{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch maxi k 60cc
  • #1   2. apr 2013 http://www.jmpbonderdelen.nl/puch/motorisch-puch-maxi-mv-vs-ds-monza/cilinders.html

    Men skal blokken, ikke fræses ud, før den passer? smiley


  • #2   2. apr 2013 Det 60 cc jeg havde passede i std blok. Og min gik 75 med et frisk optræk.

  • #3   2. apr 2013 Okay tak, men hvad med topstykke smiley ?

  • #4   2. apr 2013 Køb et der passer?

  • #5   3. apr 2013 Lucas: ahvah?


  • #6   3. apr 2013 Hvorfor et topstykke brugte du Patrik? (-:
    Fra Rasmus W


  • #7   3. apr 2013 Jeg brugte et std topstykke der var planet alt hvad den kunne. Det krævede dobbelt bund pakning. Men den gik fanme godt. Den går meget bedre end 70 og 74cc

  • #8   3. apr 2013 Arrh 75 km/t med 60ccm, er hvis på vej ud over møns klint med medvind osv. Motorblokken skal heller ikke fræses op, hvis man ønsker at køre med 60ccm, da det bare er cylindergangen der er 2mm større, og skørterne på cylinderen der er blevet lidt tyndere.
    Et mere realistisk billede af topfarten af 60ccm, er nok et sted mellem 55-65 km/t alt afhængig af gearing osv.
    Min egen vz50 køre også med 60ccm, og opsætningen er således.
    Cylinder: 40mm, med lidt større skyllekanaler, indsugning 15mm, udstødning 21,8mm
    Topstykke: højkomprimeret.
    Karburator: 15mm bing, med justerbar strålespids.
    Luftfilter: standart
    Udstødning: standart med 22mm forrør.
    Gearing: for=13 bag=40.
    Min vz50 går mellem 55 og 60km/t med ovenstående opsætning


  • #9   3. apr 2013 min rendte 78 på gps med airsal 60ccm

  • #10   3. apr 2013 http://www.jmpbonderdelen.nl/puch/motorisch-puch-maxi-mv-vs-ds-monza/cilinders/airsal-60cc-cilinder-maxi.html
    dette sæt men køb et 70 ccm når du alligevel skal tune...


  • #11   3. apr 2013 Den gps du har målt topfarten med, må da være ude af funktion. jeg har ALDIG set eller hørt noget ligende, og nu har jeg da stort set skruet i alle modellerne fra puch, kreidler og yamaha i min tid som knallertmekaninker. Hvis man skal have en maxi til at gå 78 km/t med 60 ccm, så skal den geares helt åndsvagt, således at den ikke kan trække sig selv igang. Slagvolumen er kun steget med 10 ccm, ved at montere 60ccm, og motoreffekten er steget fra lige omkring 1hk til ca 4-4,5hk, motor ville IKKE engang have kræfter nok til at trække knallerten igang, med så voldsom en gearing. Så den historie må du længere ud på landet med.
    Jeg ved godt at der står mange steder på nettet at det lille tunsæt til maxi, udøver en effekt på 3,5 hk, men den udøver faktisk kun 2,5hk, da det stadig er en 50ccm cylinder hvor skyllekanalerne bare er lidt større, samt plomben er væk. Alle puch-modeller der rullede ud af fabrikken i østrig, havde alle en motoreffekt på 2,5hk.
    Men godt ord igen, og jeg kan jo selvfølgelig kun udtale mig efter hvad jeg har af erfaring osv


  • #12   3. apr 2013 Henrik: For ca 30 år siden, Bode der en gut, her i mit område. Han havde den hurtigste Yamaha 4 gear, og den hurtigste Monza. Begge knallerter, havde en topfart, på 110+, og nu kommer det seje, det var med 50 ccm. Nu ved jeg godt du tænker, "areeeeee" men jo, den er god nok. Hun skulle have lavet, et eller andet, helt sindssygt på dem! Og nej, det var ikke bare en eller anden knægt, med en lidt for stor mund. Ham fyren der, har bygget Danmarks stærkeste, og hurtigste: bil,båd,mc,knallert. Han har haft styr på det! Kender ikke til metoderne, da jeg har det hele, fra min onkel smiley Nu ved jeg godt det er gearmaskine, men 110+, med 50 ccm... Det er nu godt klaret smiley

