652 visninger
|
Oprettet:
indstilling af karbu. {{forumTopicSubject}}
hej har en gammel hot 50 som jeg har haft lidt problemer med at indstille ordenligt.
når den er kold køre den perfekt men så snart man har holdt bund gas på en 1-2 min og den bliver varm forsvinder trækket og
"sprutter" helt vildt filteret er somme tider lidt våd af benzin,
mener jeg køre med 76 dyse til 47,6 cyll og knæk nogle forslag ?
tidligere havde jeg en cpi popcorn som kørte med et setup der lignede men den kørte dyse 117 og kørte kanon. så kan ikke lige se problemet
Mvh Patrick
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
hvilken karburator har du på?
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
tjek din stempelring og se om den er slidt
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 421
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
ja, nu har du knæk på så der sidder jo ingen der..
men ellers er der jo skiven, luftfilteret, en tragt i studsen og så er din membran MÅSKE begrænset..
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
(link fjernet)
forresten det var ikk 21 men en 19 mm karbu. men ville stadig mene at 76 er for småt.
men vil da mene at man gerne skulle kunne få en scooter over 70 med det her på men er ikke tilfældet
men kan være man får hvad man betaler for
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 421
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
når det er sagt, så er det en støbejern cylinder du har på, den er kun 47mm
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
for hvis den ikk trækker sig sammen igen når den er varm siger det jo sig selv, så kører den røv dårligt
tag den ud og sæt den til 12v batteri, så burde du tydeligt kunne se efter lidt tid at den strækker sig ud. hvis den ikk gør det er den død, så skal du have en ny.
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
er alu bedre end støbejern eller hvordan er det med det ?
og passer det at man ikke skal tilkøre et alu cyll men kun støbejern da alu er et så blødt metal ?
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 421
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 421
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 15 Emner: 92 Svar: 421
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
støbejern skaber mere friktion = mere varme, hvilket vil sige den ikk kan holde til helt vildt høje omdrejninger.
alu skaber meget lav friktion = lav varmeudvikling, dvs den kan holde mange flere omdrejninger uden at blive alt for varm
så alu er det bedste hvis du vil have høj fart og vildt optræk, men støbejern er mere holdbart pga det er et ekstremt hårdt metal og fordi de holder ''lave'' omdrejninger hele vejen
alu skal ikke køres til på den måde, det skal bare have godt med smørelse i starten og så skal den varmes godt igennem.. støbejern der imod, det skal køres til på en bestemt måde hvis du vil have mest muligt ud af dit kit
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 19
men er rimelig sikker på at min choker funker.
kan også være at den får for lidt benz og så når den bliver varm får den jo mindre når chokeren slår fra. men syntes bare ikke at den kan få meget mere luft en den gør nu der er kun lige 2-4 lag nylon strømpe på og tændrøret er sort, det tyder vel på for lidt luft
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 59 Svar: 123
indstilling af karbu.