{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

100dyse men tørt tændrør {{forumTopicSubject}}

Jeg har en jog fs, med top perfomance trophy 47mm 70ccm cylinder på, og en 21mm black edition karburator med 100 dyse i. However scooteren er pisse svær at starte, når den så endelig tænder, så oser den helt vildt meget, når jeg slukker den igen er tændrøret helt tørt og lukter brændt... Går ud fra den ikk får nok benzin, men den plejede at køre fint med en 19mm og 94 dyse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100dyse men tørt tændrør
  • #1   17. maj 2014 Tjek efter utætheder.

• #2   18. maj 2014 Dysen har INTET med start at gøre.
    Det du nok tror er en luftskrue, det er en benzinskrue på 21mm.
    Du kan skrue benzinskruen en omgang ud og se hvad det ændre.
    Glem alt om dysen, indtil du har fået den til at starte godt og holde en god tomgang, både når den er kold og når den er varm.
    Har du købt en Racing karburator til en sport cylinder?

• #3   18. maj 2014 Tommy .. Igen er du på vildspor ... En for stor eller for lille dyse kan godt gøre at den er svær at starte...... og kørte han med 94 i en 19mm så skal der samme eller mindre i en 21er såfremt filter er samme

Også racing kraburator smiley

• #4   18. maj 2014 Skibums, jeg tror at det er på tide at du læser manualen til Dellorto karburatorene.
    Så lærer du lidt om hvilke huller og dermed også dyser, som der bliver suget i ved hvilke stadier af gasspældets position.

• #5   18. maj 2014 synes da det er underligt at smx'en ikke startede så godt så, indtil jeg skiftede dyse.. What a day smiley

• #6   18. maj 2014 Tja.
    Måske at det kan hænge sammen med at du uden at tænke over det jo har tømt bundkaret og dermed fået fjernes snavs, vand eller andet, som har forhindret den i at starte.

http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tune_PHBG_Carburetors

Se allerede det første billede af hvilke dyser/justeringer, som påvirker ved hver sin mængde gasgivning.

• #7   18. maj 2014 Tommy Jeg har over 20 års erfaring med trim og tuning af 2t motore fra under 50ccm til over 350ccm

Tror godt jeg ved hvordan en dellorto fungere og forkert hoveddyse hvad enten den er for lille eller stor giver start besvær

Sidder også en tomgangs dyse og er den for stor eller lille ja så vil den heller ikke være særlig start villig

• #8   18. maj 2014 Nemlig.
    Tomgangsdysen, justeringen af luftskruen/benzinskruen er de 2 vigtigste ting der har indflydelse på tomgangen, ( udover tomgangsskruen )
    De ting sammen med chokeren er det som den starter med.
    Du giver jo slet ikke gas og da hoveddysen først har indvirkning efter 1/4 gas, så betyder hoveddysen ikke noget for om den starter eller ej.

Bemærk lige at vi er lige gamle, så vi har haft samme antal år til at skrue på alle typer kaburatorer.

• #9   18. maj 2014 Stadig er hoveddysen for stor eller lille så giver det start problemer da den stadig står for en vis del af benzin flowet selv i tomgang

Godt være vi er lige gamle men tivler på at vi har skruet lige meget .. startet ret tideligt og skruer stadig og indtil for 4 år siden var jeg en af dem som gik efter flest HK til div. træf

Startet som 11 årig med puch MS50 og monza
    Som 16 årig yamaha RD350

Rodet med alt fra std. kits til MHR team kits

130kmt uden gearing på 2003 model typhoon AC f.x.

• #10   18. maj 2014 Men uanset hvad så er dyse 100 i 21 alt for stort når der blev brugt 94 i en 19mm ..

94 dyse eller mindre i den 21er så starter den.. Evt lav lidt extra modstand med en hånd på filteret så den har lidt nemmere ved at suge benz .. Hjælper det med hånden så fungere choker ikk som den skal

• #11   18. maj 2014 Der er slet ikke choker på, men hvordan kan det være at der skal mindre dyse i, hvis tændrøret er gråt, tørt, og lugter brændt?

• #12   18. maj 2014 Hvis der ikke er monteret choker så suger den nok falsk luft et sted endnu ikke stødt på en karbu uden choker (Udover bing til gamle puch)

Tændrøret skulle gerne være tørt... men brunt ...

Det er hvis scooteren ikke starter og tændrøret er tørt at den ikke får benzin

Hvor meget olie har du putte i benz ?

• #13   18. maj 2014 HAHA,
    Startproblemer uden choker.

Hvad var det jeg sagde.
    Hovedysen har ik en skid at sige.
    Om det er dyse 110 eller 94 betyder intet.

• #14   18. maj 2014 Du sammenligner også en 19mm med en 21mm, hvor den ene sikkert er sat op som en Racing og den anden som Sport.
    Så er dyserne, nålene, forstøveren og afsnittet af gasspjældet forskellige.

Få lige fixet den choker, før du roder videre med den dellorto.

Kommentér på:
100dyse men tørt tændrør

Annonce