{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

Miki
Miki
Tilmeldt:
27. apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Mere topfart... {{forumTopicSubject}}

Hey min pgo hot 50 kører ikke stærkt nok hvad kan jeg ændre... Den kører med 40 mm cylinderkit, variator uden begrænserskive, tragten er pillet i membranen og kører med en ubegrænset giannelli go udstødning og nye ruller ved bare ikke hvor tunge de ruller er??? Men kan I anbefale en anden udstødning som giver flere hk??? Hvad med en anden variator???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere topfart...
  • #1   4. jul 2013 Hvor hurtigt render den nu?

  • #2   4. jul 2013 Hvor hurtig nu

  • #3   5. jul 2013 Speedometeret viser 70 km/t på lige vej og over 80 km/t ned af bakke.. Så tror den kører 60-65 km/t nu... Men giver det bedre med min opsætning med 7 grams ruller hvis jeg vil ha' topfart???

  • #4   5. jul 2013 Du skal nok have en anden cylinder på, hvis du vil gøre mere ved det smiley

  • #5   5. jul 2013 Hvad med en malossi multivar variator???

  • #6   5. jul 2013 Nej det gør det ikke ruller er mest på optræk smid et sports kit på den evt det samme som jeg kører med det er et godt kit der holder længe smiley

  • #7   5. jul 2013 Multivar vil også gi lidt træk og top

  • #8   5. jul 2013 Hvad kit kører du med??? Men 7 grams ruller giver mere træk end topfart eller???

  • #9   5. jul 2013 Tjek først om den gearer helt op, og helt ned..

  • #10   5. jul 2013 Variator er næsten ikke værd at investere i, den effekt det giver er minimal. Det kan kun betale sig, hvis du samtidig investerer i en større cylinder.

  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   5. jul 2013 Det er en udbredt myte at tunge ruller giver top,
    Og lette ruller giver træk.. Det du er ude på når du ændrer vægten,
    er at finde det omdrejningsantal den kører bedst med..
    Køb en sport cylle istedet for en vario, giver meget mere træk -
    Og trækket kan du jo så tweeke til topfart eller optræk, afhængig af justering smiley


  • #12   5. jul 2013 Ja. Kører med stage6 sport Pro mkll hvis du køber den og 21mm kabu og 11k og vario så sker der noget

  • #13   5. jul 2013 Sports cylinder, 17,5mm Karburator og en Stylepro 14/41 gearing. Så rykker det

  • #14   5. jul 2013 Gider ikke købe ny cylinder eller udstødning men giver det virkelig ikke bedre topfart med tungere ruller??? Det gav helt vildt i træk på min gamle pgo hot 50 med giannelli go ubegrænset udstødning, std karburator, membran uden tragt og en 45 begrænserskive i variatoren... Men den kørte kun 45-50 km/t men de 7 grams ruller jeg smed I gav vildt træk...

  • #15   5. jul 2013 De RIGTIGE ruller giver både max. optræk, og max. topfart..
    Men som jeg skrev, find ud af om den gearer helt op og helt ned, før du smider andre dele på.
    - For gør den ikke det, så spilder du noget effekt..


  • #16   5. jul 2013 Når du siger geare helt op og helt ned hvad mener du så???

  • #17   5. jul 2013 Om remmen kommer helt ind, og ud på remskiverne og variatoren.

  • #18   5. jul 2013 Har lige fundet ud af at min pgo geare helt op og helt ned og tror at min kører med std 8,5 grams ruller men på min gamle pgo kørte jeg med 7 grams ruller og den gik på baghjul med det samme og den havde samme opsætning som den jeg har nu det eneste der ikke er ens på de 2 pgoer er at den gamle havde begrænserskive i variatoren men en som en 45 kører med så den kørte 45-50 km/t da giannelli go udstødningen også var ubegrænset... Tænker at den jeg har nu vil ha' gavn af 7 grams men tror det er lettere ruller men er ikke sikker på det er std 8,5 grams ruller jeg har I min variator nu men altså hvad synes du???

