{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Kan ik justere den ind :(. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Opsætningen på min SF1 LC.

Krumtap RMS.
Trophy 70ccm.
21mm Dell black Edition.
Doppler AirBox.
Malossi Multivar.
Doppler indsugningsstuds.
Ellers er alt andet std.

Mit problem er FØRST kommet efter, at jeg blev nød til og skifte min std. ud med en RMS krumtap..

Jeg var 110% tilfreds med den før jeg skiftede den S.... krumtasp. Der var min karburator indstilling følgende..
82i hoveddyse - std. luftfilter - nålen i sad også en over midten.

Jeg er oppe i 92 i hovedyse og nålen er løftet en over midten.
Den tøver lidt i gasresponsen fra tomgang og jeg har ingen ydelse de sidste ca 10min før fuld gas, samt er min luftskrue TOTALT ligeglad med hvad vej jeg drejer..
Den kører faktisk super godt, hvis bare jeg holder min indenfor mellemgassen..

Er jeg kommet ud i, at min hoveddyse er for stor og den har sat luftskruen ud af spil??.
Har evt. det som mistanke, da min forbrænding er mørkebrun.
Både på centerfod eller når jeg kører, så kan jeg kvæle den fra 0 ved og gasser hurtigt op..

Jeg har haft ColorTune på den, der skulle den efter bogen stå lige i "skabet".

Syndes det er meget jeg skulle op i hoveddyse, så den er også tjekket for utætheder og det er den intet af.

På forhånd tak.
UweT.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ik justere den ind :(.
  • #1   28. jul 2011 Glemte lige..
    Der sidder en SilentPro potte på den..


  • #2   28. jul 2011 Luftfilterkassen har meget at sige mht. Hvad dyse str du skal bruge. Prøv evt std kassen igen. Og jeg syntes ikke 92 dyse er stort når vi taler sportsfilter kasse?? . Der er sikkert lavere modstand end std, hvilket vil kræve meget større dyse.

    Jeg er også stærkt imod at man stiller på nålen i gas spjæld den skal 99,99% af gangene stå i midten/ standart indstilling og kan være fejl årsagen . Jeg vil sige at du skal stille den tilbage og prøve med meget større dyse. Eller std boxen bare som test.


  • #3   28. jul 2011 Med den gamle opsætning ( 82# og std. luftfilter ), så render den ik mere en 60 og har meget svært ved og tage omdr. Med den gamle kumtap, så trak den fint speedo helt ud...

    På et tidspunkt blev jeg "tosset" og rev luftfilteret af den og kørte med fri indsugning, så kom der både spil og omdr i den næsten som før skiftet. Det er grunden til at jeg er gået over til Doppler AirBox, men da jeg ik er den store tilhænger af sports/powerluftfilter på en gademaskine halter jeg lidt der i indstilling..
    Normalt har jeg intet problem med og justerer, så længe de bare har std. luftfilter på....



  • #4   28. jul 2011 Af med kileremmen og på med colortune igen smiley

    Så er det meget lettere og indstille din kabu.

    Du skal ikke være bange for og give den max omdrejninger da der ikke er noget belastning på motoren jo.


  • #5   28. jul 2011 Okay så må jeg have fat i den igen, selvom da den var på i mandags og den var bulsenblå på alle områder dog en anelse gullig i områdeskiftene . Jeg kan se at jeg var sku for hurtig i min opsætning ;)..
    Der sidder en Hebo racing membran i den, så den er heller ik std der..


  • #6   28. jul 2011
    Så har jeg haft ColorTun på den igen, men desværre så den ud som i mandags. En anelse gullig i overgangene og ellers bulsenblå for resten, men stadig totalt ligeglad med luftskruen :(..


  • #7   29. jul 2011 Hvis alt ser godt ud på color tune men scooteren stadig kører dårligt så ville jeg da prøve det jeg foreslog tidligere ,

  • #8   29. jul 2011 Jeg har prøvet idag og gå tilbage, til den gamle opsætning ( 82# og std luftfilter ), der er den som den var før. Meget tam - svært ved og tage omdr og dårligere topfart, men med fri indsugning kom der liv og glade dage i den igen.. Ja jeg har prøvet og omdyse med begge opsætninger, så nu er jeg endnu mere lost :(.



  • #9   29. jul 2011 Så prøv med power filteret og større dyse, Feks 100.

  • #10   29. jul 2011 Måske enda endnu større.

  • #11   29. jul 2011 Det var måske en mulighed da det største jeg har en 95 og den har været i, men så kan jeg ik for det til og passe ind med min forbrænding. Hvis den er for lille i hoveddysen, så burde tændrøret/forbrændingen jo ik blive mørkebrun..

    Det kan jo være at jeg lære noget nyt igen, for jeg henter en større dysesær imorgen..

    Nu ved jeg godt at 2 scootere ik er ens, men hvor meget plejer i ca. og dyse op fra std luftfilter uden begrænsninger til power/sportsluftfilter..


  • #12   29. jul 2011 Hmmm hvad køre i med som har nogenlunde, samme opsætning som min?? HUSK jeg har ik knækpotte på.

  • #13   31. jul 2011 SÅ er fejlen/årsagen fundet og nu mangler jeg bare og få den dyset ind ;)...

    Det blev opdaget ved et tilfælde, men den har været utæt mellen porcelæn og "møtrikken". Nu har den både fået ny hætte og tændrør, men hætten havde ik været nødvendig ( havde den gamle rør i igen og BANG kunne jeg se forbrændingsfarven )..


  • #14   4. aug 2011 Pokker det var ik hele problemet som blev løst, for det fjernede kun hullet i gasresponsen fra O og lidt reaktion på luftskruen.
    Det går stadig død på toppen ved en ca 60kmt, lige meget hvad jeg har prøvet af nedenstående ting..

    Har været helt op på 110 i hoveddyse og nålen har været oppe og nede, der er så også kommet en std membran i den igen i stedet for Hebo. Jeg har teste både med std luftfilter og Doppler AirBox, men kan bare ik finde den S.... topfart igen søm før krumtap skiftet.
    Det tidspunkt hvor den kører nogenlunde som før, er hvis jeg kører med fri indsugning..
    Jeg har dog en lumsk mistanke, men ved ik hvordan jeg tjekker det..
    Hvordan tjekker jeg om min blok er utæt, for jeg har hørt den den nødvendigvis ik behøver og "svede". .


Kommentér på:
Kan ik justere den ind :(.

Annonce