sidder rustfri udstødning på fra ny, men jeg tror nemlig at potten passer lige på en New Performer eller V6 men er i tvivl.

• #3   28. dec 2010 Lige meget hvad du gør for, at den skal se lovlig ud stopper de dig alligevel. Politiet stopper altid en gear maskine, da det er meget sjældent, at man køre lovlig på gear maskiner!

- Jeg synes ikke rigtig der er den store forskel på de 3 udstødninger, men lyden er der stor forskel på, synes jeg i hvertfald.

- Jeg ville personligt vælge en New Performer, da den ser møg fræk ud på sx 50'er, den lige har det sidste på toppen og lyden!

• #4   28. dec 2010 Men ellers så hjælper google dig altså også lidt;)

http://www.scootergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=1080505

http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?p=1987141

http://www.scootergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1111000

Der lidt viden, selvom det er begrænset.

Igen så mangler der virkelig er test side for scooter/knallert tuning. Det er jo de færeste der systematisk har prøvet alle udstødningerne på samme setup.

• #5   28. dec 2010 For det første så stopper de ikke altid gear maskiner. Jeg har skam ofte set politiet hvor måske har kørt lidt over lovlig hastighed på min RMX(måske 40-50km/t), mens så hurtigt gået ned i hastighed og de har aldrig stoppet mig.

Mit forslag er at du som sagt "kamuflerer" den ulovlige udstødning med sort maling(varmefast selvfølgelig) og original potte. Samtidig så køb et poltiiværn. Det hjælper selvfølgelig ikke noget hvis de allerede har set dig køre 80km/t, men hvis nu fx de er på razzia på din skole, så er det sku ikke så dumt at have sådan en på.

Derudover så sørg for at køre rimeligt på de større veje og nøjes med at trykke den af på de mindre veje, HVIS VEL OG MÆREK DER IKKE ER FODGÆNGERE! Jeg kan ikke sige det højt nok, men man skal sku passe på sine omgivelser. Størstedelen af alle uheld sker sku ikke fordi folk kører for hurtigt, men fordi de kører for hurtigt i de forkerte omgivelser og desuden kører hensynsløst.

Men igen, så lad være med at trykke den af lige foran politiets stam-doughnuts bar, hvis du forstår;)

• #6   28. dec 2010 Så er de sgu i for kloge de betjente du har mødt !
    Her ude på bøglandet kender de alt til knallerter, de kan se på lang afstand om den er ulovlig eller hvad den er. Men der kører også sindsyg mange ulovlig knallerter rundt, vi snakker 1 ud af 15 der lovlig. Så de skal altså kunne der kram herude! smiley
    - Men ja, Arsukfjorden har helt ret !

• #7   28. dec 2010 Lyden på en new Performer kan i høre her:
    http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=85742

Den er godt nok nedlagt, men det er nu ikke så vigtigt. RCR'en i video'en er derudover helt std(jeg er selv ved at bytte til den). Godt nok fra 2005 og den gamle motor, men de er ikke helt forbi hinanden, så det giver et godt billede(lydbillede?) af lyden.

• #8   28. dec 2010 Vil gerne have en New Performer på, men den skal da godtnok have en anden pot på, men jeg hælder mest til Metrakit'en da den ikke larmer så meget på de videoer der er på Youtube, og så synes jeg også den er pæn (smag og behag)

Men tak for alle de brugbare svar smiley

• #9   28. dec 2010 Bare husk at det er meget svært at sætte lydstyrken op mod hinanden når det er forskelige kameraer.

Jeg overvejer virkelig at lave nogle "reviews" af forskelige dele når jeg får min RCR. Altså med et kvalitets video kamera og nogle ord på hvordan dele yder mod hinanden. Det er sku så ireterrende at man ikke kan finde nogle ordentlige sammenligninger. Sidder selv ofte med lignende problemer som dig.

• #10   29. dec 2010 Jeg har tit mødt politiet på min SMT uden at de har stoppet mig. smiley Så de stopper ikke altid en.

• #11   29. dec 2010 En ven har hebo new performer. Pillede begrænsninger, og ubegrænset cdi. Og er du gal der er smæk på den. Den går 115!

Kommentér på:
Bedste udstødning til Aprilia SX50?

Annonce