{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.855 visninger | Oprettet:

!^#Criix#^!
!^#Criix#^!
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 102

21mm Dellorto karb - luftskrue eller blandingskrue? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Min knallert står ikke på tomgang og den er indstillet, så min ven legede rundt med luftskruen så nu soder den tændrøret og bliver druknet kan ikke give bundgas, min anden ven sagde at 21mm Dellorto ikke har luftskrue og det faktisk var blandingskrue (den der styre benzin mængden eller sådan noget) så jeg vil bare vide jo mere jeg skruer den ud jo mere benzin sluger den eller er det bare omvendt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  21mm Dellorto karb - luftskrue eller blandingskrue?
  • #1   2. jun 2013 Kigger lige med smiley

• !^#Criix#^!
    !^#Criix#^! Tilmeldt:
    feb 2013

#2   2. jun 2013 Nogle der lige ku hjælpe?

• #3   2. jun 2013 Kommer an på hvilke model karburator. Men f.eks 21mm black edition har blandingsskrue,skru ind = mindre benzin ved tomgang.

• #4   2. jun 2013 Hvis den sidder på siden mellem studs og tomgangsskrue, er det en blandingsskrue
    Hvis den sidder på siden mellem tomgangsskrue og luftfilter, er det en luftskrue

Luftskrue; jo længere ud, jo mere luft
    Blandingsskrue: jo længere ud, jo mere benzin

• !^#Criix#^!
    !^#Criix#^! Tilmeldt:
    feb 2013

#5   2. jun 2013 Har liget taget et billede af det

http://oi41.tinypic.com/34ovyok.jpg

- Han siger han har skruet den ud af så det må nok også være benzinmængden siden den er begyndt med at sode tændrør efter han pillede ved den..

Nogle der ved hvordan jeg kan få den tilbage på den samme indstilling jeg ved noget med at man skal skrue den helt ind og 1½ omgang ud.

• #6   2. jun 2013 Den med ringen omkring er tomgangsskruen, og den hæver kun gasspjældet. Men kan se at den er med blandingsskrue og det er den på venstre side af tomgangsskruen

• !^#Criix#^!
    !^#Criix#^! Tilmeldt:
    feb 2013

#7   2. jun 2013 Han har kun leget rundt med den der skrue som er markeret med rødt cirkel omkring, og siden har jeg ikke kunne give bundgas også soder den bare tændrøret.

• #8   2. jun 2013 Lyder mærkeligt, da den ikke kan ændre på hvor fed eller mager blanding du køre med. Hvis du vil indstille blandingsskruen, så skru den helt ind og 1,5 og prøv så at som det ikke hjælper? OBS: ikke tomgangsskruen men blandingsskruen smiley
    Er den forresten steget eller faldet i tomgang efter at han har rørt ved den?

• !^#Criix#^!
    !^#Criix#^! Tilmeldt:
    feb 2013

#9   2. jun 2013 Den ku' slet ikke stå på tomgang før nu står den på tomgang på måske højst 1 min også går den ud.

• #10   2. jun 2013 kan se at du skriver at han har skruet den ud?
    hvis han har skruet tomgangsskruen ud vil den rent faktsik stå endnu lavere i tomgang, så der er noget som ikke passer sammen smiley

men umilbart kunne det godt lyde som om at den skal indstilles ved blandingsskruen. prøv at skrue den helt ind imens motoren er startet. og skru den derefter en halv omgang ud, og vent 10 sek. og skru den en halv omgang ud igen og vent 10 sek.
    Det gør du bare indtil at du finder det punkt hvor den står bedst i tomgang. Hvis du overhovedt ikke kan få den til at stå i tomgang lige meget hvad du gør, må der være noget andet galt smiley

• !^#Criix#^!
    !^#Criix#^! Tilmeldt:
    feb 2013

#11   2. jun 2013 Okay, jeg vil bare lige vide hvorfor min tændrør endelige bliver helt sodet til da den ikke gjord før? den havde kakao brun farve før nu den blank sort.

Edit: Den med gul cirkel er det blandings skrue?
    http://oi39.tinypic.com/67ljx5.jpg

• #12   2. jun 2013 i min verden lyder det meget underligt at den er blevet helt sort efter at han har skruet tomgangsskruen ud af. men du skal tænke på at tændrørsfarven kan variere efter om det er en kold eller varm motor man har med at gøre, og der er forskel på om den får fuld gas eller står i tomgang ved lave omdrejninger.
    at skrue lidt på blandingsskruen vil heller ikke kunne gøre sådan at tændrøret er gået fra perfekt brunt til helt sort

jep, gul cirkel er blandingsskruen. Ud mere benz, ind mindre benz ;D

• !^#Criix#^!
    !^#Criix#^! Tilmeldt:
    feb 2013

#13   2. jun 2013 Okay, tak for hjælpen prøver og få den indstillet imorgen smiley

Kommentér på:
21mm Dellorto karb - luftskrue eller blandingskrue?

Annonce