Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til bws optræk?
  • #1   12. mar 2015 juster vario og ruller

• #2   12. mar 2015 Shimme vario korrekt op, indstille din kobling (tryk og trim), og finde nøjagtig rulle vægt..

• #3   12. mar 2015 32kg er for kraftigt smiley
    en 27kg trykfjeder skulle do the trick.

Går ud fra din maskine har svært ved at holde omdrejningerne oppe fra 15-45 km/t.
    At hvis du giver fuld gas, så kan den ikke holde omdrejningerne oppe.

Havde samme problem, min std trykfjeder var for slap så koblingen gik bare i "højt gear" med det samme næsten.
    Og så måtte man slæbe sig op i fart gennem omdrejningsregisteret.

Jeg har selv smidt en 32kg trykfjeder i min slider, som er for kraftig.
    Tror 27kr er mere rigtigt.

6-18% hårdere end std vil jeg tro du ska ha i.

Hvis du finder ud af jeg tager fejl, så vær venlig at fortælle mig hvad du finder ud af smiley

Ralle rammer rigtigt.
    Vil ikke mene du behøver shimme vario, men trykfjeder og ruller bør du kigge på hvis du vil have den til at gå nogenlunde.

vil du have det sidste ud af den, eller er der stadig småproblemer når du har fået en anden trykfjeder i og fået rullet den ind, så kig på trim og shim

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 39
    #4   12. mar 2015 Okay super, jeg regner med og købe polini's hi speed vario kit på speedline til 599? Er det et fint nok valg?

• #6   12. mar 2015 smiley jeg har selv lige været på udkig efter variator.

mine kriterier var dog at den ikke måtte koste mere end 600 inkl fjeder og "ok vægt i ruller"
    Det er mere ment som en udskiftning fordi min org er nedslidt.
    Men kan lige så godt lægge 100 kr ekstra og få noget matcher resten

fandt en parmakit nedsat fra 600 til 300 på protuna.dk

hos kgi en stylepro til 400 hvor jeg så kan købe et sæt prøveruller for 120

Ved ikke hvad trykfjedre der følger med til det Polini hispeed kit, men synes det er underligt der følger en 22kg med til polini hi-speed varioen når man bare køber den.

Og hvorfor kun 1 sæt ruller når man køber ekstra trykfjeder og rem?
    Mod 2 sæt når man bare køber varioen med 1 fjeder..

Men jeg må gå ud fra den kører fint med de ruller der følger med, og trykfjedrene vel også, så tror det er et rigtig fornuftigt køb det kit.

Men tænk evt over om du vil forsøge protuna smiley

i sidste måned bestilte jeg noget der, de annulerede ordren og penge var spærret på min konto resten af måneden.
    Fordi en af varerne ikke var på lager.. Den fremgår stadig i deres webbutik..
    Det er dayco kevlar remmen smiley

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#7   12. mar 2015 Okay jamen det må jeg kige undersøge nærmere så, så får du lige en Update på senere tidspunkt når jeg ved mere :)??

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#8   12. mar 2015 Er det bare mig eller beskriver protuna deres dele ufatteligt dårligt? ??

• #9   12. mar 2015 nej det er ikke bare dig

det er som om de har betalt en koreaner 40 kr for at udvikle siden, og så kan de tåle at have dårlig information, service i det hele taget, og mange reklamationer.
    De har også deres lager udenlands og betaler sikkert mindre husleje osv.

Protuna er et sats!
    Om så du køber kvalitetsvarer er deres service så dårlig at 50% næsten ikke kan betale sig.

Jeg ville have købt den parmakit vario hvis det var en hvilken som helst anden butik.

