NRG mc3 2005 - 50cc tun? NRG mc3 2005 - 50cc tun?
Hej scootergalleri.
Jeg vil først bede om seriøse henvendelser, jeg får kræft i røvhullet af korte brian svar fra 15 årige, jeg håber jeg ved at skrive langt og og detaljeret kan udelukke det værste jeg undskylder at skulle lyde som en gammel sur mand, men det kunne være fedt hvis dette forum blev mere seriøst, jeg er her i mangel på bedre.
jeg forklare først lidt om scooterens stand, og mine fremtids planer med den, kom gerne med konstruktiv kritik heraf
Jeg har lige købt mig en rigtig lækker NRG Mc3 fra 2005, den har kun kørt en 9000, fået overholdt alle service check, stået i opvarmet kælder altid og aldrig udenfor, og køre stort set som ny, den har kun fået fjernet skiven ved varioen, og vist en plade i karburatoren, begrænsningen på udstødningen sidder der stadig.
den går 82-85 efter speedo, så jeg regner med en 65-70.
Planen er først enten at fjerne begrænsningen i udstødningen eller bare købe en Gianelli go og self gå et par numre op i dysse. Derefter købe nolge nye ruller da jeg regner med at de skal skiftes, eller bare købe en "sports" vario hvis det altså er nødvendigt eller værdifuldt med opsætningen jeg har i tankerne...
min plan er at købe et lidt hidsigere 50cc... jeg ved mange ryster på hovedet, og spørg sig selv (hvorfor i al verden ikke et 70cc???) jeg har rigtig mange grunde... alle scootere jeg har haft i mit liv, og det er mange, har jeg kørt med heftigt tun på, jeg er træt af det, og blevet for gammel til det.
1 det larmer af helvedes til.
2 mine naboer hader mig
3 politiet kigger efter mig
4 jeg er ikke så fart liderlig længere, 80-90 er fint til mig. jeg behøver ikke klemme mig op på 110
Så min plan er en af følgende cyllindere :
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/Cylinders/50cc-Replacement-Sport/M318520-Cylinder-Malossi-Sport-50cc.html
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/Cylinders/50cc-Replacement-Sport/P1400189-Cylinder-Polini-Sport-50cc.html
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/Cylinders/50cc-Replacement-Sport/T9914500-Cylinder-TopPerformances-Trophy-50cc.html
Og en gianelli go udstødning, eller en knæk hvis der findes nogen der er gode til standard cylle, og samtidig ikke larmer helt vildt, de ser jo godt ud :D, og så en vario af en art, ville i mene jeg behøver mere end det ? cdi ? kobling ? anden kilrem ? andet tændrør ? hvad ellers ville mene ville være godt for den..
Det skal kunne fungere til hverdags brug, ikke slide meget mere på scooteren end standard ville ha gjort, og ikke være mindre "solidt" hvis i forstår. Håber ikke i hader mig efter denne lange roman.. jeg håber at få et LIDT mere agressivt træk, og måske 5-10 på toppen af det her.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.459
Skal have MANGE rpm for at trække og en del svære at indstille
70ccm sport GG e.l. potte og lukket filterkasse er vejen frem
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 61
Lige nu har jeg en peugeot tkr furious holdende med følgende opsætning :
19mm kabu
GG udstødning, standard luftfilter, stage6 sport pro. og den larmer af helvedes til
købte en gg udstødning og fik sat standard luftfilter på da jeg ikke selv kunne holde ud af høre på det længere, det hjalp da, men jeg vil gerne have noget der ikke larmer meget mere end standarden ville ha gjort, hvis dette er umuligt må jeg beholde standard cyllinderen, den køre godt.
det jeg søger er ikke noget der er meget vildere end det den præstere nu, jeg er næsten tilfreds, så jeg kunne forstille mig en standard "optimieret" cyllinder ville give det ekstra spark jeg behøvede.
sep 2003
70ccm sport kan holdes på 8000rpm og have masser af trækkraft
Køre selv med 70ccm alu GG 19mm dellorto og modded filterkasse med red sponge .. Siger ikke mere som en std. scooter medmindre den får fuld gas så brøler den fra filter
jul 2014
nu ved jeg ikke om omdrejningstælleren på nrg'en er til at stole på, men den når da ikke op på meget mere end 8 - 8,5.