  • #19   5. jul 2013 Tegn en 5mm bred streg med sprittus på din variator, og dine remskiver.
    Helt inde fra midten og helt ud til kanten.
    Er stregen slidt helt væk efter en tur på scooteren, så passer dine ruller, og trykfjeder.

    Er den ikke, skal du ændre på noget, alt efter hvor stregen ikke er slidt væk.
    - Du kan ikke se med øjet om den gearer helt op og ned.


  • #20   5. jul 2013 Blæserhjulet og variatoren???

  • #21   5. jul 2013 Jep, og de bagerste remskiver.

  • #22   5. jul 2013 Man behøver ikke tegne streger på alle fire remskiver, det er fint nok med at tegne på variatoren og den inderste af de bagerste. Så behøver man heller ikke skille det ad, hvis man er lidt dygtig. smiley

  • #23   6. jul 2013 Kan man ikke undgå alt det der??? Tænker at 7 grams ruller giver godt da alle begrænsningerne er taget og jeg kører med ubegrænset gg udstødning... Forstår ikke det med remskiverne??? Er det indersiden af blæserhjulet og ydersiden af variatoren??? smiley

  • #24   6. jul 2013 Baddi kan du ik svarer på mit spørgsmål??? smiley

  • #25   7. jul 2013 Du kan sagtens undgå at forbedre noget som helst ved helt at lade være, men det får du jo ikke noget ud af.

    Remskiverne er alle de overflader der rører ved remmen. Variatoren er den forreste inderste remskive, den forreste yderste remskive er ofte kombineret med et blæserhjul eller starterhjul, den bagerste inderste remskive er stationær og den bagerste yderste remskive er den der flytter sig.

    De forreste remskiver sidder på krumtappen og de bagerste remskiver sidder bag koblingen på koblingsakslen. smiley

    Hvilke ruller der er bedst kommer an på hvilke omdrejninger der er bedst og hvor stærk en trykfjeder du har. Med hensyn til rullerne skal du prøve dig frem med en lige strækning og et stopur med forskellige vægte, men for at finde den korrekte længde rem skal du tegne på remskiverne med en tush. Det er ikke så kompliceret: Tag en tush, sæt nogle streger og kør en tur hvorefter du tager det fra hinanden igen og kigger. smiley

    Du kan selvfølgelig også regne dig frem til det, og det kræver blot at du kender maks og minimum diameter på alle remskiver og du kender den præcise afstand mellem akslerne.

    Jeg har også en formel for hvor tunge rullerne skal være, men så skal du kende hvor høj din fjederkonstant er og hvor meget friktion der er mellem ruller og remskiver og rem og remskiver.

    Du kan regne dig frem til alt i motoren, men så skal du kende alle variable. Det er nemmere bare at prøve sig frem og det at tegne nogle streger med en tush og køre en tur samt tage tid kan man godt finde ud af. smiley


  • #26   11. jul 2013 hold nu op med det rulle snak du kan ikke mærke den store forskel når den ikke er tunet mere end en udstødning. få sat en anden cyllinder på

  • #27   12. jul 2013 anton p -> Du snakker som du har forstand..

  • #28   12. jul 2013 det nemlig rigtig ralf

  • #29   12. jul 2013 tror heller ikke du får den til at gå stærkere før du indvestere i andet cylle

  • #30   12. jul 2013 Neej træk... Ved at min gamle std pgo hot 50 med 7 grams ruller I variatoren var hidsig I optræk og det var kun tragten der var taget i membranen... Den kørte kun 40 km/t og havde også gg udstødning uden begrænsning i forrøret men den trak godt... Så tænker at en med alle begrænsningerne taget og med samme ubegrænset udstødning må da mindst kunne trække lige så godt som min gamle begrænset pgo..

Kommentér på:
Mere topfart...

Annonce