{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Hjæp til indstilling af tunet scooter {{forumTopicSubject}}

Hej sg så er jeg langt om længe blevet færdig med at montere alt mit tun. Har været ude at køre på den, men den mangler indstilling. når jeg starter den og skal til at køre, tager den ikke fat lige med det samme. når jeg så er ude at køre på den med halv gas køre den ikke så hurtigt igen måske 50, men når jeg så lige pludslig giver fuld gas, kan jeg høre sådan en mærklig lyd det lyder lidt hen af samme lyd som når der kommer en stik flamme ud af et udstødning, bare i mindre græd, også er det lidt som om den lige går lidt i stå i motoren, som om den lige skal registrere at den får fuld gas. Også sparker den også bare røv lige pludslig. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal pille ved får at få den til at køre jævnt, vil garne have den skal reagere med det samme, og den ikke skal op i så høje omdrejninger for at tage fat. Håber i kan hjælpe mig med det. Min scooter er en speedfight 2. Min opsætning er.

Cylinderkit - Stage 6 sport pro 70ccm
nåleleje- Malossi
Indsugningskit - Stage6
Membran - Stage6 NBR til Stage6 indsugningskit
kaburator dellorto 19 mm med powerluftfiter
Udstødning - Top Performances Powered
kobling - Doppler S2R 107mm med grønne hebo koblingfjedre tror det er 15%
Variator - Polini Speedcontrol
Kilerem - Stage6 PRO
Naraku CDI, uden begrænsning
dyse 92
trykfjeder stage 6 soft
Gearing - Malossi HTQ primær 13/35
standard krumtap og lejer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæp til indstilling af tunet scooter
  • #1   6. aug 2014 Start med at måle din squish.

Søg efter emner "flere hk gratis" hvis du ikke ved hvad squish er.

Og skift din trimfjedre, til nogle der er lidt slappere.

• #2   6. aug 2014 ved du hvad for nogen trimfjedre jeg skal skifte til vis de skal være slappere en dem jeg har på nu. Og hvad med trykfjdren skal jeg op i en medium. Til at starte med kørte jeg med den hvide mallosi fjeder, der er 5 % strammere en standard så rykkede jeg op i stage 6 soft. Men synes ikke rigtig jeg kan mærke forskel.

• #3   6. aug 2014 Jeg er i tvivl om jeg har et for kort tændrør i, vil jeg kunne ødelægge noget vis jeg lige hurtig prøver med langt gevind tændrør(:

• #4   6. aug 2014 Ud med tændrøret og mål gevindets længde med en skydelære.

Start nu med at måle den skide squish.

Alt det andet lort du piller ved, er fuldstændigt ligegyldigt, hvis din squish er forkert.

• #5   6. aug 2014 jeg kan ikke komme ind med en skydelære i hulet af topstykket. Jeg ved bare at enden af tændrøret ikke går helt ud der er lige et lille styk den sider inde, men inde på speedline,s side står der til dette kit skal du bruge et tændør med kort gevind. har lige læst og set den video om squish, du har lagt ind, så må jeg ud at købe noget loddetin, og måle loddetinet begefter. Men forstår ikke helt hvor loddetinet skulde ramme inde i cylinderen, fik med det skulde pege opad, men skulde det så så lang op som muligt eller hvad?. jeg synes også kompressionen virker for høj på den. Udstødningen røg også lidt efter jeg hade været ude at køre en lille tur. Vis min kompression er for høj skal jeg så købe en anden toppakning?(:

• #6   7. aug 2014 Du bruger bundpakningen til at indstille squish med.
    Tykkere eller tyndere bundpakning flytter skyllekanaler og ændre kompression på én gang.

Loddetinet skal inde og ramme siden af cylinderen.
    Så det skal sidelæns ind og ikke opad.

Hvis du måler squish til 1,0mm så finder du en pakning der er 0,4mm tyndere.

• #7   7. aug 2014 Jeg har kigget på nogen forskellige hjemmesider. Og kan ikke finde et sodsæt der passer på 47;6 til Peugeot, kan kun finde til jog r osv.

• #8   7. aug 2014 Jeg tror ikke at der findes et sodsæt med forskellig tykkelse alubundpakninger.

Start med at måle din squish, så tager vi den derfra.

• #9   7. aug 2014 Det er fordi jeg skal af ligevel bestille nogen dele her snart. Så kunne jeg ho bestille det med

Kommentér på:
Hjæp til indstilling af tunet scooter

Annonce