836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Yamaha Jog - Ustabil / halv spyttende Yamaha Jog - Ustabil / halv spyttende

Har den her lille fine AS'er jeg har gået og rodet med.
Det skal siges at det der sidder på, er noget som er blevet udskiftet mens der er en spasser der har haft den. (Fik den nemlig stjålet, og så fandt jeg ham!!)
Opsætning:
-Cylinder: S6 R Eller Polini Sport
-Udstødning: R-setup den store carbon fætter
-Karb: 17.5 Dell'orto
-Kobling: Malossi Fly Clutch
-Vario: Malossi Multivar
Indstilling:
-Blå Trim fjedre i Kobling
-3.8g ruller
- 92 Dyse
- 22% Trykfjeder (Lilla Topperformance? har også en hvid som vidst følger med Multivaren)

Problemet er den ikke vil tage ordenligt ved, og trække mig på baghjul, i stedet så spytter og hoster den lidt på vej op i fart, men ikke noget hvor man tænker wooooow. Til gengæld tror jeg også at den kun trækker sig op på 50-60km/t.
Jeg snupper en film af det på et senere tidspunkt, da den lyder "speciel", har ikke oplevet problemet før smiley
Det lyder nærmest som dårlig forbrænding når den først får lidt at leve af.. Og stiller jeg på karben, så går det HELT galt, så kan jeg sgu næsten ikke starte den, og den SKYDER for vildt.

Hvis folk siger stelforbindelse, så skal de lige klaske sig i panden.
Der sidder et 16mm2 kabel mellem stel og motorblok..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha Jog - Ustabil / halv spyttende
  • #1   22. nov 2012 tændrør?

• #2   22. nov 2012 tjek lige sin simg ringe. har lige oplevet det med min jog as, da havede den skudt den halv ud min simring smiley
    men har selv det proglem at den køre sådan og når du kommer op af i fart med bund gas dør den sådan lidt ud ik?

• #3   22. nov 2012 #1
    tændrør er et 8'er, og har prøvet med 9'er
    Selve farven er Cocio brun. MEN det skal dog siges jeg faktisk ikke er sikker på om det er fra da den kørte med 85 dyse(da syntes jeg bare den døde når den fik hane, og ikke som den druknede, nærmere TØRSTEDE, personligt synes selv det er for lidt med en 85'er til 17.5?)
    MEN MEN MEN, der er også en halvmåne der er Sort på tændrøret, aner dog ikke om det er kommet efter dysen er skiftet.

Det burde satme ikke være simmeringe, men det skader jo intet at tjekke.
    Og jo den kører sådan her med hanen i bund:
    Brææææææææææ(30-40km/t)Puf-puf-bom-bom-Bøøøøø(25-30 kmt/t)-BRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ(60-70 km/t MÅSKE)
    Den yder ihvertfald ikke hvad den kan, det er hunnar!

De her ting i overvejelserne:
    Svinghjul/Stator
    For slap trykfjeder(Meeeeen det burde satme da ikke te sig som det gør.)
    Dyse/Kaburator indstilling.

Det irriterer mig bare for groft, det optræk ikke er JÆVNT, og at den ikke vil hoppe, øv bøv -.-

• #4   23. nov 2012 Det skal også lige siges, jeg skal nok bruge 20-30 tramp før den vil starte!
    Inden jeg skiftede dyse og stillede på den fucking karb(tomgang og luft skrue) der startede den i første hug !

• #5   23. nov 2012 Så grundindstil karburatoren igen. Stil tomgangen rigtig høj og luftskruen helt ind og halvanden omgang ud smiley Der fra indstiller du igen. Giv den bundgas hurtigt så den kommer op i omdrejninger (altså den skal ikke tage fat, bare lige give gas) og hvis den er lang tid om at falde ned i omdrejninger igen så får den for meget luft, ind med luftskruen. Omvendt hvis den ryger rigtig hurtigt ned igen og dør ud så skal den have mere luft.

• #6   23. nov 2012 Lækkert svar.
    Andre der har bud på hvad det kan være?

Nogen der evt har erfaringer med lignende setups, og som kan præge mig ind på hvad dyse i køre/kørte med.

• #7   23. nov 2012 En lille indskydelse: Det kan være, at hvis der sidder Polini Sport i, og der sidder R-setup 14k på, at udstødningen er for stor, det taber den også rigtig meget trækkraft af.

