{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Yamaha Jog R - hurtig hjælp: optræk {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.. smiley Har nogen af jer en løsning til dette:


Problem:

- Min Jog R har følgende opsætning:

Cyllinder: S6 Sport Pro 70cc

Udstødning: S6 Sport Pro

Karburator: Dellorto 21mm

Ruller: 3,5g

Gearing: S6 15/39 sekundær

- Problemet er, at den simpelthen ikke trækker som den skal i acceleration. Punktet på optrækket ligger meget tæt, dvs. at når jeg giver halv gas, gider den ikke skyde alt kræften ud og den kører i et punkt hvor jeg giver ret meget gas, men jeg får ikke så meget kraft for benzinen: Sluger en helvedes masse benzin i længden.

Trækket ligger på 40km/t. Der griber den kraftigt og maksimalt fat.


SPØRGSMÅLET ER:
- Hvad kan det skyldes, at den ikke trækker maksimalt ved 15 km/t i stedet for 40 km/t? (3,5g ruller i)

- Hvorfor går den ikke i høje omdrejninger, når jeg f.eks. giver bundgas når den står i tomgang? (den burde mindst rykke på baghjul mens jeg giver gas og holder styre på samme tid, men den trækker i stedet på begge hjul).


Håber i vil være flinke og hjælpe mig.
- Mohammad A smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Jog R - hurtig hjælp: optræk
  • #1   17. mar 2011 Først. For lette ruller. og hvad med koblingen? Er trimfjedrene ALT for slappe eller hvad? Og hvad med tryk-fjederen ?

  • #2   17. mar 2011 Alt i scooteren er standart, undtagen membranen og de dele jeg har skrevet ovenfor.. smiley

    Jeg tror ikke rullerne er for lette nej, da den kørte, som den skulle tidligere i dag med tp powered. Den trækker som den skal, men som sagt ved ca. 40 km/t først.

    Nu du snakker om koblingen kunne det godt være problemet.. To ting jeg ved om min kobling og delene i den er, at den er standart og den fungerer præcis som den skal, samt trykfjederen.

    Ved dog ikke lige hvor godt std. kobling og tryk fjeder har det med et knæk..


  • #3   17. mar 2011 Hehe. Det har ikke så meget med at det HAR virket smiley Eftersom du har lavet nyt set-up i motoren, og med et cylinder der kan trække mere end std. så har du brug for en evt strammere trykfjeder, eller trimfjedre, for at optimere din indkoblingspunkt, altså hvor og hvornår den kobler ind.

  • #4   17. mar 2011 Strammere trimfjedre i koblingen, og så ny trykfjeder, samt 4.5-5grams ruller. du må have spist søm med 3.5grams...

  • #5   17. mar 2011 hmm.. okay da smiley

    Jeg har bestemt mig for, at montere en koblingsfjeder, samt nogle lidt strammere trimfjedre

    Nu har jeg haft min originale kilerem på i meget lang tid. Så vidt jeg husker, har den været på i 4 år... Skal jeg så ikke købe en kilerem der kan holde til det større tryk, der dannes på remmen ved det endnu kraftigere tryk fra remskiven?

    Det er hvad jeg har læst.. Ret mig helst hvis, der er noget der ikke stemmer.. smiley


  • #6   17. mar 2011 Arg! What the hell.. Jeg køber sgu bare et eller andet komplet malossi kit eller noget..

    Tak alle sammen!! smiley


Kommentér på:
Yamaha Jog R - hurtig hjælp: optræk

Annonce