{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

trykfjeder {{forumTopicSubject}}

Hey hvilken tryk fjeder skal jeg bruge til min new zip.. har New-competition sport på og yasuni z og 17,5 karburator og 7 grams ruller den tager næsten de omdrejniger den skal men responsen er bare lidt langsom så går udfra det er tryk fjederen.. dyse står perfekt..

PS. det NC cylle kit sys jeg faktisk rykker rigtig godt og end til videre har jeg kørt 300 km uden det Har sat sig smiley helt sikkert alle 250 kr værd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trykfjeder
  • #1   25. nov 2011 soft medium eller hard? i stage 6 fx.

• #2   25. nov 2011 32kg. Tag din fjeder ud og pres den ned imod en badevægt.

• #3   25. nov 2011 det er std fjeder der er i nu

• #4   26. nov 2011 Tag den ud og pres den mod en badevægt..... Og find en fjeder der er 5 kg stærkere.

• #5   26. nov 2011 okay tak tommy smiley

• #6   26. nov 2011 Glider din rem? Hvis ikke så lad være at skifte. En strammer trykfjeder kræver mere energi for at trykke sammen og da dens eneste formål er at forhindre remmen i at glide når den bliver trukket rundt er der ingen grund til at skifte hvis ikke remmen glider.

Motoren smider jo x energi/hk ud. Det vil aldrig blive højere end dens oprindelige udbytte men der vil forsvinde noget i varme osv. Og skal man bruge mere energi på at trykke fjederen sammen så kommer der mindre effekt på baghjulet. Altid så slap en fjeder som muligt.

• #7   26. nov 2011 Det er rigtigt. Har man problemer med at skiftet forkert i omdrejninger en når man giver gas og slipper gassen osv, så kan man bruge Torgue Control remskiver, hvor man kan vælge glidespor.

• #8   11. feb 2012 Hej lalle, igår var jeg ude hos stage6 og så kom vi lige i snak om trykfjederen. Min opsætning er Mhr Replica 70cc lc, nardo, 21 osv. Det er en piaggio motor btw. Men så spurgte jeg om: jeg har den hvide trykfjeder som følger med multivar, er trykfjederen stage6 soft håredere end den hvide. Det vidste de ikke men sagde jeg skal bruge en stage6 medium og jeg svarede: jamem skifter man ikke til en hårdere først når remmen glider ? Svaret: nej, for når du kører med std remskiver og remmen ikke glider kan den godt miste omdr når den kommer op på de 40-50kmh, men hvis du derimod har andre remskiver i, kan du godt have en så slap trykfjeder som muligt. Så jeg købte den medium trykfjeder da jeg ved hvad de snakker om, har set de har indstillet, så jeg indstiller den bare ud fra en medium trykfjeder.

• #9   11. feb 2012 Jeg har selv kørt med malossi sport og std trykfjeder. Der gled remmen heler ik, og en std trykfjeder kan da umuligt få en std og sportscylinder til at yde optimalt. Så min logik siger, skifter man til en kraftigere cylinder, skal man altså også have en kraftigere trykfjeder.

• #10   11. feb 2012 så ikke lige at det var 7 grams ruller.
    hellere 2 gram ned i vægt, inden du skifter trykfjeder.

Kommentér på:
trykfjeder

Annonce