{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Har lagt mærke til at nærmest ALLE tunede knallerter (sport tun og opefter) kører med under 5grams ruller i deres variator. Så jeg begynder lidt at tænke, er det derfor min knallert ikke kører helt ud? Da jeg kører med 8,5 gram.

Min opsætning er

70ccm sport cylinder fra Top Performance
Yasuni R udstødning
21mm R-setup karburator dyse 95
stage6 skum powerluftfilter
malossi multivar 8,5 grams ruller
Malossi Delta clutch kobling - Hvide trimfjedre, std sort trykfjeder ( har prøvet gul fra malossi, men det gavende ikke som sådan )

Men vil i mene jeg skal langt mere ned i rullevægt? har prøvet 6, gram og mistede kun lidt fart, og optrækket var ikke noget man lagde forskel på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal, skal ikke?
  • #1   25. aug 2013 Lettere ruller giver højere omdrejninger under accelleration. Idet stort set alle tun-dele er lavet til at have effektbåndet betydeligt højere end originale dele kræver det derfor at man holder motoren deroppe, da den ellers mangler kræfter fordi du er for langt nede i omdrejninger. smiley

Prøv med et stopur og flere forskellige rullevægte og en kendt strækning. Dem hvor du hurtigst kommer fra den ene ende til den anden er de bedste, da de bedste ruller giver BÅDE hurtigst accelleration og højest topfart (såfremt rullerne gør forskellen for om du kan geare helt ud eller ej) ;D

• #2   26. aug 2013 Så det er rullerne som er skyld i at en knallert ikke kører helt ud ?

Men ellers VIRKELIG virkelig god tekst du kom med der, virkelig lækkert med en så god beskrivelse smiley

• #3   26. aug 2013 Jamen mange tak. smiley

Jeg tror umiddelbart at rullerne sagtens kan være problemet, hvis ikke du når maks. gearing, men det kan også sagtens bare være generel mangel af kræfter.
    Men prøv med stopuret, for så undgår du at noget føles hurtigere uden at være det. smiley

Kommentér på:
Skal, skal ikke?

Annonce