nemlig. og den brølen gider jeg ikke
sep 2003
jul 2014
forstår bare ikke rigtig hvorfor en cylinder af samme CC skulle larme mere fordi den er lidt mere omdrejningsvillig, kunne man ikke jævne det lidt ud med nogle tungere ruller ? På dette forum høre jeg meget trash talk om alle andre 50cc, og som jeg siger........ jeg behøver ikke skifte min cylinder ud med et andet 50cc hvis det kan være det samme, men så går jeg ud fra en GG udstødning, en multivario, stadig ville give mig lidt
underligt, jeg syntes at man på de tyske og engelske sider høre god omtale om f.eks TP 50cc
jul 2014
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/CVTs/Sport/U241639-Variomatic-Polini-Super-Speed.html
spørgsmålet er om den er noget værd.
sep 2003
50ccm og 70ccm @ 8000RPM støjer lige meget .. gæt selv hvad der har bedst træk
Folk siger at 500ccm "sport" er lort fordi det ER lort
Masser af støj .. svære at indstille og minimal mere træk og pga omdrejningerne en politi magnet
Oveni mere slid igen på højere RPM og en mere presset cyllinder
70ccm sport er vejen frem hvis der skal mere liv i dyret og den stadig skal kunne bruges på offentlig vej
Englænderne køre efter andre regler der gør at de LOVLIGT kan montere andre 50ccm cyller med højere ydelse og derfor roser de dem
jul 2014
jamen det er så simpelt som jeg skriver det.
Hvis det ikke er nogen fordel for mig ved at skifte til et andet 50cc, så skifter jeg ikke cyllinder, jeg ønsker ikke meget mere spark, derfor tror jeg bare jeg nøjes med at fjerne resten af bræsningerne, omdysse, skifte GG udstødning evt.
det giver da lidt, men tak for dine svar, jeg sparker til tråden igen engang i morgen, det kan være der er andre vågne der - der har et godt 50cc at anbefale, idetmindste trænger cylinderen nok til at blive skiftet ud inden længe alligevel, om det bare bliver til en ny olympic cylle må vi få at se.
sep 2003
Nyt stempel måske
jul 2014
sep 2003
Så længe den køre og har kompression er der jo ingen grund til at skifte
jul 2014
nej nej da, jeg skrev også at den nok trænger inden længe, hvilket ikke er nu.
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 31 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 1.805
Men som der tidligere er blevet sagt. Så skal 50 cc have mange rpm før den kan levere de samme kræfter som 70 cc. Og flere rpm=mere støj. Jeg kender flere som har 70 cc på deres Jog R, og de larmer ikke meget mere end std med GG. Dog køre de enten med 12,5 eller 17,5. Og ofte når man tuner/modificere, så er det også indsugningen som man kan høre brøler, og knap så meget udstødningen. Det kan man så kompensere ved enten at have en ikke alt forstor karburator, og/eller std luftfilter.
Jeg har 50 cc sport på min Jog R. Den eneste grund til jeg købte 50 cc sport, var på grund af at jeg sparede 50 %. Fortryder ofte jeg ikke købte 70 cc.
Så det råd jeg vil sige dig, det er enten at beholde din std cylinder, eller skifte til 70 cc.
jul 2014
sep 2012
jul 2014
slangen "lukker" jeg vel bare af for og sætter fast med strips et sted når jeg skifter potte.
nogen der i øvrigt ved hvilet Ø ruller der sidder i en nrg standard ? og gram ?
