1.754 visninger
|
Oprettet:
Athena evo 80cc {{forumTopicSubject}}
Jeg faldt lige over denne cylinder, er den noget værd og kan man mærke de 80cc kontra 70cc??
og vilken udstødning vil passe godt dertil? (knæk self.)
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
aug 2007
Følger: 270 Følgere: 273 Scootere: 7 Emner: 84 Svar: 998
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.951
Man kan godt få racing cylinderen til feks NRG i 80 cc på kgi også.
aug 2007
Følger: 270 Følgere: 273 Scootere: 7 Emner: 84 Svar: 998
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.951
Random google søgning da jeg er for træt til at forklare.
http://www.multimediakontoret.dk/programmer/byg/FramePm5e06.html
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
Men kan det passe det har 80cc? kan ikk finde det andre steder
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
Krumtappen til kittet står der også 80cc så det kan vel egengtlig godt passe?
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.951
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
Har athena en hjemmeside?
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
Der står det hedder athena sport og det ligner det også ud fra udstødningsporten.
Det kan nok være 80ccm, men så er der en fejl på hjemmesiden. Fordi er det 47,6mm så skal krumtappen ha' en længere slaglængde og ikke kun være med rod85. Hvor meget længere slanglængden skal være kan jeg ikke svare på.
Hvis du skal ha' en krumtap i med længere slaglængde så skal du til at fræse blokken op der hvor vangerne kører rundt og til det skal der bruges en cnc fræser.
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.688
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.951
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
aug 2007
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 20
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
Men til Jog R er det samme kit...
aug 2007
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 20
meeen... Jeg vil da sige at det kan godt være at cylinder volumen er 80 ccm på det kit.
men slagvolumen vil jo være den samme og det er den der tæller, så det virker som en gang salgsgas i mine øjne!!
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.951
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
Har en piaggio til at stå i kælderen med det som har været startet et par gange. Har desværre ikke haft tiden til at få den stillet ind endnu, så det er rent teoretisk jeg snakker. Ulempen er at på piaggio ihvertfald passer std kølekappe over cylinderen ikke på fordi køleribberne er større. Hvorfor athena har gjort det er mig en kæmpe gåde for kan et mhr ac/evo ac holdes kold af normale størrelse køleribber så kan det kit også.
Der skal self fræses til krumtappen og så vil jeg mene at så er der mere interessante kits når man alligevel skal ud i den disciplin. Self er prisen så også det højere men det vil ydelsen også være.
Kittet skal på piaggio køre med en squish på 1.2!!!!!
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
aug 2007
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 20
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.951
Min fejl.
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 207
aug 2007
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 20
Underkvadratisk hvor slaglængden er større end boringen, den er momentstærk men ikke særlig omdrejningsvillig og giver ikke mange hk. Harley davidson kører med denne type.
kvadratisk hvor slaglængde og boring er lige stor, denne er ret neutral og ikke brugt ret meget da der ikke kan hentes ret meget effekt f.eks. Når den et bestemt
Omdrejningstal og så kan du bare ikke få den at tage flere uanset hvad du gør! De gamle mz'ere kører med denne type.
overkvadratisk hvor slaglængden er mindre end boringen. Denne motor er omdrejningsvillig og da omdrejninger er = med hk er der jo noget at hente på denne motor. Hvis det er det man går efter, dette er den mest brugte motor... alle racermaskiner kører med denne type.
så hvis det er træk du vil have i maskinen, så kan du jo øge slaglængden. Er det hk du vil have skal du have større boring.
håber dette kunne give lidt inspiration
Athena evo 80cc