{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ruller til vario
  • #2   2. maj 2014 Til dels er det rigtigt at lettere ruller og tungere ruller giver henholdsvis bedre optræk og topfart, men der findes en bestemt rullevægt som er den bedste til netop din opsætning... Så du børst starte med at sige hvilken scooter/knallert du har, og så tager man den derfra... Eksempelvis har jeg en standard pgo pmx, og den bruger 7,5 grams når den er standard, så det var det jeg smed i, da rullerne skulle skiftes... Nogle andre knallerter bruger andre rullevægte... Hvis du søger lidt på forum, burde du kunne finde ud af hvilken vægt du skal bruge.
    Hvordan de påvirker motorens gang? Jeg er ikke ekspert, men for lette ruller, giver mange omdrejninger...


  • #3   2. maj 2014 MoonLight -> FORKERT !
    Den RIGTIGE rulle vægt, giver BÅDE det bedste optræk, men OGSÅ den højeste topfart.

    Dennis ->
    Du bliver nød til at prøve dig frem.
    Der findes et par guides på nettet til indstilling af dette, det er lidt en længere forklaring vi skal ud i..


  • #4   2. maj 2014 Okay:) tak for svarene, alle sammen.. Så tror jeg næsten jeg skal have tungere ruller i.. Den tager rigtig hurtigt mange omdrejninger..har bare sat de ruller i der fulgte med det nye vario, men dem kan man ikke regne med så:)

  • #5   2. maj 2014 Du kan sætte en streg med en sprittuds på din vario og dine remskiver, så du kan tjekke om remmen kører helt ned i gear, og helt op.
    - Der fra kan du så se om de skal være tungere, eller lettere, eller om du skal ændre på trykfjedren osv..


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #6   2. maj 2014 hey Dennis,,ligesom dig var jeg osse lidt træt af for mange omdrejninger
    især på en to-takts maskine som støjer ad pommern til, har en pgo dr.big med vækpillet begrænser skive så en rendte 50-60 kmt afhænging af forholdene
    så jeg pillede de standard 7.5 grams ruller ud og satte 9.5 grams ruller i,,
    med det resultat at omdrejningerne faldt med 1700 og støjen forsvandt
    og det var skide godt til bykørsel,,påtrods af lidt langsommere optræk,
    dog er det ik så godt ude på landevejene hvis det går opad eller i strid modvind
    da den vil sejtrække med 30 kmt ved 4000-4500 omdrejninger og ikke vil nedgeare før lavere fart,,så der har den altså brug for mindst 2000 omdrejninger mere for at kunne piske farten op på 45 -50 kmt ca,,da der jo ik er noget moment i sådan en symaskine,såå altså mit råd er at beholde standart ruller medmindre at du kun vil køre bykørsel..okay..!!


  • #7   2. maj 2014 Hvis du montere lettere ruller er det ofte at du får en bedre acceleration, eftersom det giver en lavere gearing under opgearing, det er på grund af kraft*arm giver højere moment på baghjulet. Og mange scootere er monteret med ruller der giver omdrejninger under effektbåndet for at spare benzin. (Ellers så skriv til Baddi her inde, han skal nok give dig en mere teknisk forklaring. smiley )


  • #8   2. maj 2014 Når jeg vælger ruller gør jeg sådan her

    1 Monter nye motordele

    2 prøv at sætte et sæt ruller i

    3 start knallerten.

    4 giv gas og hør/se på omdrejningstæller ved hvilket omdrejningstal den "griber fat/tager ved" fra 0 kmt

    5 kom tungere ruller i hvis det er et for højt omdrejningstal

    6 gentag indtil den tage fat ved lige omkring middel omdrejninger


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #9   3. maj 2014 soja i rullen,og tasbasko i tanken,,og stor brandskid
    ud af lokumsrøret WROOOUMS


Kommentér på:
Ruller til vario

Annonce