mener det er Ø19 7 eller 8 gram, men er sgu lidt i tvivl med det Ø der
sep 2012
feb 2012
Følger: 24 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 721
sep 2003
Har selv kørt med en del 70ccm sport/semi racing med lukket filter og en lovligt ligende potte .. Lige nu GG og noget alu sports cylinder ..19mm dellorto og std filterkasse. Dog med red sponge
Kan køre i fred i byen og ½ gas trækker fra div. andre afdroslet scootere og siger ikke mere som dem.. Fuld gas så kan man dog godt høre den ikke er helt lovlig.. Køre med lidt lette ruller
På landevej render den 90+ UDEN gearing
Ellers tag TP trophy + TP powred potte LÆKKERT træk der ligger lavt og alligevel RPM nok på toppen til en ordentlig topfart ~95kmt
MANGE km.. Har kørt mange langture med det opsæt (Kik min første typhoon så har du lækkert hverdags setup )
jul 2014
så det bliver nok valget når jeg endelig en dag skal have ny cylinder på, og så self når den en dag er så smadret generelt får den da nok et 70cc for sjov, for der kan jeg få mig en anden hverdags scooter igen ved siden af, ligesom jeg har en peugeot nu med 70cc, og den her nrg ved siden af
feb 2012
jul 2014
feb 2012
jul 2014
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-CPH_50cc_sport_aluminium_road_kit_for_Piaggio_AC_engines-4478.aspx
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 92 Scootere: 1 Emner: 108 Svar: 1.380
Skal du have mere bundtræk, er Malossi Sport 70cc perfekt. Og som Skibums siger kan lydniveauet sagtens holdes nede med lukket/standard luftfilter og GG.
jul 2014
det kan vel også være ligemeget hvorfor jeg vælger det ene eller andet, jeg er jo som du kan se blevet informeret og vælger stadig 50cc hvis jeg skal vælge noget, jeg er slet ikke interesseret i at den scooter får den slags kræfter, det kan jeg ikke forstå - er så svært at forstå
den må vel godt tage en smugle flere omdrejninger en std, jeg har bare ikke lyst til noget der køre alt for stærkt i denne omgang, men derfor må det godt have et solidt træk
og jeg er sikker på at jeg kan opnå en tilfredstilende opsætning med 50cc.
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 1.262
Køb et 70cc kit i stedet for 50cc (Købte selv StreetRace) og så sæt din standard karburator på med standard luftfilter. Så kommer den til at rende de 80-85 som du vil have den til men stadig med et godt træk.
Havde selv en GG'er på min så det passer nok meget godt.
jul 2014
Anyway, jeg kender folk med 50cc der nemt går de 80
Jeg prøver at sige det en gang til. Jeg er ikke interesseret i den slags kræfter som et 70 giver mig.
sådan må man ikke have det herinde ? come on gutter, det her forum er for at hjælpe folk med deres spørgsmål ikke for at ytre jer om jeres personlige holdninger konstant, for så at fortælle andre at de er åndsvage fordi de ikke syntes det samme.
jeg vil have 50cc. whats up ? må jeg gerne have det sådan eller er det imod reglerne herinde
tror bare jeg læser videre på de engelske forums, hvor folk åbenbart er skide glade for deres TP 50cc, jeg ved ikke om de bare er bedre til at indstille derovre
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 1.262
sep 2003
Du vil ikke have støj ... Men gerne et 50ccm kit der skal have 10K+ RPM for at køre .. Og MEGET højere brændstof forbrug pga. de høje rpm
jul 2014
Jeg har desværre lidt svært ved at tro på at en50cc larmer mere end en 70cc fordi at den tager flere omdrejninger for at yde,
det sgu mærkeligt er det ikke ? mit 50cc skal ikke have 10 for at køre
hvis du er god til engelsk kan jeg linke dig et par sider, så du kan læse med ?
feb 2012
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.307
50 giver lidt extra kræfter men de extra kræfter finder du ved et rpm tal der er højere end nuværende. Det kan ikke ændres ved. Det er virkemåden på en totakter.
Det er derfor folk de anbefaler 70cc sport cylindre. De trækker meget ens din std cylinder rent omdrejnings mæssigt og giver væsentligt flere kræfter. Ja det lidt større stempel vil da give lidt mere støj fra sig. Men holder du det op imod lavere omdrejninger direkte sammenlignet med et 50 cc sportskit får du mest ud af 70 cc.
Men det lyder som om du forventer at din kommende cylinder skal levere bedre optræk (hvilket ikke sker andet end der kommer flere hk til) ved samme rpm, eller stort set samme rpm. Da du kategorisk nægter 70 cc og 50 cc øger din omdrejninger betragteligt må det eneste fornuftige svar være at porte std cylinderen for at hente lidt "gratis" hk.
