{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hurtiger optræk
  • #1   3. jan 2015 du kan gear den lidt ned men så taber du top fart

• #2   5. jan 2015 Hvis du har en omdrejningsbegrænser, som 4-taktere oftest har, vil du kunne gøre det enten ved at øge effekten eller som Andreas siger at geare ned. smiley

De lovlige måder at gøre accelerationen så hurtig som muligt vil gerne være at sørge for at have korrekt dæktryk på, at bruge iridium tændrør, at sørge for at luftfilteret er rent og så at prøve sig frem med forskellige dyser. smiley
    Derudover, så er vægt ret vigtigt når det kommer til acceleration. Halvt så stor vægt giver dobbelt så hurtig acceleration, så hvis du kan smide 5-10 kg et eller andet sted ved at have en mindre kæde, undgå unødigt oppakning og fjerne unødigt pynt. smiley

Hvis du har metal ventilhætter på hjulene bør du skifte til plastik da det sidder i en relativt stor radius og er roterende masse, men stadigvæk, så er vi ude og snakke om "mange bække små"... smiley

Af, hvad jeg kan se på nettet af billeder har du nok samme motortype som honda udviklede til CD50 i sin tid. Prøv at kig i indsugnings- og udstødnings-kanalerne at diameteren ikke ændrer sig pludseligt. Gør den det skal du slibe op.
    Se også, om din knastaksel er med olielejer eller kuglelejer. Er det olielejer vil du have godt af at skifte til et topstykke med kuglelejer. smiley

Derudover får jeg altid at vide at en slidt kæde æder kræfter, så er den slidt er det også noget skidt. smiley

• thomas L
    thomas L Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   5. jan 2015 jeg siger tak for den lange forklaring med lidt humor i smiley

• #4   5. jan 2015 Jamen det var da så lidt smiley

Er specielt stolt over at jeg fik det til at rime i nederste linje. smiley

Kommentér på:
hurtiger optræk

Annonce