  • #13   3. apr 2013 jo 75 med 60cc er absolut ikke umuligt. at du ikke kan få dem til at gå bedre, er da ikke min skyld, misundelse er en grim ting. hvad gearing jeg kørte med, kan jeg ærlig talt ikke huske, men ved den gik 75, det er målt flere gange med forskellige gps´er og biler.

    jeg har været med til at få et std speedfight cylinder til at yde 7.86hk, og det var sjovt nok 49cc. så igen. jo det kan sagtens lade sig gøre. den med den 4 gear tror jeg også gerne på. men ligeså snart der er en der bare kan finde ud af det. så skal alle dem der ikke kan, nok få rakket personen ned. for der er klart flere der ikke kan, frem for dem der kan smiley


  • #14   3. apr 2013 Kan man bruge topstykket fra et 50cc smiley


  • #15   3. apr 2013 Og vis det er kan man måske bare sætte en større kaburator på men nok ikke for stor så kan cylinderen nok ikke trække det smiley

  • #16   3. apr 2013 Som jeg skrev så kørte jeg med std topstykke der var planet helt i bund. Og så dobbelt bundpakning. Samt 17mm karburator og proma snake udstødning.

  • #17   3. apr 2013 du kan se opsætning i min profil..

    ps det var min tynde svoger der fik den på 78 kmt


  • #18   3. apr 2013 Racer tænding til en puch er heller ikke nødvendigt. de glider baner den har nu til at indstille tænding på. Dem laver du dobbelt så lange. Og så bare så langt om som muligt. Den er svær at få i gang. Men når den kommer igang. Så tager den satme mange omdrejninger.

  • #19   3. apr 2013 Nu har det jo ikke noget med misundelse at gøre, det er da bare fint hvis det forholder sig sådan som det i skriver. Der til skal det jo også siges, at man kan da godt få 50ccm til at yde flere heste, men det kræver noget af en konstruktiv ændring af motorens opbygning dvs så skal skyllekanalerne laves større, der skal også ændres på skylletakten, indsugningstiden osv osv. Men de sæt man kan købe rundt på nettet, hvor der bare bliver monteret en karburator og en udstødning på, kan i hvert fald ikke yde så meget.
    Men godt ord igen


  • jimmie p
    jimmie p Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Scootere: 2 Svar: 24
    #20   5. apr 2013 du skal bare have polini´s 65cc. det kan du ikke tage fejl af. det trækker også fra bunden. du kan få det næsten alle steder, men puchshop.de har også topstykket. det er der ikke mange andre steder de har. og alt det der med at slibe i tændingen og to bundpakninger. NEJ NEJ NEJ. du kan sagtens bruge en std tændning, men brug nu noget ordentlig (bosch). brug aldrig billige tændningsdele hvis du køre med tun. du kan også købe en elektronisk tændning fra italy racing, så slipper du for platiner og kondensator. og den tændning virker. alle dem som jeg kender, som har købt den, har aldrig haft problemer med den. selv min svigerfar:-) og han har faktisk kørt med han´s i 5 år. og den har aldrig svigtet

  • #21   5. apr 2013 polini er jo en del dyrere... men har du et link på den tændning fra ital racing...

  • #22   6. apr 2013 Prøv det med tændingen og udtal dig så. Det var jo også en std tænding jeg brugte. Og forbedrede. 2 bundpakninger har 2 formål her. Da vi snakker om std topstykke som er blevet planet. Vil den banke på topstykket. Samtidig kan man lave skylle kanaler og udstødningskanal større da stemplet vil gå dybere i cylinder. hvis du vil have den ultimative maskine kan man samtidig med fille lidt i stempel. For at forstørre skyllekanaler og udstødningskanal yderligere. Men der skal man vide hvad man laver

  • jimmie p
    jimmie p Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Scootere: 2 Svar: 24
    #23   6. apr 2013 du går bare ind på west import´s hjemmeside. under puch maxi også under tun/motordele. så er ben næsten nede i bunden på siden. den ligner bare en alm tændspole. den koster 475 kr.

    patrik d, så må du lave nogle flere af de ankerplade og sætte dem i produktion hvis det er så godt. det kan du da tjene mange penge på. min mening er bare at den vil tænde alt for tidligt eller alt for sent. der skal mere end en ekstra bundpakning til før man har flyttet tændings tidspunktet så meget at man ikke kan indstille den son den er standart.
    det er bare min mening. fair nok hvis det virker:-)


Kommentér på:
Puch maxi k 60cc

Annonce