1.222 visninger
|
Oprettet:
100dyse men tørt tændrør {{forumTopicSubject}}
Jeg har en jog fs, med top perfomance trophy 47mm 70ccm cylinder på, og en 21mm black edition karburator med 100 dyse i. However scooteren er pisse svær at starte, når den så endelig tænder, så oser den helt vildt meget, når jeg slukker den igen er tændrøret helt tørt og lukter brændt... Går ud fra den ikk får nok benzin, men den plejede at køre fint med en 19mm og 94 dyse?
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 6 Emner: 259 Svar: 4.869
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det du nok tror er en luftskrue, det er en benzinskrue på 21mm.
Du kan skrue benzinskruen en omgang ud og se hvad det ændre.
Glem alt om dysen, indtil du har fået den til at starte godt og holde en god tomgang, både når den er kold og når den er varm.
Har du købt en Racing karburator til en sport cylinder?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Også racing kraburator
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så lærer du lidt om hvilke huller og dermed også dyser, som der bliver suget i ved hvilke stadier af gasspældets position.
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Måske at det kan hænge sammen med at du uden at tænke over det jo har tømt bundkaret og dermed fået fjernes snavs, vand eller andet, som har forhindret den i at starte.
http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tune_PHBG_Carburetors
Se allerede det første billede af hvilke dyser/justeringer, som påvirker ved hver sin mængde gasgivning.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Tror godt jeg ved hvordan en dellorto fungere og forkert hoveddyse hvad enten den er for lille eller stor giver start besvær
Sidder også en tomgangs dyse og er den for stor eller lille ja så vil den heller ikke være særlig start villig
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Tomgangsdysen, justeringen af luftskruen/benzinskruen er de 2 vigtigste ting der har indflydelse på tomgangen, ( udover tomgangsskruen )
De ting sammen med chokeren er det som den starter med.
Du giver jo slet ikke gas og da hoveddysen først har indvirkning efter 1/4 gas, så betyder hoveddysen ikke noget for om den starter eller ej.
Bemærk lige at vi er lige gamle, så vi har haft samme antal år til at skrue på alle typer kaburatorer.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Godt være vi er lige gamle men tivler på at vi har skruet lige meget .. startet ret tideligt og skruer stadig og indtil for 4 år siden var jeg en af dem som gik efter flest HK til div. træf
Startet som 11 årig med puch MS50 og monza
Som 16 årig yamaha RD350
Rodet med alt fra std. kits til MHR team kits
130kmt uden gearing på 2003 model typhoon AC f.x.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
94 dyse eller mindre i den 21er så starter den.. Evt lav lidt extra modstand med en hånd på filteret så den har lidt nemmere ved at suge benz .. Hjælper det med hånden så fungere choker ikk som den skal
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 70
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Tændrøret skulle gerne være tørt... men brunt ...
Det er hvis scooteren ikke starter og tændrøret er tørt at den ikke får benzin
Hvor meget olie har du putte i benz ?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Startproblemer uden choker.
Hvad var det jeg sagde.
Hovedysen har ik en skid at sige.
Om det er dyse 110 eller 94 betyder intet.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så er dyserne, nålene, forstøveren og afsnittet af gasspjældet forskellige.
Få lige fixet den choker, før du roder videre med den dellorto.
100dyse men tørt tændrør