Nu har jeg besluttet at tage i MSP imorgen og købe en multivar.
    450 kr inkl trykfjeder og et sæt ruller (som med høj sandsynlighed er brugbare)

Der ved man sku hvad man får af ruller og trykfjeder (malossi = masser af information på nettet), jeg kan spørge om alle mulige tekniske råd og vejledning når jeg møder op hos dem, jeg sparer porto og jeg har det samme dag som jeg betaler smiley

Havde oprindeligt besluttet at købe den "race" vario de har til 299 i thansen.
    Men jeg kan ikke finde nogen informationer om den på nettet.
    Jeg skal helt sikkert have nogen andre ruller i den og dens kvalitet, omdømme, holdbarhed, specifikationer i det hele taget er et sats.

protuna er at betragte som thansens retarderede tvilling.
    No wonder de holder ophørsudsalg.

Men har du overskuddet på kontoen og tålmodighed til at vente på varerne så er det måske værd at forsøge at handle der.
    Prøv evt at google de varer du finder på protuna. Tit er der en anden webbutik med meget bedre informationer der har varen.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#10   12. mar 2015 Okay ja for det da for vildt at man kan ha en internet side med så dårlig i info. I mine yngre dage da jeg lå og tunede gamle puch'er, der bestilte jeg nogle cykindere udst osv, det var helt fint til dem, så nu da jeg så de havde 70 procent så tager jeg satset og ser om deres dele til bws kan bruges, købte udst, Parma varioen, koblings remskive, lidt ekstra ruller, tændrør, koblings fjedre, og lidt pakninger samt en kewlar rem, for lidt over 800 kroner, så kan det bære elller briste, før pris for det hele var 2600..

• #11   12. mar 2015 70% hmmmm smiley

overvejer næsten at prøve igen.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#12   12. mar 2015 Alting er så billigt derinde nu så de næsten forærer det væk. Det eneste jeg først får om 2 uger er koblings fjedrene, alt andet var på lager, så det lander mandag ??:)

• #13   12. mar 2015 jeg har sku også bestilt et sådan et parmakit variokit til 180
    og en af de "dyre" remme til 90 smiley
    porto 40
    =
    310

Er spændt på hvad det er for nogen ruller og hvad for en trykfjeder der følger med kittet. Temmeligt nervøs faktisk smiley
    Men jeg kan stadig købe en fjeder og et rullesæt i MSP, og så lande i 500 kr i forhold til hvis jeg havde købt malossi multivar for 450 kr.
    Og fået en polini kevlar rem oveni

Hvis det dukker op.. smiley

Annulerer de ordren må jeg undvære scooteren indtil 1. april smiley

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#14   12. mar 2015 Hehe ja jeg er os lidt spændt på det, men tror nu det er fint nok, før prisen var jo rimelig høj, og nu for man det næsten foræret, så det helt klart værd og prøve smiley men det irriterende der ikke står noget om ja ruller og tryk fjeder smiley

• #15   12. mar 2015 jeg har brugt 5 minutter på google og kan slet ikke finde frem til en parmakit vario nogen andre steder end protuna.

prøver nok lige igen senere, men del gerne hvis du finder en side med informationer om parmakit varioen smiley

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#16   12. mar 2015 Okay jeg prøver os lige og se så smiley

• #17   12. mar 2015 Jeg har fundet en parmakit variator..

2 forskellige sæt med forskellige sæt rullevægte
    http://shop.biollamotors.it/catalogo/76503-10-Variatore-Speed-Race-YAMAHA-MINARELLI-18372

http://shop.biollamotors.it/catalogo/76502-10-Variatore-Speed-Control-APRILIA-ITALJET-MBK-RIEJU-YAMAHA-18676

På det her forum snakker de om at det er 17x13,5 ruller smiley
    http://www.motoclub-tingavert.it/t556542s.html

De er ikke til at skaffe sådan lige.
    speedline og kgi f.eks. har ikke ruller i den størrelse.

Det er garanteret sådan nogen størrelse ruller der følger med.
    Så har de bare at passe nogen af de ruller der følger med.

har ikke engang fundet nogen 17x13,5 ruller på easyparts.

her er nogen
    http://www.streetlights.de/9007140_Variomatikgewichte_RMS_%2817x13%2C5%29.html

og her
    http://bikerstore.dk/category/10400000000/article/304383

thansen har dem ikke. msp heller ikke.

