2.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

NRG mc3 2005 - 50cc tun? NRG mc3 2005 - 50cc tun?

Hej scootergalleri.

Jeg vil først bede om seriøse henvendelser, jeg får kræft i røvhullet af korte brian svar fra 15 årige, jeg håber jeg ved at skrive langt og og detaljeret kan udelukke det værste smiley jeg undskylder at skulle lyde som en gammel sur mand, men det kunne være fedt hvis dette forum blev mere seriøst, jeg er her i mangel på bedre.

jeg forklare først lidt om scooterens stand, og mine fremtids planer med den, kom gerne med konstruktiv kritik heraf

Jeg har lige købt mig en rigtig lækker NRG Mc3 fra 2005, den har kun kørt en 9000, fået overholdt alle service check, stået i opvarmet kælder altid og aldrig udenfor, og køre stort set som ny, den har kun fået fjernet skiven ved varioen, og vist en plade i karburatoren, begrænsningen på udstødningen sidder der stadig.

den går 82-85 efter speedo, så jeg regner med en 65-70.
Planen er først enten at fjerne begrænsningen i udstødningen eller bare købe en Gianelli go og self gå et par numre op i dysse. Derefter købe nolge nye ruller da jeg regner med at de skal skiftes, eller bare købe en "sports" vario hvis det altså er nødvendigt eller værdifuldt med opsætningen jeg har i tankerne...

min plan er at købe et lidt hidsigere 50cc... jeg ved mange ryster på hovedet, og spørg sig selv (hvorfor i al verden ikke et 70cc???) jeg har rigtig mange grunde... alle scootere jeg har haft i mit liv, og det er mange, har jeg kørt med heftigt tun på, jeg er træt af det, og blevet for gammel til det.

1 det larmer af helvedes til.
2 mine naboer hader mig
3 politiet kigger efter mig
4 jeg er ikke så fart liderlig længere, 80-90 er fint til mig. jeg behøver ikke klemme mig op på 110

Så min plan er en af følgende cyllindere :

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/Cylinders/50cc-Replacement-Sport/M318520-Cylinder-Malossi-Sport-50cc.html

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/Cylinders/50cc-Replacement-Sport/P1400189-Cylinder-Polini-Sport-50cc.html

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/Cylinders/50cc-Replacement-Sport/T9914500-Cylinder-TopPerformances-Trophy-50cc.html

Og en gianelli go udstødning, eller en knæk hvis der findes nogen der er gode til standard cylle, og samtidig ikke larmer helt vildt, de ser jo godt ud :D, og så en vario af en art, ville i mene jeg behøver mere end det ? cdi ? kobling ? anden kilrem ? andet tændrør ? hvad ellers ville mene ville være godt for den..

Det skal kunne fungere til hverdags brug, ikke slide meget mere på scooteren end standard ville ha gjort, og ikke være mindre "solidt" hvis i forstår. Håber ikke i hader mig efter denne lange roman.. jeg håber at få et LIDT mere agressivt træk, og måske 5-10 på toppen af det her.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NRG mc3 2005 - 50cc tun?
  • #1   21. mar 2015 Med 50ccm vil politiet rigtig får kik på dig og dine naboer kommer til at HADE dig

    Skal have MANGE rpm for at trække og en del svære at indstille

    70ccm sport GG e.l. potte og lukket filterkasse er vejen frem


  • #2   21. mar 2015 tak for dit svar.
    Lige nu har jeg en peugeot tkr furious holdende med følgende opsætning :
    19mm kabu
    GG udstødning, standard luftfilter, stage6 sport pro. og den larmer af helvedes til smiley
    købte en gg udstødning og fik sat standard luftfilter på da jeg ikke selv kunne holde ud af høre på det længere, det hjalp da, men jeg vil gerne have noget der ikke larmer meget mere end standarden ville ha gjort, hvis dette er umuligt må jeg beholde standard cyllinderen, den køre godt.

    det jeg søger er ikke noget der er meget vildere end det den præstere nu, jeg er næsten tilfreds, så jeg kunne forstille mig en standard "optimieret" cyllinder ville give det ekstra spark jeg behøvede.


  • #3   21. mar 2015 de 50ccm tun cyller skal somsagt have MANGE rpm og har nul træk i bunden = støj

    70ccm sport kan holdes på 8000rpm og have masser af trækkraft

    Køre selv med 70ccm alu GG 19mm dellorto og modded filterkasse med red sponge .. Siger ikke mere som en std. scooter medmindre den får fuld gas så brøler den fra filter



  • #4   21. mar 2015 mit standard støjer da ikke ?
    nu ved jeg ikke om omdrejningstælleren på nrg'en er til at stole på, men den når da ikke op på meget mere end 8 - 8,5.

    nemlig. og den brølen gider jeg ikke smiley vil være istand til at kunne give bundgas midt inde i byen uden at få dårlig samvittighed.


