1.106 visninger
|
Oprettet:
Tuning af puch maxi {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er ved og tune min maxi lidt jeg har 45 mm cylinder på med membran indsugning og 21 mm delorto karburator.
Min knallert dør ved fuld gas men trækker godt ved halv gas.. Kan det være tænding? Hvordan skal sådan en stå for at gå som et svin? Gerne noget Info fra folk som har prøvet det kører med 90'er dyse
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
sep 2012
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 4 Emner: 69 Svar: 856
når den står i frigear tager den omdrejninger osv godt på toppen ..
så tænkte jeg det er nok dysen hvad vil i sige ?
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
Rasmus: Det er det samme, om man har tun på eller ej :). Du kan få en std Puch til at rende 70 km/t, vis tænding er indstillet ordenligt. Det kræver dog, at man virkelig ved hvad man laver
sep 2012
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 4 Emner: 69 Svar: 856
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
så må jeg prøve og indstille det på 1 mm før top og så med 0,35-0,45mm åbning på platiner...
er der nogle tricks til lige og ramme 1mm uden millimeter skrue?
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
Prøv en 15 mm fra jmpb.nl. Det køre jeg med, og de virker fint
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.103
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
1. Drej ankerpladen, så den står midt i hullerne.
2. Drej på svinghjulet, således at stemplet er i top (ØD)
3. Juster platinerne, så de åbner mellem 0,35-0,45mm, hvis man ikke lige har et søgerblad, så kan en nedstrygerklinge også bruges.
4. Når den ønskede platinafstand er opnået, skal tændingstidspunktet justeres.
5. Drej svinghjulet, med omløbsretningen på motoren, og brug dybdemåleren på en skydelære, eller et tændingsmikrometer til at udmåle, hvornår stemplet præcis er 1mm før top.
6. HER HOLDES SVINGHJULET HELT STILLE, den mindste berøring på svinghjulet, resultere i at tændingstidspunktet skal udmåles med skydelæreren igen, hvis man bruger et tændingsmikrometer, så drejer man bare svinghjulet, således at stemplet gå på fast stop, dette er meget nemmere end skydelæreren, da man er fri for at holde svinghjulet stille med den ene hånd.
7. Så drejes ankerpladen mod omløbsretningen på motoren, således at platinerne KUN LIGE BEVÆGER SIG, og her spændes ankerpladen godt fast.
Hvis alle ledninger og lodninger i tændingssystemet er 100% i orden, samt ovenstående 7 punkter er fulgt til punkt og prikke, så skulle der meget gerne være en konstant kongeblå gnist.
God fornøjelse
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 77
brug skydlære..
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
men hvordan ved jeg den står rigtig? den kan stå i begge to?
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
har virkelig søgt meget her på sg men har ikke fundet andet end 1.8 før top og 1 mm før top men alle steder er der beskrevet at man skal justere platinerne når stempel er 1mm eller 1.8mm før top..
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Tuning af puch maxi