4.382 visninger
|
Oprettet:
Gilera stalker tuning {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg har en gilera stalker 2010
Den har malossi sport 70cc.
GG udstødning
Og poliniskum i std luftfilter
Hvad kan jeg købe og gøre for at den bliver hidsigere?
Gerne nogle links, men ikke alt for dyre, men kom med nogle links:)
Er en presset mand...
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 791
Først indstille karburatoren til UG. Derefter indstille varioen, og til sidst indstiller du hvornår koblingen kobler til, altså med trimfjedrene.
Det er stort set gratis tun. Den kommer ikke til at køre meget hurtigere, måske 5 km/t, men den kommer til at trække markant bedre. Specielt ved mellemaccelerationer vil der være en stor forskel
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 25
mar 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 791
Hvis det ikke må være en knæk, skal det nok være en Top performance powered: (link fjernet) for man kan vidst ikke få en 11k udstødning til hiper motore
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
Jeg har lavet en guide til hvordan man optimerer variatoren samt koblingen, så den tager bedst muligt ud fra dens andre midler.
Jeg vil tilråde en større karburator, mindst 21mm, samt studsen til mindst 21mm.
Hvis du vil holde dens udsene lovligt, så giv din GG udst samme omgang som på min stalker, så kan du få den lidt højere op i C, og få den mere standart i udsenet.
Så behøver du ikke en dyr tun udst,.
mvh
nov 2013
Følger: 1 Svar: 1
Noget der overaskede mig var at ved bare at fjerne guldplade begrænsningen og dyse ca 10 op gav ca 10 km/t på toppen, meget bedre lyd/kørsel, og et noget bedre optræk. ( næsten gratis fart! )
Vil her om 2-3 uger eksperimentere med malossi sport 70cc og lidt andre dele kan ikke sige hvor stor dysen skal være endnu. regner dog med dyse 78/80/82
min opsætning :
Bægrensninger fjernet: x2 ringe i vario og Guldpladen ved kaburatoren ( luftindsugningen)
GG udstødning (ubegrænset)
Malossi mutivario 7.1 gram ruller (medfølger når du køber varioen)
polini luft element
Dyset op til 62 fra 53(std dyse)
Gilera stalker tuning