{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Hælp til forståelse af regler {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens
Jeg køre ca 50 km på min sfx hver vej
Og det er med 30 kedlige km/t

Hvis jeg piller alt på den så køre den vel 70-80 men så kommer mit spørgsmål

Hvis jeg bliver taget med 80
Så får jeg 2000 kr i bøde
Men jeg har bil kørekort
Får jeg så et klip ? Eller 2 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hælp til forståelse af regler
  • #1   16. mar 2014 Kørsel på en 30er kan ikke påvirke dit kørekort.

    Dette er dog lidt usandt, for jeg er meget sikker på at du kan få frakendt kørekortet ved hjernedød kørsel på knallert, da du så ikke egner dig til at føre køretøjer overhoved.

    Og med 30km hver vej, så skal du nok blive knaldet en eller anden dag, medmindre at de er små landevejs veje som du altid kører på.

    Tag et MC kort og køb en SR125 istedet for.
    Så kan du også køre på motorvejen hvis du vil.


  • #3   16. mar 2014 Det går ikke ud over dit kørekort.

    Hvis du nu bare fjerner ringen i varioen (svarer til at begynde og bruge 5. Og 6. Gear i en bil) så kører du hurtigere uden at man kan høre det og meget længere på literen.

    Skulle du blive stoppet, smidt på rullefelt og IKKE slippe med en advarsel eller lignende, så koster det 1500 kr og de tager vario + blæserskjold (nyt kan fås for 300kr)

    Selv om du drikker en hel liter vodka, tager bind for øjnene og kører 100 kmt på en "lille" knallert med slukket lys den forkerte vej på motorvejen, så går det ikke ud over dit kørekort.

    Du skal vurderes kronisk utilregnelig eller alkoholiker eller narkoman af en læge før man administrativt kan frakende dig dit kørekort uden det er direkte knyttet til færdselslov overtrædelser, som fører af et køretøj der kræver "rigtigt" kørekort, for at man kan tage dit kørekort.

    Og det behøver man ikke engang cykle for at få.
    Man kan ligge derhjemme på sin sofa og få frakendt kørekortet.


    Ikke på grund af udvist adfærd som fører af en lille knallert.


  • #4   16. mar 2014 http://www.anklagemyndigheden.dk/nyheder/Documents/faktaark-om-knallerter.pdf

    Man kan ikke miste bilkørekort ved overtrædelser begået på lille knallert,


    profilbillede
  • #6   16. mar 2014 smiley

  • #7   16. mar 2014 Det går ikke ud over kørekortet at man kører cykel fuld jo..
    Dine venner bilder dig røverhistorier ind fordi de skammer sig over at sige hvad det faktisk var de gjorde..


  • #8   16. mar 2014 Nemlig man kan drikke 500øl og køre på cykel eller lille knallert, det straffes med bøde.

  • #9   16. mar 2014 Altså den er helt std

    Jeg tænkte
    Ubegrænset cdi
    Ingen plump i luftfilter
    Ingen plump i karburatoren
    Også den i varioen


  • #10   16. mar 2014 Mange tak alle sammen

    Ja self kunne jeg bare gå ud og købe et kørekort til mc
    Men har jeg ikke tid til lige pt

    Så sfx'en for lige en update smiley


  • #11   16. mar 2014 Lige en tilføjelse Robin , hvis du køre 80 så er skal du ikke tænke på fartbøder da jeg aldrig har hørt om nogen der er blevet laser målt på scooter, men det er self ikke usansyneligt, men næsten, jeg vil mene du bare bliver stoppet da den køre lige lovligt godt, så kommer den på rulle felt og der kan de se at den kan køre mere end 43 og så får du bøde på 1500kr og får af vide at næste gang du bliver taget på noget det kan køre mere end 43 bliver den konfiskeret, og du blever bedt om at trække hjem, i sjældne tilfælde bliver du bedt om at skrue karburator og vario af, eller den bliver taget med ind og de fjerner dem. Men i dit tilfælde tror jeg bare de lader dig trække hjem.

  • #12   16. mar 2014 Haha ja smiley

    Ved ikke det er bare så nederen med at kun og køre 37
    Jeg har sagt at bliver jeg stoppet en gang så laver jeg den lovlig igen


  • #13   16. mar 2014 Når alle begrænsninger undtagen CDI er fjernet, så kører den 75 på speedo og skifter du CDI, så er den over 80kmt og har så 5HK.

  • #14   16. mar 2014 Jamen overvejer og gå over og lave det nu smiley

    Den er også bare vildt sløv når jeg har køre 30 km
    Så er den virkelig så sløv at jeg næste skal skuppe den igang :X


  • #15   16. mar 2014 Der sidder ikke nogen begrænsning i luftfilteret.

    Hvis du har fjernet den, så er din dyse pludselig for lille og du kan ha skadet dine stempelringe.
    Sæt tragten tilbage i luftfilteret og tag en tur.
    Hvis den stadig er sløv når du har kørt en lang tur, så behold tragten i luftfilteret og skift rullerne, til nogle der vejer 0,5gram mindre end dem der sidder i nu.