Nåh men et af rullesættene passer forhåbentlig og så er de forhåbentlig til at finde billigt nok når det bliver tid til det.

180 kr så er det heller ikke værre smiley
    -det må jeg lige huske og minde mig selv om hvis det bliver besværligt og jeg bliver frustreret.

nu får vi se, måske er det slet ikke sådan en som den jeg har fundet links til i italien

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#18   12. mar 2015 Okay shit, hmm så de 2 ekstra rulle sæt jeg bestilte ved siden af nytteløse til den vario kan jeg regne ud, godt de næsten var gratis smiley men ja man må Håbe et af de sæt der følger med til varioen passer:) der er bare lang tid til mandag før man kan se på sagerne synes jeg smiley

• #19   12. mar 2015 brugte google translate på forummet smiley

men på webshoppen kan jeg heldigvis finde nogenlunde rundt på italiensk.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#20   12. mar 2015 Okay smiley jeg er sku noget spændt på og se om det giver et godt træk op til topfarten med den vario/rem og udstødning jeg bestilte smiley

• #21   12. mar 2015 ja jeg tror jeg vil prøve at glemme den variator lidt nu..

Det er som at have placeret et væddemål og give sig til at vente på udfaldet.. tortur smiley
    Godt der er nogen andre ting jeg kan lave på den, som jeg nu har både tid og penge til smiley

• #22   12. mar 2015 købte du sådan en technigas next?

var selv helt fristet. under 300 kr. Men kan ikke køre med knæk, skal holde støjniveauet nede.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#23   12. mar 2015 Ja det gjorde jeg nemlig smiley planen var ellers og holde den helt stille og rolig og bruge den frem og tilbage på arbejde her når det bliver lidt varmere, men det begynder vist og tag ret meget overhånd det hele nu smiley

• #24   17. mar 2015 Så fik jeg mail om at pakken er afsendt og "vil ankomme imorgen".

Jaaaja smiley Den har jeg hørt før smiley

Men lækkert at de faktisk leverer den her gang smiley

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    feb 2015

#25   17. mar 2015 Okay hmm gad vide hvorfor jeg ikke har fået en mail endnu. Jeg blir pænt hidsig hvis de ikke har fået sendt det afsted i dag smiley

• #26   17. mar 2015 tjaa, du har bestilt pænt mange ting.

Hvis jeg havde 100 ordrer og kun kunne nå 80 af de små eller 20 af de store, så havde jeg selvfølgelig pakket de 80 små ordrer så jeg får 80 "mindre utilfredse" kunder smiley

Men de har jo allerede klokket i afsendelsestidspunktet i fredags..
    Så det kan da kun gå for langsomt med at du hører fra dem.

• #27   17. mar 2015 Men ærlig talt tror jeg 9/10 kunder oplever problemer med dem.

Især nu hvor de har 70%.
    De skal bare have kastet det sidste i nakken på os.
    Så du er helt sikkert ikke den eneste der venter skuffet.

• #28   18. mar 2015 Jeg modtog så pakken idag som lovet.
    Meget overraskende.

Den trykfjeder der er i parmakit variokittet lader til at være den forkerte type.

Det tager ca 28-30 kg at trykke den sammen, men den er kortere end både std fjeder og den fjeder fra Thansen jeg har købt og sat i koblingen.

Den thansen 32kg fjeder jeg satte i var faktisk lidt kortere end std

Men den her er nok nærmere HALV længde af standard.

Så jeg må vel have mig en anden fjeder?
    Går da ud fra det giver problemer at den er så kort

• #29   18. mar 2015 Der er et sæt 3,5 et sæt 4,5 og et sæt 6gr ruller med

i størrelsen 17x13,5
    smiley

Det skulle være fint nok til man kan blande sig til noget mellem 3,5 og 6.

Kommentér på:
Hjælp til bws optræk?

Annonce