  • #5   21. mar 2015 Gør som du vil .... råd fra erfarne vil du jo ikke høre på

  • #6   21. mar 2015 årrrgh din store baby smiley
    forstår bare ikke rigtig hvorfor en cylinder af samme CC skulle larme mere fordi den er lidt mere omdrejningsvillig, kunne man ikke jævne det lidt ud med nogle tungere ruller ? På dette forum høre jeg meget trash talk om alle andre 50cc, og som jeg siger........ jeg behøver ikke skifte min cylinder ud med et andet 50cc hvis det kan være det samme, men så går jeg ud fra en GG udstødning, en multivario, stadig ville give mig lidt smiley

    underligt, jeg syntes at man på de tyske og engelske sider høre god omtale om f.eks TP 50cc


  • #7   21. mar 2015 har altid kørt med multi vario fordi folk sagde den var bedst... kunne godt tænke mig at prøve noget nyt, den her ser funky ud

    https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Piaggio/NRG-mc-DT-Cat-50-AC-air/CVTs/Sport/U241639-Variomatic-Polini-Super-Speed.html

    spørgsmålet er om den er noget værd.


  • #8   21. mar 2015 mere power på samme CCm = højere RPM = mere støj .. Ganske simpelt

    50ccm og 70ccm @ 8000RPM støjer lige meget .. gæt selv hvad der har bedst træk

    Folk siger at 500ccm "sport" er lort fordi det ER lort

    Masser af støj .. svære at indstille og minimal mere træk og pga omdrejningerne en politi magnet
    Oveni mere slid igen på højere RPM og en mere presset cyllinder


    70ccm sport er vejen frem hvis der skal mere liv i dyret og den stadig skal kunne bruges på offentlig vej

    Englænderne køre efter andre regler der gør at de LOVLIGT kan montere andre 50ccm cyller med højere ydelse og derfor roser de dem


  • #9   21. mar 2015 Hvad er da det for nogle cyller de kan få monteret ? tror du ikke det er noget msp tunning kan ordne ? smiley

    jamen det er så simpelt som jeg skriver det.
    Hvis det ikke er nogen fordel for mig ved at skifte til et andet 50cc, så skifter jeg ikke cyllinder, jeg ønsker ikke meget mere spark, derfor tror jeg bare jeg nøjes med at fjerne resten af bræsningerne, omdysse, skifte GG udstødning evt.

    det giver da lidt, men tak for dine svar, jeg sparker til tråden igen engang i morgen, det kan være der er andre vågne der - der har et godt 50cc at anbefale, idetmindste trænger cylinderen nok til at blive skiftet ud inden længe alligevel, om det bare bliver til en ny olympic cylle må vi få at se.


  • #10   21. mar 2015 Havde den ikke kun kørt 9000km ? .. Der er mange flere km i std cylle specielt når den har kørt med begrænset potte

    Nyt stempel måske


  • #11   21. mar 2015 jo, men aner ikke hvornår det er på tide at sådan en skiftes jo smiley har aldrig haft std cyller særligt længe. Der sidder iøvrigt en gummislange på udstødningen, aner ikke hvad det er, har set det før på min gamle typhoon men der var jeg 17 år gammel og rev det vist bare af uden at tænke videre over det, kan du fortælle mig hvad det er og om det er vigtigt ?

  • #12   21. mar 2015 Det er til katalysator

    Så længe den køre og har kompression er der jo ingen grund til at skifte


  • #13   21. mar 2015 der sker ikke noget ved at jeg fjerner den hvis jeg evt vælger at skifte til GG ?
    nej nej da, jeg skrev også at den nok trænger inden længe, hvilket ikke er nu.


  • #14   21. mar 2015 Den gummislange er friskluft tilskud til katalysatoren, så den ikke brænder sammen.

    Men som der tidligere er blevet sagt. Så skal 50 cc have mange rpm før den kan levere de samme kræfter som 70 cc. Og flere rpm=mere støj. Jeg kender flere som har 70 cc på deres Jog R, og de larmer ikke meget mere end std med GG. Dog køre de enten med 12,5 eller 17,5. Og ofte når man tuner/modificere, så er det også indsugningen som man kan høre brøler, og knap så meget udstødningen. Det kan man så kompensere ved enten at have en ikke alt forstor karburator, og/eller std luftfilter.

    Jeg har 50 cc sport på min Jog R. Den eneste grund til jeg købte 50 cc sport, var på grund af at jeg sparede 50 %. Fortryder ofte jeg ikke købte 70 cc.


    Så det råd jeg vil sige dig, det er enten at beholde din std cylinder, eller skifte til 70 cc.


  • #15   21. mar 2015 jamen så beholder standarden smiley den brænder ikke sammen hvis jeg køber en GG ? for der kan gummieslangen jo ikke sidde...