  • #16   16. mar 2014 Altså jeg gav den et mini service i weekenden
    Og synes at tændtøret så fint ud smiley

    Kompression er også rigtig go smiley

    Og den fik nyt stempel for 200 km siden
    Og ring

    Tror jeg prøver at tage alle begrænsninger og dyser den lidt op
    Også tager jeg en go tur smiley


  • #17   16. mar 2014 Hejsa igen
    Nu har jeg taget alle begrændsninger
    Jeg kan ikke få den op på mere end 55,8 gps
    Kan det være for tunge ruller ? Jeg køre 7,5 mener jeg
    Plus at den skal dyses op en gang smiley


  • #18   16. mar 2014 Det er en polini vario
    Med 7,5

    Men hvad er std dyse på en sfx ? smiley


  • #19   16. mar 2014 55GPS er heller ikke dårligt.

    Er trykfjederen skiftet?
    Hvis den er, så skift den tilbage til std.

    Prøv nogle ruller der vejer 1gram mere.

    Har du skiftet CDIen?
    Hvis ikke, så har du ikke fjernet alle begræsninger.


  • #20   16. mar 2014 Hmm ved faktisk ikke om det er std smiley

    Ja ville prøve nogle 6,5 smiley


  • #21   16. mar 2014 En lovlig 45er må kunne køre 63 smiley
    Hvis man ska køre lovligt ka man næsten lige så godt gøre det på en 45er. Der er 60 på vejen altså noget sjovere end 40 på cykelstien.

    Rullerne bestemmer, som jeg har forstået det, mest af alt ved hvilket RPM at varioen griber fat om kileremmen og "er i gear".
    Hvis du f. Eks. Satte 18grams ruller i så ville den nærmest begynde at trække ved tomgangs omdrejningstal, og den ville ikke kunne trække sig selv op i omdrejninger.. Ligesom hvis man starter i tungeste gear på forreste tandhjul på en mountainbike.

    Hvis du sætter 1 grams ruller i vil du kunne give motoren max omdrejninger uden at varioen griber om kileremmen, fordi der simpelthen ikke er nok vægt til at centrifugal kraften i varioen (som sidder på krumtapakslen der drejer motorens omdr/min) kan få rullerne til at presse nok sammen om kileremmen til at trække dig..
    Lidt som at give gas i en bil og slippe koblingen.... Men i frigear smiley




    Så hvis du synes din motor generelt kører med lave omdrejninger op til de 55 og især fra 0-10 kmt så skal du have lettere ruller i.

    Og vice versa.

    Er din topfart kun 55 med alle begrænsninger fjernet, men standard dyse, så kan jeg ikke forestille mig andet end en indstilling af karburatoren med hoveddyse, nål og luftskrue vil give den 15-25 kmt på toppen.


  • #22   16. mar 2014 Ved ikke hvad std dyse str er.

    På de hipermotorer jeg har haft har det altid været 56 droslet og 72 afdroslet.


  • #23   16. mar 2014 Tak max

    Ja du har ret

    Men ja jeg synes godt man kunne gå 0,5 g ned
    Jeg køber bare fra 82 til 92 dyser smiley


  • #24   16. mar 2014 Rulle vægten bestemmer det omdr tal motor arbejder med mens den køre konstant og i acceleration, altså før den er gearet helt ud,

  • #25   17. mar 2014 Du kan kun gå 0,5gram ned i rullevægt, hvis den trækker bedre når den kommer op omkring 40-45kmt.

  • #26   17. mar 2014 Jeg prøver smiley

    Hvor mange dyser vil i starte med at gå op smiley
    Mik std er 80 så kunne jeg starte ved 85 og gå op til 90 smiley


  • #27   17. mar 2014 80 burde være rigeligt.

  • #28   17. mar 2014 Jamen jeg troede man skulle dyse op når man fjerner trakten i luftfilteret smiley

  • #29   17. mar 2014 Tragten i luftfilteret skal ikke sed som en begrænsning.
    Det er en støjdæmper, for at undgå bhååååp lyden fra luftfilteret.

    Behold tragten i luftfilteret.


  • #30   17. mar 2014 Jeg har besluttede og køre med 7,5 gram

    Da jeg har skiftede frem og tilbage samt
    Trykfjederen

    Men ny dør den det samme sted når jeg køre
    Lidt lige som om den ikke får nok benzin
    Så nu renser jeg lige karburatoren og tjekker flow i benzinen smiley


  • #32   17. mar 2014 Jeg havde faktisk en video herind på sg fra tv på et tidspunkt, hvor de er ude ved en lasermåling hvor de kan se en jog/comet komme på cykelstien og så måler de den vist til ca 60 kmt.

    Han blir så stoppet men får lov at skrue udstødningen af og så trække den hjem og vente på bøden på 1500. Men det var i 2010 ca.
    Før de nye regler i hvert fald. Men selv efter de regler slap han billigt.

    Men ja han blev busted af en æggeskal bag en busk med en lasermåler.


  • #33   17. mar 2014 Patrick du ved ikke hvad du taler om.

  • #34   17. mar 2014 Patrick det var så tilfælde nr 1 . Men du må da også mene at det er noget man nærmest ikke høre om.

  • #35   18. mar 2014 Ja jeg fandt ud af hvorfor den døde samme sted hver gang smiley

    Jeg hade ikke mere benzin på ??


  • #36   18. mar 2014 Wunderbar?

  • #37   18. mar 2014 Hehe smiley efter alt var lavet så døde den samme sted

    Jeg troede det var min karburator
    Men så ville min ven hjælpe mig smiley
    Han så der ike var mere benz i slangen smiley


  • #38   18. mar 2014 Woohoo! smiley

    Tillykke med du endelig har en diagnose på den smiley


  • #39   18. mar 2014 Året dummeste fejl smiley

Kommentér på:
Hælp til forståelse af regler

Annonce