{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  portning?
  • #1   6. jan 2015 Ved ikke om det skader så meget ved jeg ikke om det, men ved det giver betydeligt mere optræk at spidse skyllekanaler og mere optræk og topfart hvis du porter udstødningporten smiley

• #2   6. jan 2015 Omdrejninger slider.. Flere omdrejninger slider mere..
    Man porter ikke bare for at porte.. Man porter for at tilpasse cylinderen til opsætningen.

Og eftersom ingen ved hvilken cylinder eller hvilken opsætning der er tale om, kan ingen svare dig.

• #3   6. jan 2015 Ja det rigtigt til tilpasser til udstødning osv. Aner ikke så meget om det har kun prøvet 2 gange hvor det gav optræk g topfart

• #4   6. jan 2015 At spidse skyllekanaler, samt tilpasse udstødningsporten til udstødningen tror jeg ikke på slider mere. Det er i bund og grund "bare" en optimering, af nogle ting, som fabrikken ikke har lavet helt godt..
    Men det er jo så heller ikke egentlig portning, så vidt jeg ved smiley

• #6   6. jan 2015 Spild af penge på en cylinder der ikke er en Racing/EVO.
    ( gælder ikke for DR Racing Evolution, da denne er en gang støbejernslort, med et misvisende navn ).

Brug hellere penge på en bedre cylinder, hvis du ikke allerede har en stærk alucylinder på.

• #7   6. jan 2015 Hvis han har værktøjet og den nødvendige viden, samt tid, kan det aldrig være spild af penge.

• #9   6. jan 2015 Det kan være smart at læse "two-stroke tuner's handbook" af jennings. Den ligger som pdf på nettet, hvis du søger. smiley

Anyway, at pille ved portene gøres af to årsager:
    - Man vil gerne øge tværsnitsarealet af kanalerne for at øge flowet, da dette kan tillade højere omdrejninger, hvis resten af setuppet kan klare højere omdrejninger.
    - Man vil gerne ændre hvor i rotationen at udstødningsporten og skyllekanalerne blotlægges da dette påvirker effektbåndet. I dette tilfælde kræver det at man ved, hvilket omdrejningstal resten af ens setup er til. smiley

• #10   6. jan 2015 Jeg har portet en 100% lovlig Yamaha Jog FS cylinder.
    Det gav sgu godt.
    Vi nåede godt op i nærheden af de 5 skyllekanaler.
    Dengang i 1996-97, der var tun skide dyrt og svært at få fat i og det at søge hjælp på nettet, tjaaaaa. Det fandtes sgu ikke.

Kommentér på:
portning?

Annonce