Specielt hvis du ikke vel have mere end 1-2 extra hypper ud af det. Hvilket forventligvis også er det absolut maximale du henter ved et 50 cc kit.
sep 2003
Siden ca 2000 har det kun været scootere
Kørt med alt lige fra std kits til kraftigt portede racing kits
Taler af erfaring
Men køb du dig 50ccm sport.. Lyder jo til du ved alt om det..
Undres også over at du spørger for du ved jo alt selv lyder det til
jul 2014
Gutterne på det engelske forum ser ud til at yde ret godt med deres 50cc, en fin scooter med et fint træk der går de 90 med en 50cc
Lalle - jeg kan vel modificere ved andre ting så som vario for at få et lidt bedre og jævnt træk, der findes mange cylindere derude, det er ikke alt sammen sport, og ja det lyder da som en god ide at prøve at porte lidt, tak lalle
der burde være en slags IQ test man skulle bestå før man kunne oprette bruger
jan 2004
Der er langt imellem diskussioner jeg blander mig i, endsige gider at læse.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.575
Har selv et der ikke er super omdrejningsvilligt. til 600kr
Men jeg har også GG, std 12mm karburator og std luftfilter.
Kan ikke tåle at larme ret meget, da jeg gerne vil køre i længere tid samme sted, forholdsvist tæt på beboelse.
Anyway,
Den slange til katalysatoren er kun en økologi ting.
Hvis du vil beholde std cylinder, ikke synes den trækker nok efter du har monteret GG og godt kan tåle en smule mere optræk.
Så kan du med fordel købe sådan et variokit med en lidt strammere trykfjeder.
En kraftigere trykfjeder svarer lidt til at sætte et tandhjul bagpå med en tand mere.
Så vidt jeg ved er standard fjeder/rulle/trim/shim opsætningen valgt med henblik på brændstofforbrug og støjgrænser.
Ligesom den standard koblingsskåls "gliderille" er med mere forskel i vinklen end på end f.eks. den her der kun varierer mellem 36 og 38 grader.
http://speedline.dk/da/scooter/remskive-polini-speed-drive-105mm-s-p-244-540/
(næsten usynligt buk i den rille der sidder på "gliderøret" på remskiven.)
Men når man piller ved udvekslingsforholdene får man mere støj med mere optræk, næsten ubetinget, så vidt jeg ved.
Skibums har engang anbefalet en doppler udstødning, tror den hed wild lion, fordi den er en god støjsvag knækudst
jul 2014
så til en standard cylinder (der måske bliver portet en dag) og en GG udstødning, plus den standard 17,5 dell kabu, hvilken variator vil du/ i anbefale mig ? multivaren ? har bare ofte tænkt på andre men man jo også gerne have det mest effektive, kan bare ikke huske jeg nogensinde har haft andre, og hver gang jeg har haft en tun variator er den blevet sat på samtidig med cylinder os.v
vil det overhovedet give det store på std cyl og gg og alt det ?
anbefalder du også en anden kopling eller var det kun remskiven eller hvad den nu hedder
hvis jeg køber mig et nyt stempel vil det så have nogen som helst inflydelse på yde evnen alt efter hvilket et jeg vælger ?
sep 2003
Kom bare til at tænke på det fordi vi alligevel snakkede "vario/kobl"
Jeg har ikke noget erfaring med det.
Jeg kan bare huske jeg så den her video engang.
Nu er jeg faktisk helt glad for jeg lige skulle finde videoen frem, og fik set den igen
Kan være jeg med fordel kan skifte til sådan en på min stuntscooter.
Der er det lidt et problem at den skifter til højt gear så hurtigt. Der kunne jeg godt bruge en mere lineær effektlevering.
https://www.youtube.com/watch?v=FjVhtKaOH04
Så har jeg nok også misforstået angivelsen af 36 grader og 38 grader på den jeg linkede til.
Der er nok to forskellige riller, der er helt lige begge to, men den ene stejlere end den anden.