  • #16   21. mar 2015 Nej det går den ikke. Slangen er udelukkende til katalysatoren. smiley Husk evt. at dyse den om når du køber en GG. smiley

  • #17   21. mar 2015 self ^^ jeg takker for dit svar.
    slangen "lukker" jeg vel bare af for og sætter fast med strips et sted når jeg skifter potte.

    nogen der i øvrigt ved hvilet Ø ruller der sidder i en nrg standard ? og gram ?
    mener det er Ø19 7 eller 8 gram, men er sgu lidt i tvivl med det Ø der smiley


  • #18   21. mar 2015 Jeg har bare stripset min slange fra udstødningen fast på fodhvileren til passageren. Og hvad jeg har kunne finde frem til, så køre de med 19*15,5 - 7,5 grams.

  • #19   21. mar 2015 en af mine venner hade en bws med tp 50cc og den gik sku godt og hurtigt ca. 80-85. den kunne da let gå på baghjul smiley

  • #20   21. mar 2015 frederik .. Nu er BW´s så også noget af det nemmeste at køre på baghjul med.. Selv som std.

    Har selv kørt med en del 70ccm sport/semi racing med lukket filter og en lovligt ligende potte .. Lige nu GG og noget alu sports cylinder ..19mm dellorto og std filterkasse. Dog med red sponge

    Kan køre i fred i byen og ½ gas trækker fra div. andre afdroslet scootere og siger ikke mere som dem.. Fuld gas så kan man dog godt høre den ikke er helt lovlig.. Køre med lidt lette ruller
    På landevej render den 90+ UDEN gearing

    Ellers tag TP trophy + TP powred potte LÆKKERT træk der ligger lavt og alligevel RPM nok på toppen til en ordentlig topfart ~95kmt
    MANGE km.. Har kørt mange langture med det opsæt (Kik min første typhoon så har du lækkert hverdags setup )


  • #21   21. mar 2015 har siddet og læst en del på tyske og engelske sider igen idag, mange siger at det er en glimrende erstatning for original cylinder dagen den alligevel skal skiftes, at købe f.eks tp 50cc eller malossi sport istedet, dog var der flere der påpegede at malossi sport kunne være svær at indstille og at den af en 50cc at være var ret omdrejningsvillig, derfor pegede mange på TP 50cc som ikke var meget mere omdrejningsvillig end en std OEM cylinderen, men stadig havde mere træk/ flere kræfter end std, men det var vist ikke det helt vilde.

    så det bliver nok valget når jeg endelig en dag skal have ny cylinder på, og så self når den en dag er så smadret generelt får den da nok et 70cc for sjov, for der kan jeg få mig en anden hverdags scooter igen ved siden af, ligesom jeg har en peugeot nu med 70cc, og den her nrg ved siden af smiley ingen grund til at have 2 bane scootere holdende når man gerne vil ligge og køre langt hver dag på en af dem, og det er vist lidt her at jeg bliver misforstået i min post.


  • #22   22. mar 2015 ellers prøv s6 alu 50cc der er todelt udstødningsport i smiley

  • #23   22. mar 2015 nah, det lyder sgu som noget der tager mange omdrejninger smiley

  • #24   22. mar 2015 hehe det kan da godt være smiley

  • #25   23. mar 2015 den her lyder ellers fin !!!!!
    http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-CPH_50cc_sport_aluminium_road_kit_for_Piaggio_AC_engines-4478.aspx

    smiley :) hvad siger i ? beskrivelsen er da lovende


  • #26   23. mar 2015 Jeg kan ikke helt forstå hvad du vil opnå ved at købe en 50cc cylinder der ikke skal tage flere omdrejninger end den du allerede har.

    Skal du have mere bundtræk, er Malossi Sport 70cc perfekt. Og som Skibums siger kan lydniveauet sagtens holdes nede med lukket/standard luftfilter og GG.


  • #27   23. mar 2015 yea men gider ikke flere 70cc ^^
    det kan vel også være ligemeget hvorfor jeg vælger det ene eller andet, jeg er jo som du kan se blevet informeret og vælger stadig 50cc hvis jeg skal vælge noget, jeg er slet ikke interesseret i at den scooter får den slags kræfter, det kan jeg ikke forstå - er så svært at forstå smiley

    den må vel godt tage en smugle flere omdrejninger en std, jeg har bare ikke lyst til noget der køre alt for stærkt i denne omgang, men derfor må det godt have et solidt træk smiley

    og jeg er sikker på at jeg kan opnå en tilfredstilende opsætning med 50cc.


  • #28   23. mar 2015 Har også lige et godt tip som du muligvis kan bruge.
    Køb et 70cc kit i stedet for 50cc (Købte selv StreetRace) og så sæt din standard karburator på med standard luftfilter. Så kommer den til at rende de 80-85 som du vil have den til men stadig med et godt træk.
    Havde selv en GG'er på min så det passer nok meget godt.


  • #29   23. mar 2015 lol smiley du har ikke læst tråden ?

