{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Smx/Rmx Indstilling! {{forumTopicSubject}}

Hey! Jeg har nogle problemer med at få min smx til at køre ordentligt desværre smiley

Opsætningen lyder:
#fortandhjul:15 tænder
#bagtandhjul: 46 tænder
#Cylinder: Italy Racing 73,9ccm.
#Karburator: 21mm Metrakit.
#Udstødning: Metrakit Carbon.
#Krumtap: Top Performance (15.000rpm)
#Studs: 28mm Malossi.
#Benzin: 8,5L 2% blanding fuld syntetisk
#Tændrør: NGK B10ES
#Gearkasse: 6 gear
#Powerfilter: Doppler filter.

Da jeg købte den i sin tid trak den virkelig godt og kørte omkring 120km/t

Men nu kan jeg knap nok få den op på 60-70km/t, jeg har prøvet fra dyse 75-88 uden at jeg syntes det påvirker knallerten.
Skal jeg blive ved med at gå op i dyse eller er der noget andet jeg kan gøre?

Har en dyse 105 jeg overvejer at sætte i den og så se om den er for stor eller hvad der lige sker siden jeg kun kan få halvdelen af den topfart den havde før, med præcist samme opsætning?! smiley

Mvh
Jonas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smx/Rmx Indstilling!
  • #1   29. dec 2012 Prøv dysen? Du finder ikke ud af det uden at prøve, og når du har karbu skildt, så rens den lige samtidig..

• #2   29. dec 2012 den karburator er det en dellorto i forklædning?

• #3   29. dec 2012 Ja, på kgi's hjemmeside hedder den 21mm Dell'Orto Metrakit vidst nok eller også er det hos speedline smiley

edit:/ http://www.kgi.dk/product-1271-2796.php

Karburatoren er helt ny, den har ikke kørt særlig langt kun for at teste dyse, havde en kammerat der sagde han havde haft den højere oppe i dyse mens den stod i hans værksted, men at den skulle dyses ned, men jeg går ud fra at hvis den ikke engang kan trække ordentligt i 4 gear og den ikke kommer særligt højt op i fart så er det fordi den ikke for nok benzin?

Det kan ikke være et overkill at have sat en 21mm karburator på?

• #4   29. dec 2012 en dyse mellem 94-100 og nålen hævet helt op eller hakket under og så skal blandingsskruen nok en del ud af men det jo fin indstilling, så burde den ik være langt fra

• #5   29. dec 2012 blandingen er ok, det har jeg tjekket. Har ingen idé om hvor nålen sidder eller hvordan den ser ud? da jeg aldrig har indstillet en knallert/scooter før, alt skal jo være en første gang smiley

Har vidst nok dyser op til 105 smiley

• #6   29. dec 2012 blandingen er så langt fra ok når den kører så ringe.
    og det jeg mener med blandingsskruen er det der på de fleste andre karburatore hedder en luftskrue. på en dellorto justere man så benzinmængden istedet for luftmængden derfor hedder det en blandingsskrue

nålen sidder midt i dit gasspjæld, der sidder en lille clips som kan sidde i 5 forskellige positioner på nålen. i dit tilfælde skal den nok sidde i den nederste position på nålen sådan at nålen er hævet længst muligt op i dit gasspjæld.
    nålen er den som regulerer din benzinmængde i mellem området fra ca 1/3 op til 3/4 gas

prøv dig frem, der er ik andet for

• #7   29. dec 2012 Den kører fint op, men det er 3/4 dels gassen der skal indstilles vil jeg mene, tændrøret har en fin nøddebrun farve, lige meget hvilken dyse jeg sætter i den? (indtil videre)

Kommentér på:
Smx/Rmx Indstilling!

Annonce