{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Tomgangsdyse, indflydelse på bundgas? {{forumTopicSubject}}

Har lidt bøvl med tomgangen på en Typhoon jeg har bygget, opsætningen er følgende:

Stage6 Racing MK2
21 mm PHBG (Black edition) åbent polini skum filter
Yasuni C16
Stage6 R/T membran
Stage6 R/T tænding
+ diverse.

Den kører helt perfekt med en 100'er dyse.

Ellers er resten af karburatoren std. som fra fabrikken, dvs. bla. en 50'er tomgangsdyse. Jeg har ofte hørt at denne er for stor til de fleste opsætninger, men jeg oplever det modsatte. Den falder langsomt ned i omdrejninger efter den er kørt godt varm. Har taget en anden tomgangsdyse og boret den op til en 55'er og en anden til en 60'er med mit dyserival sæt. Med 60'eren står den helt perfekt og jeg kan ikke finde nogen fejl eller utætheder på motoren.
Den er komplet renoveret med nye simmeringe, pakninger osv. Alt er efter min mening tæt!

Skal jeg bare ignorere at den har så stor en tomgangsdyse i, og glæde mig over resultatet - eller mener i der kan være en anden fejl?

Noget andet relateret, jeg har læst at tomgangsdysen ikke har indvirkning på bundgas kørsel. Men jeg oplevede at maskinen gik alt for fed ved at gå 10 numre op i tomgangsdyse, ved bundgas. Og så vidt jeg kan se vil den give ekstra benzin hele tiden, uanset gasspjældets åbning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangsdyse, indflydelse på bundgas?
Kommentér på:
Tomgangsdyse, indflydelse på bundgas?

Annonce