    Anyway, jeg kender folk med 50cc der nemt går de 80
    Jeg prøver at sige det en gang til. Jeg er ikke interesseret i den slags kræfter som et 70 giver mig.

    sådan må man ikke have det herinde ? come on gutter, det her forum er for at hjælpe folk med deres spørgsmål ikke for at ytre jer om jeres personlige holdninger konstant, for så at fortælle andre at de er åndsvage fordi de ikke syntes det samme.

    jeg vil have 50cc. whats up ? må jeg gerne have det sådan eller er det imod reglerne herinde smiley :D smiley ? anyways... tak fordi i delte jeres meninger................................................

    tror bare jeg læser videre på de engelske forums, hvor folk åbenbart er skide glade for deres TP 50cc, jeg ved ikke om de bare er bedre til at indstille derovre smiley who knows. hygge.


  • #30   23. mar 2015 Magter sgu da ikke at læse en hel roman, læser bare dit første indlæg og svare på det.

  • #31   24. mar 2015 Ligemeget ... Du vil ikke have de krafter 70ccm giver men gerne det 50ccm giver .. Der er måske 2 max 3 HK til forskel

    Du vil ikke have støj ... Men gerne et 50ccm kit der skal have 10K+ RPM for at køre .. Og MEGET højere brændstof forbrug pga. de høje rpm


  • #32   24. mar 2015 og de 2-3 hk skal jeg ikke bruge.

    Jeg har desværre lidt svært ved at tro på at en50cc larmer mere end en 70cc fordi at den tager flere omdrejninger for at yde,

    det sgu mærkeligt er det ikke ? mit 50cc skal ikke have 10 for at køre smiley sleeeeet ikke.. Hvor har du det fra ? erfaring ? jeg tvivler, jeg har sgu aldrig haft en 50cc der tager 10 medmindre der var alt alt for lette ruller i maskinen, og det er vel en små 15-16 maskiner jeg har haft i alt snart. hmmm -det kommer self også and på udstødningen og jeg kan godt se at nogle 50cc cylindere tager flere omdrejninger end andre, men jeg er sikker på der er fornuftige kits derude smiley

    hvis du er god til engelsk kan jeg linke dig et par sider, så du kan læse med ?


  • #33   24. mar 2015 https://www.youtube.com/watch?v=PS782izrk3A

  • #34   24. mar 2015 Port din std cylinder. Lav udstødnings kanalen 3-4 mm bredere i hver side. SÅ har du fundet lidt extra kræfter ved samme omdrejninger uden extra støj.
    50 giver lidt extra kræfter men de extra kræfter finder du ved et rpm tal der er højere end nuværende. Det kan ikke ændres ved. Det er virkemåden på en totakter.
    Det er derfor folk de anbefaler 70cc sport cylindre. De trækker meget ens din std cylinder rent omdrejnings mæssigt og giver væsentligt flere kræfter. Ja det lidt større stempel vil da give lidt mere støj fra sig. Men holder du det op imod lavere omdrejninger direkte sammenlignet med et 50 cc sportskit får du mest ud af 70 cc.
    Men det lyder som om du forventer at din kommende cylinder skal levere bedre optræk (hvilket ikke sker andet end der kommer flere hk til) ved samme rpm, eller stort set samme rpm. Da du kategorisk nægter 70 cc og 50 cc øger din omdrejninger betragteligt må det eneste fornuftige svar være at porte std cylinderen for at hente lidt "gratis" hk.
    Specielt hvis du ikke vel have mere end 1-2 extra hypper ud af det. Hvilket forventligvis også er det absolut maximale du henter ved et 50 cc kit.


  • #35   24. mar 2015 Ligemeget .... Jeg købte min første knallert tilbage i 1994 .. Rodet med dem siden

    Siden ca 2000 har det kun været scootere

    Kørt med alt lige fra std kits til kraftigt portede racing kits

    Taler af erfaring

    Men køb du dig 50ccm sport.. Lyder jo til du ved alt om det..

    Undres også over at du spørger for du ved jo alt selv lyder det til


  • #36   24. mar 2015 jeg roede også ved min første knallert i 1993-1994 smiley ow sjit
    Gutterne på det engelske forum ser ud til at yde ret godt med deres 50cc, en fin scooter med et fint træk der går de 90 med en 50cc smiley hvorfor jeg spørg ? fordi jeg måske søger svar fra nogle der har nogle positive erfaringer med andre 50cc's end std cylinder, og det lyder ikke til du har haft det særligt morsomt med 50cc... du har vist sagt det du skulle.

    Lalle - jeg kan vel modificere ved andre ting så som vario for at få et lidt bedre og jævnt træk, der findes mange cylindere derude, det er ikke alt sammen sport, og ja det lyder da som en god ide at prøve at porte lidt, tak lalle smiley du gør da idetmindste det rigtige herinde, du prøver at hjælpe ud fra de kriterier der bliver stillet, thumps up ! smiley

    der burde være en slags IQ test man skulle bestå før man kunne oprette bruger smiley jeg ville sikkert fejle alligevel - men jeg siger det bare....det der (du er da dum fordi du ikke gør hvad jeg siger) er sgu pinligt efterhånden... det ligner sgu religion smiley :D smiley


  • #37   24. mar 2015 Ja det forum hvor man vidste hvad det handler en hed pro Tuners Lounge. Lukket fordi langt de fleste synes sg var fantastisk meget bedre. Idag er squishen herinde oftest højere end iq'en.
    Der er langt imellem diskussioner jeg blander mig i, endsige gider at læse.


