{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Piaggio Zip GL Tun {{forumTopicSubject}}

Hejsa SG jeg har fået mig en gammel 45 Zip som så vidt jeg kan finde ud af er fra 1996 som jeg meget gerne vil bygge op stille og roligt hen over vinteren, så her kommer mit spørgsmål til jer. Hvilke dele vil i anbefale mig at sætte på : Vario,udstødning,cylle OSV. målet er at får så meget fart som muligt ud af den. Skriv gerne mærke og model så jeg nemmere kan finde det på nettet. Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg kan begynde at købe dele hjem efterhånden som der kommer mønt i lommerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Zip GL Tun
  • #1   22. nov 2012 Selve motor delen er det samme som stalker, nrge'r , typhoons med mere

    Så hvis du køber cylinder/karburator kobling vario, med mere, til en stalker, så vil det passe direkte.

    Det eneste der ikke vil passe er remmen, og gearingen

    I andre kloge hoveder på rette mig hvis jeg tager fejl


  • #2   22. nov 2012 hvor mange penge har du tænkt dig at smide i den ?


  • #3   22. nov 2012 Jeg vil forslå at du fik fat i en new zip motor og smide på. så kan men nemlig få rigtig mange flere ting ;)=

  • #4   22. nov 2012 Smid en runner motor på i sted smiley

  • #5   22. nov 2012 Eneste problem med denne scooter er at du vil få meget svært ved at få en høj topfart, pga. det lille baghjul. Men optrækket vil være voldsom! Allerede med en sportspotte og et 48 mm jerncylinder er den ikke til at holde nede. Men den kommer så også kun lige op på 70 km/t på GPS'en.

    Hvis du hiver mange omdrejninger ud af den, så vil topfarten også stige. F.eks. med et vildt racingkit, men den vil have et ekstremt overskud af kræfter.

    Jeg har selv en gammel 45'er - bare et stel med motor, og den kører nærmest samme hastighed uanset om det er op eller ned af bakker smiley


  • #6   22. nov 2012 Jeg har ikke låst mig fast på et beløb. Jeg har godt set at andre har skiftet motor men jeg kunne godt tænke mig at bruge den motor som sidder på... jeg vil bare have den køre så stærk som en gammel zip nu kan komme til. så hvis 70 Km/t er det maksimale så må det være målet men et lækkert optræk. men jeg har set at west-import sælger gearinger til zip gl model, kunne man ikke skiftet til en anden gearing for at få farten op.

  • #7   22. nov 2012 Jeg mener at der er forskel på den gamle 45'er og 30'er.

    45'eren kører med en stor kobling og helt egen gearing, i forhold til andre Hi-Per motorer. Jeg har haft en anden gearing i min, man kan skifte hele indmadet til den fra en gammel Stalker/Typhoon etc. Man skal bare have remskive og kobling med også.

    Men det giver intet, de har helt samme udveksling! Jeg lavede en test med begge gearinger, mener jeg fandt ud af at der skulle 13 omdrejninger på koblingen før hjulet var kørt én omgang. Men hæng mig ikke op på tallene, kan bare huske at de var 100% ens.

    Men det er ikke helt spildt, for til den gamle Typhoon/Stalker kan man få gearinger, bla. fra Stage6! Så det kan lade sig gøre!

    Hvis du vil have en anden motor på den lange med større baghjul, skal du have lavet en kile til støddæmperen i toppen, da beslaget er længere tilbage på blokken. Ellers bøjes støddæmperen meget.

    Hvis du monterer et racing kit og en udstødning der arbejder ved høje omdrejninger, kan du sagtens komme over 90 km/t på std. gearingen.


  • #8   22. nov 2012 så lader jeg std gearing sidde i. Kan du evt fortælle mig hvilken vario, udstødning, cylle, kabu, luftfilter, kobling osv. det kan betale sig at sætte på og som passer på. Jeg er nemlig lidt nervøs for at købe forkert ind...

  • #9   22. nov 2012 Jamen hvad jeg hved og har prøvet så uds og cylle kan du godt købe til en stalker for det passer over på.

  • #10   22. nov 2012 Der findes jo et hav af muligheder, lige bortset fra koblingen - hvis du har den store. Der kan du i stedet montere strammere fjedre og gøre kodserne lettere (husk at måle så de vejer ens og tag materiale af samme sted).

    Hvor meget vil du da ofre? Et DR Evo 48 mm sæt, Stage6 Pro Replica rør, 19 mm Dellorto, åbent filter, Polini Hi-Speed eller lign vario og en ny rem (kort model). Husk afstandsbøsningen fra den nye model for at montere en anden vario, den gamle er meget bredere. Der sidder en bred ring mellem vario og oliepumpe remskive, det er den du skal have fra den nye model.
    Så ville du være godt kørende, et S6 Sport Pro kit er også meget nice og en del stærkere, mens det stadig har bundtræk.


  • #11   22. nov 2012 Tak for alle jeres indlæg nu føler jeg at jeg har noget at arbejde ud fra.

Kommentér på:
Piaggio Zip GL Tun

Annonce