Yamaha Jog R - hurtig hjælp: optræk {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.. Har nogen af jer en løsning til dette:
Problem:
- Min Jog R har følgende opsætning:
Cyllinder: S6 Sport Pro 70cc
Udstødning: S6 Sport Pro
Karburator: Dellorto 21mm
Ruller: 3,5g
Gearing: S6 15/39 sekundær
- Problemet er, at den simpelthen ikke trækker som den skal i acceleration. Punktet på optrækket ligger meget tæt, dvs. at når jeg giver halv gas, gider den ikke skyde alt kræften ud og den kører i et punkt hvor jeg giver ret meget gas, men jeg får ikke så meget kraft for benzinen: Sluger en helvedes masse benzin i længden.
Trækket ligger på 40km/t. Der griber den kraftigt og maksimalt fat.
SPØRGSMÅLET ER:
- Hvad kan det skyldes, at den ikke trækker maksimalt ved 15 km/t i stedet for 40 km/t? (3,5g ruller i)
- Hvorfor går den ikke i høje omdrejninger, når jeg f.eks. giver bundgas når den står i tomgang? (den burde mindst rykke på baghjul mens jeg giver gas og holder styre på samme tid, men den trækker i stedet på begge hjul).
Håber i vil være flinke og hjælpe mig.
- Mohammad A
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 22 Svar: 318
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 344
Jeg tror ikke rullerne er for lette nej, da den kørte, som den skulle tidligere i dag med tp powered. Den trækker som den skal, men som sagt ved ca. 40 km/t først.
Nu du snakker om koblingen kunne det godt være problemet.. To ting jeg ved om min kobling og delene i den er, at den er standart og den fungerer præcis som den skal, samt trykfjederen.
Ved dog ikke lige hvor godt std. kobling og tryk fjeder har det med et knæk..
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 22 Svar: 318
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 47 Scootere: 7 Emner: 88 Svar: 1.229
feb 2008
Jeg har bestemt mig for, at montere en koblingsfjeder, samt nogle lidt strammere trimfjedre
Nu har jeg haft min originale kilerem på i meget lang tid. Så vidt jeg husker, har den været på i 4 år... Skal jeg så ikke købe en kilerem der kan holde til det større tryk, der dannes på remmen ved det endnu kraftigere tryk fra remskiven?
Det er hvad jeg har læst.. Ret mig helst hvis, der er noget der ikke stemmer..
feb 2008
Tak alle sammen!!
Yamaha Jog R - hurtig hjælp: optræk