Honda Wallaroo, lav effekt {{forumTopicSubject}}
Go'aften.
Jeg skal på forhånd oplyse at jeg ikke har rodet med 2-takt knallerter i 15 år, så er temmelig rusten og har brug for jeres hjælp.
Jeg har købt en Honda Wallaroo fra 1990, den har følgende opsætning:
Malossi vario
70cc Athena cylinderkit
Proma city power udstødning (svarer til 45 modellen)
10 grams ruller
Plumb i studs fjernet
Plumb i luftfilter fjernet
std. karburator
Knallerten kører lige omkring 45 km/t på toppen med denne opsætning hvilket er super møg hamrende irriterende. Det har i alt givet mig ca. 10km/t ekstra.
Jeg har prøvet alt hvad jeg selv kan, jeg har stillet på luft/tomgangsskruen 2000 gange, jeg har dyset den helt op til 80 (62 er vidst std.) og er nu tilbage på std dyse igen. Jeg har prøvet med og uden plomb i luftfilter. Prøvet alle ruller fra 4g til 12g. Koblingen er umiddelbart helt fint, den startede med at have "sat sig", hvorefter "glidebøsningen" fik godt med fedt og den kørte fint herefter. Den har blå fjeder i koblingen.
Tændrøret er fint brunt.
Når jeg stiller på luft/blanding sker der ikke meget.
Den har tendens til at "svinge" i omdrejningerne mens den står i tomgang.
Optrækket starter godt op til 30km/t, falder herefter og trækker så fint igen til de 45km/t.
Jeg kan høre en "klingende" lyd som takter med cylinderet.
Først var jeg overbevist om at det var dette, men mener nu at lyden kommer fra svinghjulet.
Jeg ved intet om at stille tænding.
Hvad jeg kan se af forskellige videoer på nettet bør den trække meget bedre og have væsentlig højere topfart.
Puha, det var vidst det :O)
Jeg takker og bukker.
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 31 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 1.805
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 13
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Scootere: 15 Emner: 198 Svar: 1.633
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Scootere: 15 Emner: 198 Svar: 1.633
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det er under en måned siden at præcis dette emne, med næsten samme opsætning var oppe og vende.
Søg evt i forum efter det.
Så enten er det en begrænsning i remskiverne, ellers så er det en begrænset CDI.
Tjek remskiverne FØRST, ellers så smadre du motoren, hvis den både er begrænset i CDI og ved remskiver.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 13
Det var jeg som oprettede emnet og du og jeg skrev sammen herefter.
Remskiverne kommer fint i kontakt med kileremmen, og så vidt jeg ved begrænses CDI'en ved 12.000 omdrejninger, af hvad jeg har fået af vide.
Jeg har ej heller på noget tidspunkt kunne finde en CDI uden begrænsninger til denne knallert på nettet.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 13
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 13
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Upload filmen her.
Ellers så kan du få et link til en fælles dropbox, som vi laver, så kan du lægge filmen der.
Hvis det var din CDI, så havde den faret for fuld knald op til f.eks. 60kmt hvorefter den ikke ville højere, uanset hvor stejl en bakke du kørte ned ad.
Det du beskriver der, er en begrænsning i vario eller remskiver.
Jeg har fjernede engang begrænsningerne i remskive og vario på sådan en og så kørte den 45kmt.
Fjernede pladen under studsen og så kørte den 55kmt.
Du skal være mere grundig i din søgen efter fejl ved vario/remskiver.
Et godt tip her.
Tag en tusch og tegn overalt på vario, der hvor remmen glider.
Bagefter tager du en tur op til tophastighed.
Stopper og ser på vario om tuschen er slidt væk. Den SKAL være slidt væk helt ud til 4mm fra kanten.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 13
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 13
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Altså du starter for højt i gear og mister derved en masse optræk.
Enten så er bøsningen for kort ( dette kan til dels reddes med afstandsskiver )
Eller også så er blæserhjulet for tykt.
Måske er der en der har sat OR ruller i vario?
Så er rullerne for store og den vil derfor virke helt forkert.
Honda Wallaroo, lav effekt