{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Kasper R
Kasper R
Tilmeldt:
14. maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Knallert. Fra tun til standard {{forumTopicSubject}}

Hej scootergalleri. Jeg vil høre om jeres mening på tunede knallerter som laves standard. Fek.s en Derbi Senda med nyt topstykke, stempel, cylinder, større dyse, kaburator. Hvis den fik alle sine standard dele på igen så den bliver lovlig, ville den så nogensinde kunne komme til at køre ordentligt?:) mvh Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert. Fra tun til standard
  • #1   14. maj 2014 hvorfor skulle den ikke kunne det ??

  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   14. maj 2014 Min far mener at de dele som ikke er blevet udskiftet er blevet tæsket rundt af de dele som er blevet tunet. Dvs presser de originale dele i motoren som er standarde:)

  • #3   14. maj 2014 har jeg aldrig oplevet inu og har rodet i det i 10 år smiley

  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   14. maj 2014 okay! tak for svaret:)

  • #5   14. maj 2014 Altså bevægelige dele slides mere jo højere omdrejningerne er. Faktisk med omdrejningerne i andenpotens. smiley
    Derudover belastes lejerne i krumtappen, pejlstangen og dem der holder krumtappen mere jo flere kræfter motoren spytter ud og specielt når den spytter de flere kræfter ud ved højere omdrejninger. smiley

    Så lejerne har forkortet levetid så medmindre noget metal er bøjet er der som sådan ikke noget der skulle kunne gå imod at man gik tilbage fra at have tunet den. Jeg går ud fra at tuningen indeholder skift af cylinder. Hvis bare du sørger for at det hele er tæt når du har skiftet tilbage til originaldelene burde du være good to go. smiley

    Hastigheden har dog slidt ekstra på kæde og alle tandhjul, men har det ikke givet problemer når den var tunet giver det heller ikke problemer når du gør den standart før om lang tid. smiley


  • Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   14. maj 2014 Tusind tak for svaret. Det giver selvfølgelig god mening alt sammen!

  • #7   14. maj 2014 Kanon. smiley

    Det der oftest giver problemer når folk skifter tilbage er at de ender med at have en utæthed et sted, hvilket betyder falsk luft eller for lav kompression, begge giver dårligere kørsel. smiley
    Husk også at justere karburatoren tilbage til fabriksindstillinger. smiley

    Forresten så husk at et powerluftfilter filtrerer af helvede til og er sådan et brugt er levetiden på alt i motoren endnu lavere hvis der er blevet kørt i meget tørt vejr eller hvor der kan have været ekstra støvet. smiley


Kommentér på:
Knallert. Fra tun til standard

Annonce