Jeg mener den fjeder der følger med til multivaren er ca 7% kraftigere end std fjederen.
Det vil give lidt højere omdrejninger, og det giver lidt mere støj.
Ved ikke om en sportsvario giver mærkbar forskel ift den der std sidder i en NRGmc3.
Ved heller ikke med stempel.
Er kompression lidt lav pga slidt stempel/ringe kan det selvfølgelig give lidt.
Men nu har jeg lidt mistet overblikket, så vil ikke anbefale dig at gøre noget bestemt
jo lav en stor skål popkorn og se nogen af ham 90gtvers videoer.
Han skal nok have lavet en "how it works" video om noget du aldrig har fået sat dig ind i
og så sove på den, så skal det nok komme til dig hvad du vil gøre
Evt spørg igen
Der er masser af tråde i forum om multivar vs andre vario'er, pro kontra osv.
Jeg har det med at stille en masse spørgsmål før jeg finder ud af hvad jeg egentlig vil spørge om
Og når jeg svarer på spørgsmål så svarer jeg i øst og vest.
Håber du kan bruge det til noget, jeg fandt i hvert fald lige pludselig ud af, at der er råd for det med "dødpunktet" hvor scootere går i for højt gear
så jeg siger tak for at du spurgte ind til det
jul 2014
ja jeg kender godt det der med at man får spurgt en fandens masse gange indtil alt muligt, der i sidste ende nok var ligegyldigt men man må jo lede sig selv engang imellem
faktisk kan jeg ikke rigtig beslutte mig for om dødpungtet på min nrg er slemt ? om den skal ha mindre eller mere eller .. ja
forresten så viser mit speedometer (vist kun nogle gange har først lagt mærke til det idag) 10 for meget selv om jeg holder stille, altså så står den på 10 kmt
ja jeg ved godt at de ofte viser 10-15 kmt for meget men... det der syntes jeg ikke at jeg har set før, tænker på at det måske kunne være en sikring et sted der var gået ?
ville det nytte noget med en bedre kilrem, af bedre materiale ? de nævner alt muligt med at nogle har bedre kontaktoverflade os.v
jeg er lidt bekymret genrelt for slid selv om jeg ikke kan mærke noget, om lejerne i tappen snart skal skiftes os.v ja... der kom en masse spørgsmål igen
sep 2003
Den havde også det meget udtalte dødpunkt, men efter den blev rullet ind og dyset ind med en afdroslet udstødning på var det faktisk kun godt.
Gjorde at jeg kunne køre 55-60 med lave omdrejninger.
Og der var power nok til trafikken så det var faktisk helt ok.
Ved ikke med speedometeret. Normalt er fejlvisningen jo procentvis. Og ikke lagt til fra 0 kmt
ved ikke lige hvad der sker der.
Er det ikke normalt analogt speedometer med speedokabel ned til forhjulet?
kileremmen skulle ikke kunne give noget hvis ikke den originale er for slidt eller glider.
De dyrere bedre remme er vist med henblik på kraftigere kits og højere holdbarhed.
Nu har jeg selv købt en karburator til min stuntscooter, som jeg pludselig synes er overflødig nu hvor jeg har monteret ny kobling/trimfjedre/trykfjeder/vario og ruller.
Så jeg sælger karburatoren igen og beholder den std 12mm karbu i noget tid.
Det kan være du får det på samme måde når du får ny udstødning og får den dyset op og rullet ind.
Jeg kører 68cc med standard membran. Vil tro du spilder pengene hvis du køber en membran til std cylinder/karburator.
Jeg ved ikke om du vil få noget ud af bore huller i luftfilterkassen.
Hvis indsugningshullet i luftfilterkassen allerede er større end karburatorens diameter, så tror jeg kun det vil give problemer.
Men ved det ikke, har ikke erfaring med det.
Har tænkt lidt over om jeg skulle fjerne tragten i indsugningen så diameteren bliver 21mm, eller bore lidt huller, hvis jeg monterede den 19mm karburator.
Men har lagt den til side indtil videre, så fandt aldrig ud af hvad man kan og ikke kan på den front
spændende om du bliver tilfreds med udstødningen og indrulnigen.