  • #38   24. mar 2015 Jeg har læst hele tråden igennem, men vil alligevel tilråde et "tamt" 70cc kit.
    Har selv et der ikke er super omdrejningsvilligt. til 600kr
    Men jeg har også GG, std 12mm karburator og std luftfilter.
    Kan ikke tåle at larme ret meget, da jeg gerne vil køre i længere tid samme sted, forholdsvist tæt på beboelse.


    Anyway,
    Den slange til katalysatoren er kun en økologi ting.

    Hvis du vil beholde std cylinder, ikke synes den trækker nok efter du har monteret GG og godt kan tåle en smule mere optræk.

    Så kan du med fordel købe sådan et variokit med en lidt strammere trykfjeder.
    En kraftigere trykfjeder svarer lidt til at sætte et tandhjul bagpå med en tand mere.
    Så vidt jeg ved er standard fjeder/rulle/trim/shim opsætningen valgt med henblik på brændstofforbrug og støjgrænser.

    Ligesom den standard koblingsskåls "gliderille" er med mere forskel i vinklen end på end f.eks. den her der kun varierer mellem 36 og 38 grader.
    http://speedline.dk/da/scooter/remskive-polini-speed-drive-105mm-s-p-244-540/
    (næsten usynligt buk i den rille der sidder på "gliderøret" på remskiven.)

    Men når man piller ved udvekslingsforholdene får man mere støj med mere optræk, næsten ubetinget, så vidt jeg ved.

    Skibums har engang anbefalet en doppler udstødning, tror den hed wild lion, fordi den er en god støjsvag knækudst


  • #39   25. mar 2015 Mange tak for svaret Max C ! det værdsættes.
    så til en standard cylinder (der måske bliver portet en dag) og en GG udstødning, plus den standard 17,5 dell kabu, hvilken variator vil du/ i anbefale mig ? multivaren ? har bare ofte tænkt på andre men man jo også gerne have det mest effektive, kan bare ikke huske jeg nogensinde har haft andre, og hver gang jeg har haft en tun variator er den blevet sat på samtidig med cylinder os.v

    vil det overhovedet give det store på std cyl og gg og alt det ?

    anbefalder du også en anden kopling eller var det kun remskiven eller hvad den nu hedder smiley ? og samt hvor stram skal fjederen være ? og en sidste ting.

    hvis jeg køber mig et nyt stempel vil det så have nogen som helst inflydelse på yde evnen alt efter hvilket et jeg vælger ?


  • #40   25. mar 2015 Jeg ved ikke om jeg vil anbefale sådan en remskive.
    Kom bare til at tænke på det fordi vi alligevel snakkede "vario/kobl"

    Jeg har ikke noget erfaring med det.
    Jeg kan bare huske jeg så den her video engang.

    Nu er jeg faktisk helt glad for jeg lige skulle finde videoen frem, og fik set den igen smiley
    Kan være jeg med fordel kan skifte til sådan en på min stuntscooter.
    Der er det lidt et problem at den skifter til højt gear så hurtigt. Der kunne jeg godt bruge en mere lineær effektlevering.
    https://www.youtube.com/watch?v=FjVhtKaOH04


    Så har jeg nok også misforstået angivelsen af 36 grader og 38 grader på den jeg linkede til.
    Der er nok to forskellige riller, der er helt lige begge to, men den ene stejlere end den anden.



    Jeg mener den fjeder der følger med til multivaren er ca 7% kraftigere end std fjederen.

    Det vil give lidt højere omdrejninger, og det giver lidt mere støj.

    Ved ikke om en sportsvario giver mærkbar forskel ift den der std sidder i en NRGmc3.

    Ved heller ikke med stempel.
    Er kompression lidt lav pga slidt stempel/ringe kan det selvfølgelig give lidt.

    Men nu har jeg lidt mistet overblikket, så vil ikke anbefale dig at gøre noget bestemt smiley

    jo lav en stor skål popkorn og se nogen af ham 90gtvers videoer.
    Han skal nok have lavet en "how it works" video om noget du aldrig har fået sat dig ind i smiley

    og så sove på den, så skal det nok komme til dig hvad du vil gøre smiley

    Evt spørg igen
    Der er masser af tråde i forum om multivar vs andre vario'er, pro kontra osv.

    Jeg har det med at stille en masse spørgsmål før jeg finder ud af hvad jeg egentlig vil spørge om
    Og når jeg svarer på spørgsmål så svarer jeg i øst og vest.

