{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Rasmus C
Rasmus C
Tilmeldt:
10. maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19

Tuning af puch maxi {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ved og tune min maxi lidt jeg har 45 mm cylinder på med membran indsugning og 21 mm delorto karburator.
Min knallert dør ved fuld gas men trækker godt ved halv gas.. Kan det være tænding? Hvordan skal sådan en stå for at gå som et svin? Gerne noget Info fra folk som har prøvet det smiley kører med 90'er dyse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af puch maxi
  • #1   26. maj 2013 Støre dyse smiley

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #2   26. maj 2013 Ja men pillede i tændingen og så ville den ikke starte men fik den igang igen efter lidt mere pillen i tænding, men hvordan skal den stå? Hehe

  • #3   26. maj 2013 1 mm før top, skal platinere åbne mellem 0,35 og 0,45 mm smiley Men det ER din dyse smiley

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #4   26. maj 2013 Okay kan det være jeg har fået den stillet rigtig i tænding nu og så det bare er min dyse der mangler og være stører?

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #5   26. maj 2013 Nogle skriver 1,6 - 1,8 mm før top?

  • #6   26. maj 2013 På en maxi er det 1 mm før top smiley Jep din dyse skal være støre smiley

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #7   26. maj 2013 okay tak for det, det vil jeg lige prøve i morgen, det med tænding det er ikke anderledes hvis der er tun på? troede man kunne hente mere ved og forskyde tændingen lidt?

  • #8   26. maj 2013 hey min smx køre mega godt med halv gas (når den er i gear og kører) lige når den får bundgas dør den langsomt ud--

    når den står i frigear tager den omdrejninger osv godt på toppen ..

    så tænkte jeg det er nok dysen hvad vil i sige ?


  • #9   26. maj 2013 Toms: Jep, kunne godt lyde som dyse. smiley Prøv at leg lidt med liftskruen smiley

    Rasmus: Det er det samme, om man har tun på eller ej :). Du kan få en std Puch til at rende 70 km/t, vis tænding er indstillet ordenligt. Det kræver dog, at man virkelig ved hvad man laver smiley


  • #10   26. maj 2013 min vens kører uden plumb på gps 62kmt.. hehe så ok god fart

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #11   26. maj 2013 okay Æ Formad..
    så må jeg prøve og indstille det på 1 mm før top og så med 0,35-0,45mm åbning på platiner...
    er der nogle tricks til lige og ramme 1mm uden millimeter skrue?


  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #12   26. maj 2013 ville også gerne have ny krumtap fordi der kommer sjove lyde fra den, men er den fra protunahandels.de god nok? eller er det noget lort?

  • #13   26. maj 2013 Bare prøv dig frem. Har jeg altid gjort, og virker fint smiley

    Prøv en 15 mm fra jmpb.nl. Det køre jeg med, og de virker fint smiley


  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #14   27. maj 2013 okay tak for det.. hvad sker der hvis man har justerret platinerne til og åbne for lidt meget? eller for lidt?

  • #15   27. maj 2013 Så tænder den ikke ordenligt, og køre ikke ordenligt smiley

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #16   27. maj 2013 man kan ikke brænde tændrør af eller platiner?

  • #17   27. maj 2013 Man kan brænde platinere af smiley

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #18   27. maj 2013 okay men hvis jeg starter med og stille den på 0,35 mm i platinnerne og så prøver og gå stille op?

  • #19   27. maj 2013 De skal bare stå på 0,35 mm så er det fint smiley

  • #20   27. maj 2013 Jeg har tidligere beskrevet hvordan tændingen indstilles/justeres, men nu gør jeg det lige igen.
    1. Drej ankerpladen, så den står midt i hullerne.
    2. Drej på svinghjulet, således at stemplet er i top (ØD)
    3. Juster platinerne, så de åbner mellem 0,35-0,45mm, hvis man ikke lige har et søgerblad, så kan en nedstrygerklinge også bruges.
    4. Når den ønskede platinafstand er opnået, skal tændingstidspunktet justeres.
    5. Drej svinghjulet, med omløbsretningen på motoren, og brug dybdemåleren på en skydelære, eller et tændingsmikrometer til at udmåle, hvornår stemplet præcis er 1mm før top.
    6. HER HOLDES SVINGHJULET HELT STILLE, den mindste berøring på svinghjulet, resultere i at tændingstidspunktet skal udmåles med skydelæreren igen, hvis man bruger et tændingsmikrometer, så drejer man bare svinghjulet, således at stemplet gå på fast stop, dette er meget nemmere end skydelæreren, da man er fri for at holde svinghjulet stille med den ene hånd.
    7. Så drejes ankerpladen mod omløbsretningen på motoren, således at platinerne KUN LIGE BEVÆGER SIG, og her spændes ankerpladen godt fast.

    Hvis alle ledninger og lodninger i tændingssystemet er 100% i orden, samt ovenstående 7 punkter er fulgt til punkt og prikke, så skulle der meget gerne være en konstant kongeblå gnist.

    God fornøjelse


  • #21   28. maj 2013 jeg har altid kørt med 0.6-0.7 i platin afstand..


    brug skydlære..


  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #22   28. maj 2013 har prøvet og indstille den 1 mm før top med tændingsmikrometer og så fra 0.30-0.40 og den starter ved 0.35 og ved 0.30 men ikke ved 0.40

    men hvordan ved jeg den står rigtig? den kan stå i begge to?


  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #23   28. maj 2013 Henrik T 1000 tak for det, det er sq den bedste guide jeg har set indtil vider...

    har virkelig søgt meget her på sg men har ikke fundet andet end 1.8 før top og 1 mm før top men alle steder er der beskrevet at man skal justere platinerne når stempel er 1mm eller 1.8mm før top..


  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #24   28. maj 2013 har også prøvet med en 100 dyse det var lidt for meget da firtakter den lidt for meget hehe

Kommentér på:
Tuning af puch maxi

Annonce