{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polini EVO Tænding??
  • #1   14. feb 2011 eprom

  • #2   14. feb 2011 Håber på polini kan nakke malossi'en smiley

    Den ser superfed ud!


  • #3   14. feb 2011 hvor kan den ses? smiley

  • #4   14. feb 2011 hvilken en af dem tænker du på?

  • #5   14. feb 2011 Jeg tror godt på polini'en kunne give flere omdrejninger end eprommen!... Helt sikkert en tændning jeg skal ha! smiley

  • #6   14. feb 2011 Jeg håber på evo'en kan det! jeg køber den nemlig her den 1. smiley

  • #7   14. feb 2011 det er ikke den med lys i snakker om vel?

  • #8   14. feb 2011 Frederik L : Her. (link fjernet)

  • #9   14. feb 2011 NPS. Den nye er IKKE med lys. Der sidder kun en spole på hvor der er 6 på den med lys. Og er det ikke netop programmet der laver hestene og som styrer fortændingen?
    Jeg havde nu ikke haft problemer med at vælge evo tændingen. Har to styks af den gamle tænding med lys til piaggio og er oventud tilfreds med både gas respons og ydelse.


  • #10   14. feb 2011 Så den jeg linker til er med lys? Hvad fanden? Så er jeg sku da helt forkert på den.. Sorry.

  • #11   14. feb 2011 pogrammet er ligegyldigt når resten er dårligt... e prom laver de bedste resultalter. sådan er det... desuden vejer svinghjulne på polinis tændinger det dobbelte af malossis. og hvad er pointen sa.. jeg kan forstå det hvis man køre big evo og vil hsve lidt mere moment, som jeg også tror den tænding er tænk som.

  • #12   14. feb 2011 Hvis det ikke er den jeg linkede til er der så ikke nogle der lige vil sende et link til den nye evo tænding?

  • #13   15. feb 2011 NPS du linker korrekt.

    Frederik L: Hvorfor skulle et let svinghjul være kongen af poppen? Det er da set flere steder at folk smider plader på for at gøre svinghjulet tungere. På minarelli har du alligevel en vandpumpe der skal trækkes rundt og det giver jo også noget vægt.
    99% af resultatet fra en anden tænding kommer fra kurven og ikke det at du fjerner vægt fra krumtappen. At krumtappen har en tungere rotations masse betyder bare at der er mere potentiel energi oplagret og ikke så meget andet.


  • #14   15. feb 2011 lalle hvofror tror du at man køre med el pumpe, og at man fjerner blæserhjulet på dem der er ac ? vægten, kurven, voltne, digital/analog justerings mulighederne osv... det hele har self noget at sige. det kommr bare an på hvad mn går efter hvad hk ens motor er osv.

    JEG ville ikke købe den polini tænding før det stykke værktøj så man kan sætte den til sin computer er udkommet, de har lovet det længe nu, men det er stadig ikke kommet, og det er den eneste fordel fremfor eprommen, da MHR's tænding ikke tager højde for ccm.


  • #15   15. feb 2011 Eprom (som rent faktisk hedder digitronic) kan du jo købe eprom modul til som du kan skifte chips i som ændrer kurven. Italkit kan jo også fåes digitalt med en udskiftelig kurve (curva mener jeg den hedder) Og der er ikke hentet de store hk.

    Går man efter respons er et let svinghjul self sagen og et blæsehjul samt en vandpumpe er jo ikke bare en roterende masse men noget som rent faktisk yder en modstand fordi der skal flyttes vand/luft så det kan ikke sammenlignes med svinghjulets vægt. Og der er jo mange af DMU kørene som smider vægtplader på sågar en del sprintere i udlandet fordi pladen giver et mere jævnt træk frem for en mere peaky motor.
    Men det afhænger jo som du selv siger hvilken type motor man vil have. Men til en gang banekørsel med sving osv er det bestemt ikke så ringe at have et tungere svinghjul da den holder motoren højere i rpm når du slipper gassen frem for et let der hurtigt fiser ned i rpm som du så skal have hentet ind. Der er unægteligt en fordel i kun at ligge 2000 rpm fra dit trækområde istedet for 5000 rpm.
    Og den gamle polini tænding kører med en 27 graders fortænding hvilket ikke er så ringe.


  • #16   15. feb 2011 Dernæst kan jeg ikke se hvilken forskel det skal have på tændingen om der er 50 cc eller 90 cc. Fortænding er fortænding. Benzin blandingen i kammeret er jo også den samme ratio.

  • #17   15. feb 2011 der er kæmpe forskeld... omdr, moment osv.... de ligger helt andre steder afhænig afccm

  • #18   15. feb 2011 Ja vi kan da hurtigt blive enige om at moment hk og træk område ændrer sig hvis du smider et 90 cc kit på frem for et 50 cc. Men det har jo ikke indflydelse på en tænding. Hvis den tænder 19 grader BTDC så gør den det om det er stroke 39.3 rod 80 eller stroke 45 rod 90. Det er der ingen forskel på. Kurven er jo også ens da den stadig er bundet af tændingen og jo ikke kan se hvilken cylinder/krumtap der er monteret.
    Og hvis du begynder med at eprom/digitronic er optimeret til malossi BB så tager du HELT! fejl. Den er ikke ændret på siden de tilføjede killswitch ledning til den hvilket skete inden BB kom på markedet. Og skulle den være optimeret til BB så passer den ikke til 70cc mere da der ifølge dig er forskel på hvilken kurve der er bedst til en cylinder.


  • #19   15. feb 2011 malossis er der aldrig ændret på... selvom det nok sker snart da både polini og div plv laver nye pogrammer til de større ccm.

  • #20   15. feb 2011 Har du egentlig nogen personlig erfaring med polini tændingen?

  • #21   16. feb 2011 hvad er så bedst til polini EVO 1 ac? or, 24mm r/t, stage6 studs r/t, og malossi team krumtappen?

Kommentér på:
Polini EVO Tænding??

Annonce