    Håber du kan bruge det til noget, jeg fandt i hvert fald lige pludselig ud af, at der er råd for det med "dødpunktet" hvor scootere går i for højt gear smiley
    så jeg siger tak for at du spurgte ind til det smiley


  • #41   25. mar 2015 tak fordi du giver dig tid til det her igen smiley !
    ja jeg kender godt det der med at man får spurgt en fandens masse gange indtil alt muligt, der i sidste ende nok var ligegyldigt men man må jo lede sig selv engang imellem smiley

    faktisk kan jeg ikke rigtig beslutte mig for om dødpungtet på min nrg er slemt ? om den skal ha mindre eller mere eller .. ja smiley det er faktisk ikke så slemt igen. den går vist op til de 30-40 liiidt sløvt, holder en pause på 1-2 sek og så trækker den fint derefter, det kan self blive bedre.
    forresten så viser mit speedometer (vist kun nogle gange har først lagt mærke til det idag) 10 for meget selv om jeg holder stille, altså så står den på 10 kmt smiley ?

    ja jeg ved godt at de ofte viser 10-15 kmt for meget men... det der syntes jeg ikke at jeg har set før, tænker på at det måske kunne være en sikring et sted der var gået ?

    ville det nytte noget med en bedre kilrem, af bedre materiale ? de nævner alt muligt med at nogle har bedre kontaktoverflade os.v

    jeg er lidt bekymret genrelt for slid selv om jeg ikke kan mærke noget, om lejerne i tappen snart skal skiftes os.v ja... der kom en masse spørgsmål igen smiley undskyld - max C du skal ikke svare på det hvis du ikke gider smiley nå men i morgen får jeg en GG potte på' det glæder jeg mig til, regner med at gå op til dyse 66-72, måske lave et lille ekstra hul i luftfilter ved siden af det originale hvis det bliver nødvendigt, måske anden luftfilterpude, og tænkte egentlig også på en anden membran, noget malossi måske, og så prøver jeg først med 7 grams og så derefter 6 grams ruller.


  • #42   26. mar 2015 Har selv haft en dna af ca samme årgang.
    Den havde også det meget udtalte dødpunkt, men efter den blev rullet ind og dyset ind med en afdroslet udstødning på var det faktisk kun godt.

    Gjorde at jeg kunne køre 55-60 med lave omdrejninger.
    Og der var power nok til trafikken så det var faktisk helt ok.

    Ved ikke med speedometeret. Normalt er fejlvisningen jo procentvis. Og ikke lagt til fra 0 kmt smiley
    ved ikke lige hvad der sker der.
    Er det ikke normalt analogt speedometer med speedokabel ned til forhjulet?

    kileremmen skulle ikke kunne give noget hvis ikke den originale er for slidt eller glider.
    De dyrere bedre remme er vist med henblik på kraftigere kits og højere holdbarhed.


    Nu har jeg selv købt en karburator til min stuntscooter, som jeg pludselig synes er overflødig nu hvor jeg har monteret ny kobling/trimfjedre/trykfjeder/vario og ruller.
    Så jeg sælger karburatoren igen og beholder den std 12mm karbu i noget tid.

    Det kan være du får det på samme måde når du får ny udstødning og får den dyset op og rullet ind.
    Jeg kører 68cc med standard membran. Vil tro du spilder pengene hvis du køber en membran til std cylinder/karburator.

    Jeg ved ikke om du vil få noget ud af bore huller i luftfilterkassen.
    Hvis indsugningshullet i luftfilterkassen allerede er større end karburatorens diameter, så tror jeg kun det vil give problemer.

    Men ved det ikke, har ikke erfaring med det.

    Har tænkt lidt over om jeg skulle fjerne tragten i indsugningen så diameteren bliver 21mm, eller bore lidt huller, hvis jeg monterede den 19mm karburator.
    Men har lagt den til side indtil videre, så fandt aldrig ud af hvad man kan og ikke kan på den front

    spændende om du bliver tilfreds med udstødningen og indrulnigen.
    Eller om du vil have mere smiley


  • #43   26. mar 2015 Nu hvor du overvejer at skifte stempel, så eftersom du køre med std 50 cc så skal ud kun skifte dit gamle stempel ud med et nyt std. Da stempelringenes placering kan være anderledes.

    Du kan skifte din rem ud med en som er lidt bredere som i teorien vil give en højere topfart. Hvor meget den vil give, kan jeg ikke svare på, da jeg ikke selv har forsøgt.
    Som der står i beskrivelsen ''er denne betydeligt bredere, hvilket kan øge topfarten.'' http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-malossi-x-kevlar-team-overrange-s-m-6114115/

    http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-polini-kevlar-s-p-248-029/
    http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-stage6-r-t-oversize-s-s6-5914025/

    Forskellen på Polini og Stage 6 remmene er 0,1 mm i bredden. Hvor meget det har at sige har jeg ingen anelse om.

    Til sidst så hvis du vil opnå bedre trækkraft, så er det en god ide at købe en anden membran med større overflade areal. Bliver spændende at høre, hvad du finder ud af. smiley


  • #44   26. mar 2015 Tivler på at du vil mærke ret meget forandring med en anden vario ...

