{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
356 visninger | Oprettet:

indstilling til min opsætning. {{forumTopicSubject}}

hej sg, jeg har en piggio typhoon som mangler indstilling.
Ligenu står den med opsætningen:
tp trophy 50cc
stage6 street udst.
multivar(5g ruller)
vl13 membran
dell'orto 17,5mm(dyse 76 og luftskrue 1½ gange ud og nål i midterste hak og så med standard filter med begrænsning.
det er sådan den køre nu, og den køre fint. Har så en mikuni 16,5mm liggende(sådan en som cpi motore bruger) og har hørt de skulle give lidt mere træk end 17,5 og så gør jeg det også for at sparre lidt benzin. Prøvede så igår at smække den på med luftskrue 1½ gange ud, dyse 70 og med powerfilter og nål i midterste hak. Da jeg startede den tog den lige et par omdrejninger og døde. kan det være forkert dyse??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indstilling til min opsætning.
  • #1   25. apr 2013 Hvorfor powerfilter når du vil spare benzin? smiley
    - Den dellorto er om end ikke mere økonomisk end den 16,5 mm.

• #2   25. apr 2013 undre mig bare over den slet ikke kan starte med den karb på så tænker der måske er noget andet i vejen´med min motor, lige i starten når den holder stille og man giver den bundgas så har den lige et dødpunkt hvor den slet ikke trækker på et par sekunder før den begynder at trække. I min dellorto 17,5 sidder der dyse 76 og luftskruen er helt i bund(skrev forkert oven over) for så at fjerne det dødpunkt satte jeg en dyse 82 i og skruede luftskruen 1½ omgang ud og så et powerfilter på efter det var den umulig at arbejde med den kunne slet ikke indstilles ordenligt..

• #3   25. apr 2013 mit tændrør blev også sort med dyse 82 og dysevælgeren siger dyse 79-90 med den opsætning:S

• #4   25. apr 2013 Det er også store dyser til en 50ccm, og en 17,5mm.

Drop den 16,5mm.
    Brug din 17,5mm og få den dyset ordentligt ind.
    - Start med at fjerne begrænsningen i det oroginale luftfilter, og benyt dette.
    Stil så luftskruen og tomgangsskruen til standart indstillinger, og find derefter korrekt dyse.
    Stil derefter så luft og tomgang.

Kommentér på:
indstilling til min opsætning.

Annonce