Eller om du vil have mere
sep 2012
Du kan skifte din rem ud med en som er lidt bredere som i teorien vil give en højere topfart. Hvor meget den vil give, kan jeg ikke svare på, da jeg ikke selv har forsøgt.
Som der står i beskrivelsen ''er denne betydeligt bredere, hvilket kan øge topfarten.'' http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-malossi-x-kevlar-team-overrange-s-m-6114115/
http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-polini-kevlar-s-p-248-029/
http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-stage6-r-t-oversize-s-s6-5914025/
Forskellen på Polini og Stage 6 remmene er 0,1 mm i bredden. Hvor meget det har at sige har jeg ingen anelse om.
Til sidst så hvis du vil opnå bedre trækkraft, så er det en god ide at købe en anden membran med større overflade areal. Bliver spændende at høre, hvad du finder ud af.
sep 2003
Selv på en sports tunet scooter giver det NADA udover mere ret træk såfremt det er indstillet perfekt
jul 2014
Uanset hvilke ruller jeg vælger går den ud ved fuld gaz.
Således skete det.
dag 1 GG udstødning er på, jeg køre og den køre faktisk forbløffende godt, men nogle få gange ved fuld gaz laver den (bøøøh) lyden men retter hurtigt op på det af sig selv igen og jeg tænker jo den nok bare skal indstilles mht ruller eller dyse.
Jeg aner ikke hvilke ruller der er i her, jeg gætter på 7/ 7,5 da forrige ejer vist har ændret på det.
dag2. jeg sætter 6 grams ruller i, den tager alt for mange omdrejninger og kan ikke komme op på mere en 25-30 kmt, nok også fordi jeg ikke kan give mere en 30% gaz for så går den ud og siger BØØØØH
tilbage igen og skifte til 8 grams, her træk den voldsomt godt første gang den fik gaz, herfra bøøøøøh, og helt ned på 20-25 kmt med 30% gaz...
jeg tænkte så at det kunne være luftfilterpuden der gjorde at der ikke kom nok luft igennem, selv om det lyder som om den drukner i luft.. prøvede at tage den ud med samme resultat, overvejer at prøve at sætte snorklen i nu, jeg tog ud for 3-4 dage siden da jeg regnede med det var en begrænsning, men allerede der begyndte den (kun når den var helt kold) at bøh'e meget lidt, men ikke nok til at det gjorde den invalideret, jeg burde jo nok allerede der ha reageret men tænkte det var for meget luft og det ville hjælpe når den fik GG potten på.
hvad siger i drenge ? skal jeg gå ud og smække en 75 dyse i den eller sætte snorklen i ?
det er ige før det grænser til at jeg går ud og sætter standard udstødning på igen
nå jo ! er i sikker på den gummieslange ikke gør noget ? den fra std udstødning, jeg pileden den bare af, og nu hænger der et jernrør der går ned til en box der sidder på motohuset (ikke variohuset) og kom til at tænke på om den mon trak noget falsk luft derfra ?
jan 2004
Din cylinder er sikkert dejlig fyldt med ridser ved pind boltene. Større dyse i og med lidt held er nyt stempel nok.
jul 2014
stemplet har ikke været sat på noget tidspunkt, den første tur jeg tog var bogstaveligt talt på 1 minut
det er et indstillings spørgsmål, jeg vil næsten væde med at den går som den plejer hvis jeg sætter gamle ruller i igen, gammel udstødning og dyse i.
jan 2004
Du skriver også selv at det er som om den drukner i luft. Hvilket er en anden måde at skrive for lidt benzin som jo betyder varmesætning.
jul 2014
der er fiiiin komp når jeg træder, ikke en snert af en cylinder der har det skidt/ eller stempel.
ja det betyder varmesætning hvis der køres i noget tid
Jeg har før kørt på en std pgo hot50 uden luftfilter, i flere dage(jeg var 15 år og meget dum) som lød på nøjagtig samme måde som denne scooter og cylinder fejlede intet.
igen, jeg har trillet ned af vejen og hjem igen, tvivler på den har varmesat noget, og en 66dyse er ikke så lille igen, og hvorfor skulle der være ridser ved pinboldte ?
jan 2004
Og jo den kan sagtens sætte sig på et minuts tid.