• #8   23. nov 2012 Jaer, det har du jo egentlig fuldstændig ret i..
    Der er ingen mærker på cyllen (så vidt jeg husker), men min kammerat mener der stod Parma på den, jeg synes den ligner en S6.
    Og jeg satte polini sport på dengang den blev stjålet, synes bare ikke den ligner smiley
    Har faktisk haft overvejet at smide en c16 på, da det også ville spille okay til begge cyller, og mine krav. Har slet ikke brug for så stor en udstødning.

• #9   24. nov 2012 Tjah. Prøv med en Gianelli GO el. lign, så ved du i hvert fald om den er en del af problemet

• #10   26. nov 2012 Opdagede idag da jeg ville tjekke karb'en igennem, at jeg har haft trykket studsen til luftfilteret så langt ind at det har skubbet på bundkaret, hvilket har resulteret at bundkaret er blevet skruet skævt på, og gabte 2-3mm, som resulterede i den spyttede benz ud af bundkaret.. Samtidig har jeg formået at kværne gevindet så den ikke kan lukke bundkaret tæt smiley og under min lille prøve tur for at se om det nu går alligevel, og jeg kunne indstille karben lidt, ja så har jeg da også tabt skruen!
    Så nu gaber den bare konsekvent 2-3mm i venstre side, og jeg skal have en snittetap i karben så den kan få gevind igen. Halleluja ...
    Så må vi se om det virkelig er det som har forsaget alle de problemer..

• #11   27. nov 2012 Det kan stort set ikke være andet. smiley Køb en ny karbu i stedet..

• #12   27. nov 2012 Hvorfor mener du?
    Den er faktisk stortset ny.. Det burde være muligt at skære nyt gevind smiley

• #13   27. nov 2012 Tja, det sparer dig nu bare for en masse arbejde smiley Men det bør være det, som har været problemet, i det den har tømt bundkarret pga utætheden smiley Rapporter endelig tilbage

• #14   27. nov 2012 Fik spændt bundkaret ordenligt på, men synes stadig den var svær at starte, stillede lidt på karben og gav den 5-6 tramp lyden ændrede sig og så startede den.
    Så fyldte jeg benz og olie på, som jeg altid har gjort smiley Dog TROR jeg at jeg har hældt for meget olie på, hold kæft den kører ustabilt.. BRRR, og så tager den lige ved så hakker den lidt, og så tager den ved igen, og sådan går det ellers bare...
    Men den holder fint i tomgang uden at dø, og står stabilt i omdrejninger. Dør døde den også ud når jeg gav bundgas, det gør den heller ikke mere, den tager faktisk ved, og så prutter den og hakker. Derfor jeg tror den har fået for meget olie, for gav den vidst nok et lidt stort tryk ned i den lille tank smiley

• #15   1. dec 2012 http://www.scootergalleri.dk/video/diverse_scooter/102767-broen_broen_siger_bang_bang

Stadig fucking svær at starte.. Her havde jeg lige haft den oppe og ringe, og så slukkede jeg den for at snuppe en film. Og som i kan se, så starter den i første hug(når nøglen er drejet smiley ) NÅR den altså har været startet..

Hvis jeg, når den lige er startet og står i tomgang, river klampen i bund, så dør den. Og det gjorde den 3 gange (ville lige prøve at se om den kunne tage gas med det samme.)
    Har lavet en ny benzin blanding, så det er ikke det..

• #16   2. dec 2012 Bump

• #17   10. dec 2012 Har stadig ikke fundet problemet.. Hælder til det er statoren?

• #18   10. dec 2012 Lækker jog, træls du ikke kan finde problemet.
    Min jog gad ikke trække mere end til 30 km/t, så skiftede jeg vario, og nu kører den næsten rent tror jeg, måske en dyse ned. Har ikke tjekket pga. det her lorte vejr :(.
    Håber du finder ud af det smiley

• #19   10. dec 2012 Varioen burde ikke kunne gøre den skyder ud af udstødningen, dvs der er ild hele vejen gennem systemet? smiley

Men ruller burde da kunne have hjulpet på dit problem? smiley

• #20   10. dec 2012 Tror den åd remmen eller noget, fordi den er helt anderledes nu.. smiley - det er da et forsøg værd, hvis man har en ekstra! smiley

Kommentér på:
Yamaha Jog - Ustabil / halv spyttende

Annonce