598 visninger
|
Oprettet:
Knallert. Fra tun til standard {{forumTopicSubject}}
Hej scootergalleri. Jeg vil høre om jeres mening på tunede knallerter som laves standard. Fek.s en Derbi Senda med nyt topstykke, stempel, cylinder, større dyse, kaburator. Hvis den fik alle sine standard dele på igen så den bliver lovlig, ville den så nogensinde kunne komme til at køre ordentligt?:) mvh Kasper
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.682
maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.682
maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Derudover belastes lejerne i krumtappen, pejlstangen og dem der holder krumtappen mere jo flere kræfter motoren spytter ud og specielt når den spytter de flere kræfter ud ved højere omdrejninger.
Så lejerne har forkortet levetid så medmindre noget metal er bøjet er der som sådan ikke noget der skulle kunne gå imod at man gik tilbage fra at have tunet den. Jeg går ud fra at tuningen indeholder skift af cylinder. Hvis bare du sørger for at det hele er tæt når du har skiftet tilbage til originaldelene burde du være good to go.
Hastigheden har dog slidt ekstra på kæde og alle tandhjul, men har det ikke givet problemer når den var tunet giver det heller ikke problemer når du gør den standart før om lang tid.
maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Det der oftest giver problemer når folk skifter tilbage er at de ender med at have en utæthed et sted, hvilket betyder falsk luft eller for lav kompression, begge giver dårligere kørsel.
Husk også at justere karburatoren tilbage til fabriksindstillinger.
Forresten så husk at et powerluftfilter filtrerer af helvede til og er sådan et brugt er levetiden på alt i motoren endnu lavere hvis der er blevet kørt i meget tørt vejr eller hvor der kan have været ekstra støvet.
Knallert. Fra tun til standard