    Selv på en sports tunet scooter giver det NADA udover mere ret træk såfremt det er indstillet perfekt


  • #45   27. mar 2015 har fået dette problem.
    Uanset hvilke ruller jeg vælger går den ud ved fuld gaz.

    Således skete det.
    dag 1 GG udstødning er på, jeg køre og den køre faktisk forbløffende godt, men nogle få gange ved fuld gaz laver den (bøøøh) lyden men retter hurtigt op på det af sig selv igen og jeg tænker jo den nok bare skal indstilles mht ruller eller dyse.
    Jeg aner ikke hvilke ruller der er i her, jeg gætter på 7/ 7,5 da forrige ejer vist har ændret på det.

    dag2. jeg sætter 6 grams ruller i, den tager alt for mange omdrejninger og kan ikke komme op på mere en 25-30 kmt, nok også fordi jeg ikke kan give mere en 30% gaz for så går den ud og siger BØØØØH smiley satans !

    tilbage igen og skifte til 8 grams, her træk den voldsomt godt første gang den fik gaz, herfra bøøøøøh, og helt ned på 20-25 kmt med 30% gaz...

    jeg tænkte så at det kunne være luftfilterpuden der gjorde at der ikke kom nok luft igennem, selv om det lyder som om den drukner i luft.. prøvede at tage den ud med samme resultat, overvejer at prøve at sætte snorklen i nu, jeg tog ud for 3-4 dage siden da jeg regnede med det var en begrænsning, men allerede der begyndte den (kun når den var helt kold) at bøh'e meget lidt, men ikke nok til at det gjorde den invalideret, jeg burde jo nok allerede der ha reageret men tænkte det var for meget luft og det ville hjælpe når den fik GG potten på.

    hvad siger i drenge ? skal jeg gå ud og smække en 75 dyse i den eller sætte snorklen i ?

    det er ige før det grænser til at jeg går ud og sætter standard udstødning på igen smiley

    nå jo ! er i sikker på den gummieslange ikke gør noget ? den fra std udstødning, jeg pileden den bare af, og nu hænger der et jernrør der går ned til en box der sidder på motohuset (ikke variohuset) og kom til at tænke på om den mon trak noget falsk luft derfra ?



  • #46   27. mar 2015 Tillykke du har nu for al fremtid lært hvordan en scooter opfører sig når de går magert og sættet stemplet.

    Din cylinder er sikkert dejlig fyldt med ridser ved pind boltene. Større dyse i og med lidt held er nyt stempel nok.


  • #47   27. mar 2015 slap nu af menneske smiley
    stemplet har ikke været sat på noget tidspunkt, den første tur jeg tog var bogstaveligt talt på 1 minut smiley såååææææøøøøh ? med den nye udstødning har den kørt 2-3 minutter sammenlagt i alt.

    det er et indstillings spørgsmål, jeg vil næsten væde med at den går som den plejer hvis jeg sætter gamle ruller i igen, gammel udstødning og dyse i.


  • #48   27. mar 2015 Du har beskrevet en klokkeslæt sætning. Ikke en super alvorlig en, men ikke desto mindre en sætning.
    Du skriver også selv at det er som om den drukner i luft. Hvilket er en anden måde at skrive for lidt benzin som jo betyder varmesætning.


  • #49   27. mar 2015 jeg har nu prøvet sådan.. 8-10 gange i mit liv hvordan det føles når de sætter sig smiley
    der er fiiiin komp når jeg træder, ikke en snert af en cylinder der har det skidt/ eller stempel.

    ja det betyder varmesætning hvis der køres i noget tid smiley ikke 1 minut ?
    Jeg har før kørt på en std pgo hot50 uden luftfilter, i flere dage(jeg var 15 år og meget dum) som lød på nøjagtig samme måde som denne scooter og cylinder fejlede intet.

    igen, jeg har trillet ned af vejen og hjem igen, tvivler på den har varmesat noget, og en 66dyse er ikke så lille igen, og hvorfor skulle der være ridser ved pinboldte ?


  • #50   27. mar 2015 Så flæsk da den cylle af og kig og bevis mig modsat. Du spørger om hjælp, får et svar og er alligevel klog nok til ikke at behøve hjælp.
    Og jo den kan sagtens sætte sig på et minuts tid.
    Men nemmeste og hurtigste måde er at kigge.
    Er det værd at dyse om og skiftet kører men det kun kører 60% af hvad det kunne pga ridser? Den halve time det tager at kigge til stempel og cylinder er brugt smart her.
    Men dig om det
    Melder mig fra det emne her nu så forvent ikke flere svar fra mig.


  • #51   27. mar 2015 66 dyse er desuden væsentligt mindre end de 72 der normalt skal til ubegrænset hiper 2.

