{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SE HER!
  • #1   21. jun 2013 Så skal den vidst stå i mange år...

  • #2   21. jun 2013 Nej! Du skal kører den til hvis den skal holde i lang tid.
    Eller sku du ha købt alu cyl.


  • #4   21. jun 2013 Jeppe tror ikke på det du siger.
    I min speedfight manual står der man skal tilkører den.
    Det jo det samme hvis du sætter ny krumtap i.


  • #5   21. jun 2013 lad lortet så i tomgang i nogle timer.og give den lidt gas en gang imellem.folk sagde det sammen til mig med min 29cc rc buggy.den fik bare noget gas der er sku ikke sket noget.som jeppe siger der sker ikke en skid ved det

  • #7   21. jun 2013 Har bare altid fået af vide af mekaniker den skal tilkøres.
    Det gør jeg også hvis min gokart skal have noget nyt.


  • #8   21. jun 2013 man kan ikke bare lade den stå i tomgang tænk på den hele tiden skal køle ned og jo den kan sætte sig som ingenging hvis man ikke gør det og jo jeg ved vad jeg snakker om...min far er mekaniker min bror er også mekaniker samt min farfar smiley

  • #9   21. jun 2013 men der er self forskel på cylle til cylle hvor meget det skal køres til smiley

  • #10   21. jun 2013 Alt skal tilkøres hvis det skal holde længe!!!!
    Selv min Honda NSR 125ccm som er født med alu cylinder skal tilkøres ifølge manualen.
    Og du skal sgu ikke tvivle på det som Honda siger.
    Stempel tilkørsel 500km og cylinder tilkørsel 1000km.

    Din lorte DR klamme støbejern skal tilkøres meget mere end alu cylinder.
    Køb alu næste gang.
    Alu holder længere og yder mere.

    En sprit ny støbejern cylinder skal køres til i mindst 200km med lav gas, lave omdrejninger og kon sjældent på meget korte strækninger skal den har fuld gas


  • #11   21. jun 2013 Tak for de MANGE hurtige svar folkens! Og Tommy - [2670] jeg ser ingen grund til den grimme tone! Så vis du har så dårlig en dag at du ikke kan snakke pænt så hold dig venligst væk smiley

  • #12   22. jun 2013 Støbejern stinker.
    Det kan kun bruges til std maskiner eller til std maskiner som lige mangler lidt ekstra hvor man ikke skifter udstødning.

    Afbestil den og bestil Stage 6 Sport Pro.
    Det er de par hundrede kroner mere værd og du bliver meget gladere for det.


  • #14   22. jun 2013 Jeppe du ved tydeligvis intet.
    En bil skal køres til i ca 2000km for at få den optimale levetid.
    Får du skiftet stemplerne ( hvilket der jo er ingen der får på en bil ), så skal de også køres til.

    Der står klar og tydeligt i samtlige håndbøger, samt værkstedsbøger at køretøjer skal tilkøres og hvor meget de skal det.


  • #15   22. jun 2013 Og selvfølgelig er det ikke 30kmt i hverken en bil eller på MC.
    Det er heller ikke 30kmt på en scooter og slet ikke hvis den er tunet.
    Det handler om hvor meget gas man bør give den og i særdeleshed hvor mange omdrejninger.

    Det er totalt ligegyldigt hvor mange scootere du har tunet uden at tilkøre noget som helst.
    Det handler om hvad producenten foreskriver for det udstyr de har produceret.
    Du kan også skifte olie i en bil for hver 30.000km og slippe godt afsted med det i starten, men det gør det ikke til det rigtige.
    Du sætter heller ikke et komplet MHR på en motor og giver den fuld gas fra første sekund.
    Gør du det, så held og lykke med levetiden på dine motore.


  • #17   22. jun 2013 I skal tænke på at stemplets design ikke er ens hele vejen rundt. Nogle steder er det mere alu end andre steder. Det betyder at når stemplet bliver varmt skifter det form fra rundt til ovalt. Men cylinderen er stadig rund. Så nu har vi et ovalt stempel i en rund cylinder, og det dur jo ikke. Så cylinderen skal også køres oval, og det tager sin tid. Hvis det ikke gøres rigtigt kommer der riller/ridser ned langts stempelsiderne og nogle gange i cylinderen. Det kan efter en længere periode føre til at motoren sætter sig. En anden ting er at når man har et stempel der udvider sig ovalt i en cylinder som er rund, så risikere man også at den sætter sig (især hvis du køre med en meget fin tolerance)
    Så der er altså noget omkring det at den skal køre til. Men ja, der er altså mange der bare har set bort fra det og i dag har en fint virkede scooter smiley men tænk lige over det en ekstra gang

    En anden ting er at skifte stemplet i en cylinder er ikke bare noget man altid lige kan gøre. Hvis du skal skifte stempel i en bil skal cylinderen først måles hvor oval den er, hvis den er for oval kan man ikke bare sætte et nyt stempel i. Så skal du lave cylinderen rund inden at du kan bruge et nyt stempel. Det samme gælder altså også for en knallert motor, men mange glemmer det og smider bare et nyt stempel.


  • #18   22. jun 2013 Et ja/nej svar ville være rart... Kan man køre det til ved at lade den stå i tomgang?


  • #19   22. jun 2013 Du åbenbart ikke den skarpeste kniv i skuffen..
    Giver det ikke sig selv at svaret er nej?


  • #20   22. jun 2013 Luk dog røven Bruun

  • #22   22. jun 2013 Mads, den er skam lukket..

  • #23   22. jun 2013 Jeppe, super fed løsning hva!
    Bland ekstra olie i benzinen og tilstop udstødningen med olie der ikke er blevet brændt af!!!!
    Helt seriøst, hvor lang tid tager det at køre 200-300km?
    Det tager max 2-3 uger og så holder din motor mega lang tid.
    Det værste du kan udsætte motoren for er en knækudstødning, for lette efter for tunger ruller eller en dyse der er for lille.


  • #25   22. jun 2013 Flot Jeppe, du har rodet med scootere i 3 år og nu ved du alt.

    Forum opretter kan selv vælge hvad han vil tro på.
    Dig eller værkstedsbøgererne.


  • #26   22. jun 2013 Elsker simpelthen argumentet. Min cylinder er aldrig blevet kørt til og den har ingen ydelse mistet. Rent teknisk ved du ikke om den har mistet ydelse, du har vel næppe 2 ens cylindre der har kørt lige meget, den ene med tilkørsel og den anden uden og så sammenlignet på rullefelt ved ens forhold?

    Jeg vil også anbefale en hvis mængde tilkørsel. Men jeg vil mere sige man skal være opmærksom på omdrejningerne og ikke så meget hastigheden. Hvor langt man skal køre vil jeg ikke udtale mig om. Der er meget delte meninger, men det er måske værd at bemærke at malossi anbefaler 30 minutter ved omkring 5000-6000 rpm i manuelen til deres mhr kits. Det er nok det jeg ville satse efter uanset cylinder mærke.


  • #27   22. jun 2013 svaret er nej herfra der er jo også en grund til at eks Polini Malossi Stage6 skriver hvor meget de skal tilkøres smiley

  • #28   22. jun 2013 tror de ved hvad de taler om smiley

  • #29   22. jun 2013 Haha sådan Lalle!

Kommentér på:
SE HER!

Annonce