1.266 visninger
|
Oprettet:
Piaggio Zip GL Tun {{forumTopicSubject}}
Hejsa SG jeg har fået mig en gammel 45 Zip som så vidt jeg kan finde ud af er fra 1996 som jeg meget gerne vil bygge op stille og roligt hen over vinteren, så her kommer mit spørgsmål til jer. Hvilke dele vil i anbefale mig at sætte på : Vario,udstødning,cylle OSV. målet er at får så meget fart som muligt ud af den. Skriv gerne mærke og model så jeg nemmere kan finde det på nettet. Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg kan begynde at købe dele hjem efterhånden som der kommer mønt i lommerne.
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Scootere: 1 Emner: 138 Svar: 913
Så hvis du køber cylinder/karburator kobling vario, med mere, til en stalker, så vil det passe direkte.
Det eneste der ikke vil passe er remmen, og gearingen
I andre kloge hoveder på rette mig hvis jeg tager fejl
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
dec 2003
Følger: 10 Følgere: 162 Scootere: 92 Svar: 960
sep 2007
Følger: 179 Følgere: 176 Scootere: 14 Emner: 156 Svar: 6.110
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Hvis du hiver mange omdrejninger ud af den, så vil topfarten også stige. F.eks. med et vildt racingkit, men den vil have et ekstremt overskud af kræfter.
Jeg har selv en gammel 45'er - bare et stel med motor, og den kører nærmest samme hastighed uanset om det er op eller ned af bakker
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 4
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
45'eren kører med en stor kobling og helt egen gearing, i forhold til andre Hi-Per motorer. Jeg har haft en anden gearing i min, man kan skifte hele indmadet til den fra en gammel Stalker/Typhoon etc. Man skal bare have remskive og kobling med også.
Men det giver intet, de har helt samme udveksling! Jeg lavede en test med begge gearinger, mener jeg fandt ud af at der skulle 13 omdrejninger på koblingen før hjulet var kørt én omgang. Men hæng mig ikke op på tallene, kan bare huske at de var 100% ens.
Men det er ikke helt spildt, for til den gamle Typhoon/Stalker kan man få gearinger, bla. fra Stage6! Så det kan lade sig gøre!
Hvis du vil have en anden motor på den lange med større baghjul, skal du have lavet en kile til støddæmperen i toppen, da beslaget er længere tilbage på blokken. Ellers bøjes støddæmperen meget.
Hvis du monterer et racing kit og en udstødning der arbejder ved høje omdrejninger, kan du sagtens komme over 90 km/t på std. gearingen.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2007
Følger: 179 Følgere: 176 Scootere: 14 Emner: 156 Svar: 6.110
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Hvor meget vil du da ofre? Et DR Evo 48 mm sæt, Stage6 Pro Replica rør, 19 mm Dellorto, åbent filter, Polini Hi-Speed eller lign vario og en ny rem (kort model). Husk afstandsbøsningen fra den nye model for at montere en anden vario, den gamle er meget bredere. Der sidder en bred ring mellem vario og oliepumpe remskive, det er den du skal have fra den nye model.
Så ville du være godt kørende, et S6 Sport Pro kit er også meget nice og en del stærkere, mens det stadig har bundtræk.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Piaggio Zip GL Tun