  • #52   27. mar 2015 nu har jeg jo aldrig haft den cylle af så hvordan stemplet skulle se ud beviser jo sådan set ingenting.
    så travlt har jeg heller ikke smiley ? men jeg venter på en second opinion først, syntes din attitude er lidt (HAHA IND YOUR FACE) som mange af snotungerne herinde og det kunne være jeg kunne tage dig mere alvorligt hvis du tog det stille og roligt, den der frydende ide mange har herinde når det går galt for andre, er og bliver kvalmende' og det har aldrig været en fix ide.

    jeg forventer ikke flere svar fra dig så, tak for dine 5 cents, og det er skam ikke fordi jeg tror det er umuligt det du siger, det er bare din person herinde der får mig til at tvivle, i så fald ser jeg det ikke som den store nedtur' et nyt stempel kunne vel være rart, dog undre jeg mig da både msp tunning og speedline har sagt at alt imellem 66 og 75 dyse skulle være fint, plus min kammerat med en typhoon køre med nøjagtig samme opsætning som mig, bare med en 64 dyse i istedet, men ja alle motore er jo forskellige smiley


  • #53   27. mar 2015 men lalle, er stemplet fyldt med ridser skal jeg da nok skrive det så du har noget at fryde dig over smiley

  • #54   27. mar 2015 Trichome ... Du ved jo alt selv lyder det til .. Så tivler på at du får mere hjælp fra nogen ... Og da slet ikke når du bare skal svine folk

    Du er godt klar over at LaLLe nok en af dem med mest viden om Hiper motoren her på SG



  • #55   27. mar 2015 lad mig prøve at stille det op for dig kære
    Tillykke du har nu for al fremtid lært hvordan en scooter opfører sig når de går magert og sættet stemplet. Din cylinder er sikkert dejlig fyldt med ridser ved pind boltene. Større dyse i og med lidt held er nyt stempel nok.

    istedet kunne man f.eks skrive ;
    Det lyder desværre som om dit stempel varmesætter sig, jeg ville tjekke det for ridser. (man behøver ikke at være en nar) det der er problemet med scootergalleri er attitude, Jeg lytter gerne til lalles råd' og jeg blev self nervøs og hoppede ud og kiggede på stemplet og det ser ikke rigtig ud til at der er nogen ridser at se, altså ingen "rifter" eller skræmmer, og kan starte maskinen ligeså let som da jeg købte den, så jeg tænkte da nok det ikke var helt ved siden af da jeg syntes lalle overdrev en smugle, eller bare var lidt for hurtig på aftrækkeren, men hvem ved måske har han ret, det kan være jeg får et chock når jeg ser den i ordenligt dagslys smiley - syntes nu bare ikke der var noget at se eller føle på

    Så jeg gætter vel på det er en større dyse der skal til, og skibums, jeg har lov til at spørge ligeså tosset om hjælp jeg vil, for så derefter at kritisere den hjælp jeg får, hvis du har lagt mærke til det er det vist næppe det der bliver sagt jeg klager over, men måden det siges på.


  • #56   27. mar 2015 Prøv at se din egen måde at svare på

    Det sjove nu er at både LaLLe og jeg ved hvad dyse du skal have i samt hvad du ellers bør montere/gøre før den køre perfekt

    Med som du svare får du vist ikke den hjælp for du ved jo altid bedre selv


  • #57   28. mar 2015 jeg har ikke sagt nogen af jer imod mht dysevalg, men fortalt hvad jeg har fået at vide. Havde du forventet at blive behandlet som et råddent æg imens du spyder galle ? Så fordi jeg har modsagt dig ved jeg alt bedre selv ? come on dude get over it smiley jeg værdsætter at du prøver at hjælpe det er skam ikke det, men du må altså også kunne lære at tåle at folk stiller sig kritiske, især på et forum som dette.

    Jeg er ny herinde, jeg ved ikke hvem der er værd at stole på og hvem der ikke er, jeg ved bare at søger du på noget så simpelt som hvad std ruller er her på forum får du 100 forskellige svar, bare for at give et eksempel, og jeg da hurtigt lært ved at læse med herinde at man skal være kritisk da mange råd rent faktisk ender i det modsatte end hjælp - og kan smadre din maskine.

    det er derfor at jeg f.eks ikke tager første svar for gode, og det har jeg klogt i at gøre, og det tror jeg godt du ved, mht dysse størelse troede jeg det varrierede fra motor til motor, selv om den kom fra samme fabrik.

    Istedet for at se sig sur på mig så se fremtiden i forummet og på hvilken gavn denne tråd skal være for folk i samme situation som mig når de klikker sig herind, jeg var i sin tid moderator på et forum der næsten var ved at gå ned pga dette problem, og jeg må ærligt indrømme at det har undret mig i mange år hvorfor det ikke er sket med sg.dk endnu.

    når jeg stiller mig kritisk, altså stiller mine overbevisninger/fantasier/ eller hvad jeg har fået lært af andre op i mod jeres viden så ta det ikke så personligt, jeg er jo nød til at høre jer modargumentere mine overbevisninger for selv at blive overbevist.


Kommentér på:
NRG mc3 2005 - 50cc tun?

Annonce