Indstilling af hot 50 {{forumTopicSubject}}
Hey sg, står og mangler lidt "Guide" i noget indstilling.
Opsætningen er følgende:
• Cylinder: R-setup racing 47.6
• Udstødning: R-setup 14k
• Krumtap: Motorforce afbalanceret til omkring 15-16000 omdrejninger
• Krumtapslejer: polini evolution
• Membran: std
• Studs: R-setup 26 mm
• Karburator: 24 mm pwk
• Dyse: 130
• Tænding: Italkit innerotor
• Variomatik: Polini speed control, med 4.5 grams ruller
• Kilerem: std
• Kobling: Stage 6 torque control
• Koblingsklokke: Stage 6 R/T wing cooler
• Trimfjedre: Stage 6, røde
•Trykfjeder: Hebo, Rød %?
• Filter: R-setup, det røde for optimalt flow
• Tændrør: ngk 10
• gearing: Std
Mit problem er: At når jeg lige har startet den op, og ladet motoren varme op, så kan jeg bare give den fuld smadder og så accelerer den som om fanden var efter den og topfarten nås meget hurtigt!
Meen når jeg så slipper gassen igen, og giver fuld gas igen, umiddelbart efter første "testrun"
-så "dør" den, trækket forsvinder og det er ligefør en puch kan snuppe den og topfarten bliver nærmest halveret.
Så mit spørgsmål; er det dysen som er for stor eller lille?
Og endnu en ting, skulle lige teste hvor mange omdrejninger den kunne tage, så satte den op på støttefoden og lod den smage noget benz.
Buuuum, så hoppede svinghjulet en smule ud fra statoren og den døde.
Der så ikke umiddelbart ud til at være nogle skader på overfladen af hverken svinghjul eller statoren, men kan jo af gode grunde, ikke kigge på den satan indvendigt, så kan min tænding være blevet smadret?
Skal lige siges, at jeg bare løsnede det hele igen og indstilte tændingen på ny, og den startede op igen i første hug.
Hvis der er undladt nogle specifikationer,eller i mangler nærmere oplysninger omkring maskinen, så skriv det lige
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 24
Så mit spørgsmål; er det dysen som er for stor eller lille?
*den har tendenser til at "4-takte" eller hvad man kan kalde det,
når jeg leger med gassen. Så jeg kan jo egentlig sige mig selv, at det er dysen som er én af fejlene.
Men kan jeg ellers have overset andre ting der spiller ind??
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 96 Svar: 272
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 24
Har brugt denne guide til grundinstilling: http://www.scootzone.dk/guides/indstilling-af-karburator.html
-samtidig med at jeg har en nogenlunde basisviden, når jeg skal finde den rigtige dyse.
Men hvis den fks får halv gas, så har den det med at 4-takte, så muligheden for at nålen står forkert er jo også tilstede?
Hmm kan ikke huske hvad hak nålen står i, jeg tjekker det lige i morgen, håber vi kan komme lidt nærmere en løsning, når i også har den oplysning.
nov 2010
Følger: 31 Følgere: 31 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 21
Indstilling af hot 50