Men nemmeste og hurtigste måde er at kigge.
Er det værd at dyse om og skiftet kører men det kun kører 60% af hvad det kunne pga ridser? Den halve time det tager at kigge til stempel og cylinder er brugt smart her.
Men dig om det
Melder mig fra det emne her nu så forvent ikke flere svar fra mig.
jan 2004
jul 2014
så travlt har jeg heller ikke
jeg forventer ikke flere svar fra dig så, tak for dine 5 cents, og det er skam ikke fordi jeg tror det er umuligt det du siger, det er bare din person herinde der får mig til at tvivle, i så fald ser jeg det ikke som den store nedtur' et nyt stempel kunne vel være rart, dog undre jeg mig da både msp tunning og speedline har sagt at alt imellem 66 og 75 dyse skulle være fint, plus min kammerat med en typhoon køre med nøjagtig samme opsætning som mig, bare med en 64 dyse i istedet, men ja alle motore er jo forskellige
jul 2014
sep 2003
Du er godt klar over at LaLLe nok en af dem med mest viden om Hiper motoren her på SG
jul 2014
Tillykke du har nu for al fremtid lært hvordan en scooter opfører sig når de går magert og sættet stemplet. Din cylinder er sikkert dejlig fyldt med ridser ved pind boltene. Større dyse i og med lidt held er nyt stempel nok.
istedet kunne man f.eks skrive ;
Det lyder desværre som om dit stempel varmesætter sig, jeg ville tjekke det for ridser. (man behøver ikke at være en nar) det der er problemet med scootergalleri er attitude, Jeg lytter gerne til lalles råd' og jeg blev self nervøs og hoppede ud og kiggede på stemplet og det ser ikke rigtig ud til at der er nogen ridser at se, altså ingen "rifter" eller skræmmer, og kan starte maskinen ligeså let som da jeg købte den, så jeg tænkte da nok det ikke var helt ved siden af da jeg syntes lalle overdrev en smugle, eller bare var lidt for hurtig på aftrækkeren, men hvem ved måske har han ret, det kan være jeg får et chock når jeg ser den i ordenligt dagslys
Så jeg gætter vel på det er en større dyse der skal til, og skibums, jeg har lov til at spørge ligeså tosset om hjælp jeg vil, for så derefter at kritisere den hjælp jeg får, hvis du har lagt mærke til det er det vist næppe det der bliver sagt jeg klager over, men måden det siges på.
sep 2003
Det sjove nu er at både LaLLe og jeg ved hvad dyse du skal have i samt hvad du ellers bør montere/gøre før den køre perfekt
Med som du svare får du vist ikke den hjælp for du ved jo altid bedre selv
jul 2014
Jeg er ny herinde, jeg ved ikke hvem der er værd at stole på og hvem der ikke er, jeg ved bare at søger du på noget så simpelt som hvad std ruller er her på forum får du 100 forskellige svar, bare for at give et eksempel, og jeg da hurtigt lært ved at læse med herinde at man skal være kritisk da mange råd rent faktisk ender i det modsatte end hjælp - og kan smadre din maskine.
det er derfor at jeg f.eks ikke tager første svar for gode, og det har jeg klogt i at gøre, og det tror jeg godt du ved, mht dysse størelse troede jeg det varrierede fra motor til motor, selv om den kom fra samme fabrik.
Istedet for at se sig sur på mig så se fremtiden i forummet og på hvilken gavn denne tråd skal være for folk i samme situation som mig når de klikker sig herind, jeg var i sin tid moderator på et forum der næsten var ved at gå ned pga dette problem, og jeg må ærligt indrømme at det har undret mig i mange år hvorfor det ikke er sket med sg.dk endnu.
når jeg stiller mig kritisk, altså stiller mine overbevisninger/fantasier/ eller hvad jeg har fået lært af andre op i mod jeres viden så ta det ikke så personligt, jeg er jo nød til at høre jer modargumentere mine overbevisninger for selv at blive overbevist.
NRG mc3 2005 - 50cc tun?